![]() |
ReFocus'' Martin på Avisen.dk
- 1
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Det er jo herligt at blive positioneret som kompetent ekspert i så stort et medie - tillykke med det til Martin, dig selv og ReFocus. At en konkurerende ekspert på området, DeMib, så har kommenteret artiklen på avisen.dk med en skarp og velargumenteret holdning vedrørende det redaktionelle overblik fra avisens side - det er vel meget forståeligt og et godt indspark til den offentlige debat. Det der undrer mig, er, at du også vælger denne tone overfor avisen, Marcel. Journalister læser også på amino, og med denne kommentar: "Én ting er, at Avisen.dk falder for et så latterligt PR-trick fra Wikipedias side...", så er du altså ikke helt fair overfor den journalist, som vælger at kontakte jer for en kommentar. Han ringer ikke igen. Generelt husker journalister lige så godt som elefanter, hvad angår kilder, eksperter og folk der ønsker PR. Så jeg synes, at skarpheden overfor Wikis PR - og dermed det manglende kritiske overblik fra avisens side - skulle have været leveret til journalisten under interviewet! Så havde ReFocus stået mere troværdigt. Nu lader det til, at den ene medarbejder udtaler sig til medier og mæsker sig i PR - imens resten af firmaet griner af de selvsamme medier... Jeg stiller det hårdt op, Marcel - det ved jeg, men det er alene for, at I skal overveje den spaltede tunge en anden gang. Mvh. René |
Forståeligt nok, men det er utroligt, deres spørgsmål ikke går på om Wikipedia har en chance, når de endelig taler med en ekspert... Det gør, at avisens troværdighed skræmmer mig lidt desværre. Det er min ærlige mening, at jeg synes det er dårligt :) Gør ikke nødvendigvist hele avisen dårlig, men det føler jeg bare lidt... Men det er klart, at jeg skal være opmærksom på, hvad jeg skriver om aviser og journalister herinde... Tak for heads up |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Først og fremmest, mange tak for rosen - synes også det var et godt emne at tage til diskussion ![]() Mht. til journalisten, var han meget spørgende og vidste generelt ikke så meget om SEO til at starte med, men han fik et langt bedre indtryk af hvordan det fungerer i praktis i løbet af samtalen. At Wikipedia''s PR springer lidt for hurtigt ud i det, er så en anden ting. Minder lidt om dengang krak.dk skulle launche deres nye søgemaskine, som også skulle være langt mere "sofistikeret" end google. Der blev også lagt op til det helt store, og med store ting kommer der bøllebank hvis man ikke gør det rigtigt, hvilket var også det krak fik. Så med rent journalistik er det jo en fin artikel. Over 800 har pt. læst artiklen kan jeg se, så den har da givet noget nyhedsværdi. At nyheden så i sig selv er pustet op til noget den "umuligt" kan bære er så noget helt andet. |
Tænk hvis man blev betalt for at se og bedømme reklamer? Se Eovendo.com
Super artikel, tillykke :) |
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Hej Jeppe, Tak for det, er også godt tilfreds med den ![]() |
Hej Martin Tillykke med artiklen... super flot Cool vi også mødes på Amino |
Niks - journalister er formidlere, ikke databaser - de ved ikke altid noget om det emne de skal interviewe om - derfor er det altid en god tommelfingerregel at hvis du synes der er noget journalisten bør spørge om, så skal du fortælle ham det - især da det jo er dig der er ekspert :) Det gør ikke avisen spor utroværdig, men Martins erfaringer med interviews i medierne er nu blevet større og han kan huske dette til næste gang. Og så - tillykke med omtalen - det er da bare dejligt! :) Mette |
Hej Thomas, jeps vi hænger alle sammen ud her
Tak for rosen |