Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ReFocus'' Martin på Avisen.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
ReFocus'' anden meget dygtige søgemaskineekspert, Martin Østergaard blev ringet op af Avisen.dk, mens jeg var på ferie og her er hvad der kom ud af det. Én ting er, at Avisen.dk falder for et så latterligt PR-trick fra Wikipedias side, men det er Martins første optræden i "andre medier" - og det er jo ikke ham der spiller med på Wikipedias tricks. Anyways - Vi er sgu stolte af ham

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 08:59
Hej Marcel

Det er jo herligt at blive positioneret som kompetent ekspert i så stort et medie - tillykke med det til Martin, dig selv og ReFocus.

At en konkurerende ekspert på området, DeMib, så har kommenteret artiklen på avisen.dk med en skarp og velargumenteret holdning vedrørende det redaktionelle overblik fra avisens side - det er vel meget forståeligt og et godt indspark til den offentlige debat.

Det der undrer mig, er, at du også vælger denne tone overfor avisen, Marcel. Journalister læser også på amino, og med denne kommentar: "Én ting er, at Avisen.dk falder for et så latterligt PR-trick fra Wikipedias side...", så er du altså ikke helt fair overfor den journalist, som vælger at kontakte jer for en kommentar. Han ringer ikke igen. Generelt husker journalister lige så godt som elefanter, hvad angår kilder, eksperter og folk der ønsker PR.

Så jeg synes, at skarpheden overfor Wikis PR - og dermed det manglende kritiske overblik  fra avisens side - skulle have været leveret til journalisten under interviewet! Så havde ReFocus stået mere troværdigt. Nu lader det til, at den ene medarbejder udtaler sig til medier og mæsker sig i PR - imens resten af firmaet griner af de selvsamme medier...

Jeg stiller det hårdt op, Marcel - det ved jeg, men det er alene for, at I skal overveje den spaltede tunge en anden gang.

Mvh.

René

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:15

Forståeligt nok, men det er utroligt, deres spørgsmål ikke går på om Wikipedia har en chance, når de endelig taler med en ekspert... Det gør, at avisens troværdighed skræmmer mig lidt desværre. Det er min ærlige mening, at jeg synes det er dårligt :) Gør ikke nødvendigvist hele avisen dårlig, men det føler jeg bare lidt... Men det er klart, at jeg skal være opmærksom på, hvad jeg skriver om aviser og journalister herinde... Tak for heads up

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:33
Dato: 07-08-2007 22:08:30 Forfatter:Marcel Fuursted ReFocus'' anden meget dygtige søgemaskineekspert, Martin Østergaard blev ringet op af Avisen.dk, mens jeg var på ferie og her er hvad der kom ud af det. Én ting er, at Avisen.dk falder for et så latterligt PR-trick fra Wikipedias side, men det er Martins første optræden i ''andre medier'' - og det er jo ikke ham der spiller med på Wikipedias tricks. Anyways - Vi er sgu stolte af ham

Først og fremmest, mange tak for rosen - synes også det var et godt emne at tage til diskussion

Mht. til journalisten, var han meget spørgende og vidste generelt ikke så meget om SEO til at starte med, men han fik et langt bedre indtryk af hvordan det fungerer i praktis i løbet af samtalen. At Wikipedia''s PR springer lidt for hurtigt ud i det, er så en anden ting. Minder lidt om dengang krak.dk skulle launche deres nye søgemaskine, som også skulle være langt mere "sofistikeret" end google. Der blev også lagt op til det helt store, og med store ting kommer der bøllebank hvis man ikke gør det rigtigt, hvilket var også det krak fik.

Så med rent journalistik er det jo en fin artikel. Over 800 har pt. læst artiklen kan jeg se, så den har da givet noget nyhedsværdi. At nyheden så i sig selv er pustet op til noget den "umuligt" kan bære er så noget helt andet.

Tænk hvis man blev betalt for at se og bedømme reklamer? Se Eovendo.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 19:51
Hey der Martin.

Super artikel, tillykke :)

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 14:47
Dato: 10-08-2007 19:50:55 Forfatter: -Jeppe- Hey der Martin.

Super artikel, tillykke :)

Hej Jeppe,

Tak for det, er også godt tilfreds med den

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Tillykke med artiklen... super flot Smile

Cool vi også mødes på Amino Smile

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:43

Marcel Fuursted:

Forståeligt nok, men det er utroligt, deres spørgsmål ikke går på om Wikipedia har en chance, når de endelig taler med en ekspert... Det gør, at avisens troværdighed skræmmer mig lidt desværre. Det er min ærlige mening, at jeg synes det er dårligt :) Gør ikke nødvendigvist hele avisen dårlig, men det føler jeg bare lidt... Men det er klart, at jeg skal være opmærksom på, hvad jeg skriver om aviser og journalister herinde... Tak for heads up

Niks - journalister er formidlere, ikke databaser - de ved ikke altid noget om det emne de skal interviewe om - derfor er det altid en god tommelfingerregel at hvis du synes der er noget journalisten bør spørge om, så skal du fortælle ham det - især da det jo er dig der er ekspert :)

Det gør ikke avisen spor utroværdig, men Martins erfaringer med interviews i medierne er nu blevet større og han kan huske dette til næste gang.

Og så - tillykke med omtalen - det er da bare dejligt! :)

Mette

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Skrevet kl. 21:48

Hej Thomas, jeps vi hænger alle sammen ud her Smile

Tak for rosen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)