Var du en af dem der så DR kontant i igår aftes om en dansk webhotel udbyder i store vanskeligheder , så vil Megahost.dk gerne stille et GRATIS webhotel til rådighed i et år, samt give gratis oprettelse, og hvis det er muligt, så vil vi også flytte din hjemmeside U/B
De lagde i TV programmet vægt på, at man bør finde en udbyder med servere i Danmark aht. muligheden for at få data, hvis hosten brækker nakken. Hvor ligger Megahost data fysisk placeret?
Megahosts egen hjemmeside ligger hos 23media i Tyskland - er det helt forkert at gætte på, at så ligger kundernes data også i udlandet?
Jeg så også programmet, og de kom med nogle råd, som mest af alt blot var "fyldstof" - programmet mindede mest af alt om en hetz mod match2web... Det lød nu også til at det meste var berretiget, men jeg savnede lidt mere respons fra dem (jeg elskede dog slutningen... Beeennnyyyy?!?)
Hvorom alting er; om serveren er placeret i DK eller i udlandet er egentlig underordnet... Jeg tror det er lige svært begge dele. Moralen må være; husk at gemme en lokal kopi af dit website+database og evt. mails. Jeg anbefaler gerne folk jeg snakker med om at vælge en udbyder til DNS, en anden til webhost og en 3. til mail... På den måde mister man da ikke ALT, hvis en af dem svigter (og man kan hurtigt skifte webhotel udbyder, hvis man er utilfreds med sin nuværende).
skifte webhotel udbyder, hvis man er utilfreds med sin nuværende
medmindre din DNS host er nede. Kan godt se hvor du vil hen, men forestil dig i en supportsituation hvor websitet sender til en email der er hos en anden udbyder, e-mailen er væk, 2 udbydere spilles ud mod hinanden etc etc, er det godt nok mere smart at finde en udbyder som altid virker og ikke har diverse problemer konstant med deres servere.
Hvis du har en server i udlandet har jeg en test du skal køre på den, finder du lynhurtigt ud af forskellen imellem en "dedikated server" hos hetzner/leaseweb og hvad de nu hedder alle sammen og det webhotel vi benytter. Har endnu ikke fundet en "dedikated" server der er hurtigere til eksempelvis mysql end det vi benytter.
Nu hentydede jeg ikke til performance direkte, men mere i forhold til hvad de snakkede om udsendelsen.
Men hvis du endelig vil snakke performance, så er der danske servere, som er hurtigere end udenlandske, og vice verca... Og hvis dit kundesegment f.eks. primært er i Tyskland, giver det jo god mening at have en tysk hostet server