Gør det virkelig det? Grunden til jeg spørger, er at google har lavet den smarte funktion i webmaster tools der hedder geotargeting, som lige præcis fikser det med server placering. (Kilde fra Google) Geotargeting virker kun så længe du har et generic TLD (Top level Domain), da google ikke kan vide, hvad land du specifikt går efter, hvis du har ccTLD, så ved google at dit domæne med 99% chance er fokuseret på danmark, men ved brug af language tag i HTML, hvis du sætter da_DK eller da, vil dette også fortælle dit indhold f.eks, er dansk. Så nej, det har ingen SEO mæssig betydning hvor du er hosted, hvis bare man husker at indstille webmaster tools rigtigt :) Og hvis man kan få en hurtigere host i udlandet, så klart gå efter det, da google også ranker ud fra hastighed på ens side ;) |
Lucas - Hosting4Real:Grunden til jeg spørger, er at google har lavet den smarte funktion i webmaster tools der hedder geotargeting, som lige præcis fikser det med server placering. (Kilde fra Google)
Tak for info - jeg var ikke klar over dette nye tiltag. Altid fedt at lære noget nyt.
Som jeg læser det, vil det dog stadig hjælpe dig såfremt du IKKE bruger GWT? - og blot for at komme dig i forkøbet: vi er enige om, at der absolut IKKE er noget, der tæller for IKKE at benytte GWT ;-)