Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. skat ved små intjeninger

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ændre forskudsopgørelsen løbende, efterhånden som du tjener penge. Det er vigtig at du på selvangivelsen opgiver det præcise beløb og du skal ligeledes føre regnskab i løbet af året. Omsætningen skal altid holdes under 50.000 kr. over en 12 måneders periode, ellers skal du momsregistreres.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45

Hvordan kan jeg regne på det? Jeg kender ikke procenterne og fradrag og sådan noget :/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48

Nicolaj Thomasen:
Du kan ændre forskudsopgørelsen løbende, efterhånden som du tjener penge. Det er vigtig at du på selvangivelsen opgiver det præcise beløb og du skal ligeledes føre regnskab i løbet af året. Omsætningen skal altid holdes under 50.000 kr. over en 12 måneders periode, ellers skal du momsregistreres.

Har du nogle resourcer til hvordan jeg ku komme igang med dette?

Mange tak!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:57

Selvangiv som B-skat når året er omme. Hvis du ikke regner med at der kommer indtjening (da du ikke selv opsøger arbejde) så kan jeg ikke se hvorfor du skal tvinges til at forskudsopgøre. Derfor hellere selvangive og lægge pengene til side som du selv nævner du har gjort hidtil.

Ingen her kan svare hvad du skal betale i skat såfremt du tjener 20.000 kr. på et år, for det kommer helt an på dit fradrag og dine personlige skatteforhold.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:58

Jeffijoe Software:
Jeg er lidt nervøs ang. SKAT, da jeg ikke er sikker på om jeg er skattepligtig med de små penge jeg tjener en gang imellem (med en gang imellem menes et par måneder imellem opgaverne)

Alle penge, man tjener, skal man betale skat af.

Og senest når året er omme, skal du angive, hvor meget, du har tjent i det forgangne år. Men jeg kan næsten høre, at du allerede er et års tid eller mere bagud i forhold til den strategi?

Hvis det  var mig, ville jeg enten opsøge en bogholder - eller simpelthen gå til SKAT - og sige det som det er. Husk at have dit regnskab med i form af en liste med kunde, dato og beløb og så kan det ikke være så svært at lave en oversigt over, hvilke indtægter, der hører til hvilket år. Hvis du har sat penge af til "eventualiteter", kan der vel ikke ske det helt store.

Personligt TROR jeg ikke, at SKAT vil give dig en bøde for at have udeladt at oplyse, når du kommer ærligt og fremlægger dit problem, men det er der måske andre, der ved mere om?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:02

Jeffijoe Software:

Hvordan kan jeg regne på det? Jeg kender ikke procenterne og fradrag og sådan noget :/

Det eneste du skal regne sammen, er hvor mange penge du har tjent. Når det er skrevet på selvangivelsen regnes restskatten ud for dig og du kan indbetale beløbet.

Jeg tror heller ikke jeg ville forskudsregistrere, men gemme halvdelen af indtægterne som du allerede gør, og afregne efter selvangivelsen. Det er dog vigtigt at du fører regnskab løbende og du kan faktisk også trække udgifter fra, hvis du har sådanne i forbindelse med de opgaver du udfører.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29

Nicolaj Thomasen:

Jeffijoe Software:

Det eneste du skal regne sammen, er hvor mange penge du har tjent. Når det er skrevet på selvangivelsen regnes restskatten ud for dig og du kan indbetale beløbet.

Jeg tror heller ikke jeg ville forskudsregistrere, men gemme halvdelen af indtægterne som du allerede gør, og afregne efter selvangivelsen. Det er dog vigtigt at du fører regnskab løbende og du kan faktisk også trække udgifter fra, hvis du har sådanne i forbindelse med de opgaver du udfører.

Ok, så dvs når året er omme så angiver jeg (på SKAT's hjemmeside?) hvor meget jeg har tjent i år, og så sender de mig en regning?

Det med udgifter, kan jeg det når jeg ikke er et registreret firma? F.x hvis jeg køber noget software som er nødvendigt for at kunne fuldføre en opgave, så kan jeg trække det fra / angive det på selvangivelsen?

Undskyld det nok dumme spørgsmål, men ved absolut intet om det, og SKAT's hjemmeside er ikke til megen hjælp..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39

Du virker til ikke at sælge for en omsætning over 50.000 kr pr 12 mdr og så skal du bare føre regnskab - Alle indtægter og JA alle udgifter som du med sikkerhed har i regnskab og kan vise var nødvendige for at få fp indtægterne (og dermed ikke også for sjov og privat) - kan du trække fra

Du skal forskudsregistrere så snart du kender en ca indtægt og udgift og eller angive i årsopgørelsen - indtæger i rubrik 12 og udgifter i rubrik 29 og gemme fuldt regnskab og bilag i 5 år hvis skat vil kontrollere

Du kan nok ikke som beskrevet opgive noget hvis du har underskud = udgifterne er større end overskuddet - det virker mere som en hobby forretning som du beskriver det - men ned til 0

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

Du virker til ikke at sælge for en omsætning over 50.000 kr pr 12 mdr og så skal du bare føre regnskab - Alle indtægter og JA alle udgifter som du med sikkerhed har i regnskab og kan vise var nødvendige for at få fp indtægterne (og dermed ikke også for sjov og privat) - kan du trække fra

Du skal forskudsregistrere så snart du kender en ca indtægt og udgift og eller angive i årsopgørelsen - indtæger i rubrik 12 og udgifter i rubrik 29 og gemme fuldt regnskab og bilag i 5 år hvis skat vil kontrollere

Du kan nok ikke som beskrevet opgive noget hvis du har underskud = udgifterne er større end overskuddet - det virker mere som en hobby forretning som du beskriver det - men ned til 0

Et regnskab kan jeg sagtens føre i et Excel ark, ikke?

De andre svar har nævnt noget om at det ikke er nødvendigt at forskudsopgøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04

Jo til Excel hvis du ved du gør et korrekt og er du under 50.000 så har du jo ikke moms med så JO -  og i princip SKAL man forskudsregistrere- men er det småbeløb er det lige meget og du kan som jeg også har set andre svare dig før - gøre det ved at ændre flere gange under året

vh

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)