Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Aps med kontanter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil gerne lave min virksomhed, som et Aps. Jeg vil gerne slippe for, at skulle låne penge til det og så gøre det i kontanter.

Mit spørgsmål er så, kan jeg gøre det med de første 80.000,00 kr. jeg fakturerer kunder for og gøre det uden, at svare skat af indtægten? Sådan at de først bliver beskattet, når de bliver udbetalt fra Aps-et. Altså skal jeg have 80.000,00 på hånden som privatperson, så skal jeg tjene det dobbelte og pengene bliver så vel beskattet én gang til, hvis nogle af dem bliver udbetalt som løn i det efterfølgende Aps...

Jeg har nemlig muligheden for, at kunne vente med at betale mig selv løn, hvis jeg kan tjene de 80.000 først og så udbetale løn efterfølgende. Eller er det for nem en "genvej" til et Aps, som SKAT ikke vil godkende?

På forhånd tak

Fra København N
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Inden du starter, skal du kunne lægge en startkapital på 80.000 kr og som jeg forstår det kan du ikke gøre det ved at fakturere kunder - da de i princippet først kan handle med virksomheden når den er stiftet. De 80.000kr noteres som egenkapital i virksomhedens aktiver og som en likvidbeholdning i passiverne. 

De 80.000kr kan være kontanter eller andre værdier (maskiner, bygninger, biler ect.). Jeg selv indskød f.eks. mit I/S i ApS'et for at komme igang. Vi synes selv reglerne var lidt kringlede, med omdannelsen, så fik hjælp af en revisor til at ordne papirarbejdet - så det blev gjort ordenligt (var ikke et lovkrav)

Når du så begynder at sælge/omsætte, og skal have løn er det jo "nye tjente" penge der udbetales løn af - og derfor er der ingen dobbelt beskatning. 

Du kan evt. læse mere her: http://www.startvaekst.dk/virksomhedsformer  

Mvh 
Chistian 

barbiksen.dk - NY Webshop med billigt barudstyr til hele danmark

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Fik vist ikke formuleret mig ordentligt i første indlæg. :-)

Jeg starter i første omgang, som enkeltmandsvirksomhed. Det jeg fakturerer vil jeg så lade stå på virksomhedens konto og så bruge pengene til, at omdanne virksomheden til et Aps. Så får jeg vel CVR nummer osv. med over i mit Aps. og kan vente med, at udbetale løn til jeg har fået det på plads og dermed først beskatte indtægten der...!?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - hvis du sparer op i dit CVR så du har en egenkapital på +80.000 kr så kan du omdanne det til ApS. Du kan dog ikke bygge den kapital op uden at betale skat, da du jo betaler skat af dit overskud i din personlige virksomhed, så for at få 80.000 i egenkapital - vil du have skulle skatte af dem uanset hvad

selve omdannelse kan ske på flere måder, og her bør du involvere din revisor - der er også mulighed for skattefri omdannelse hvert år efter regnskabet 1/1 til 30/6 - men det har ikke noget at gære med 80.000 kr i egenkapital, som skal være beskattet for at blive til egenkapital (opstår jo enten ved at du skyder beskattede midler ind, eller har overskud der beskatte)

Det har ikke noget at gøre med om du har 80.000 stående i banken desværre. Om du hæver løn eller ej, har kun betydning ved VSO (hvor der jo også er skat). Basalt set betaler man skat af overskuddet. I DETTE LINK kan du se hvordan man betaler skat i personlig virksomhed og forstå, at du ikke kan bruge din løsning.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Carpenter:
Mit spørgsmål er så, kan jeg gøre det med de første 80.000,00 kr

Det behøver ikke at være kolde kontanter - det kan være aktiver som f.eks. bil, maskiner, varelager - ja alt som reélt har en salgsværdi

Du bør læse denne vejledning grundigt: https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:uBoZwo84uBEJ:www.erhvervsstyrelsen.dk/file/237180/Vejledning_stiftelse_kapitalselskab.pdf+&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEESj5o1Hofzgh4bTN_WFZ4GVsMqVCahtzjUelbozhB8kqNjiVtZmOTO0_cJ7nE8xpbPZamNuQn6-rHp_kPMOTyO9xsQyeV4mqw0dnD3P__jo819sUy73ZOEWTAZHnofutZxxxyh2U&sig=AHIEtbSdiLU8AV6jR3Kuilr1y99L2BRAbA

Michael

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte nok, at det var lige "avanceret" nok, at gøre det på den måde. :-)

Det var heller ikke for, at slippe for skat el. lign. Pengene får jeg faktureret ud allerede den første måned, så det var derfor jeg tænkte, at jeg kunne spare et lån til oprettelse af et Aps og i stedet kunne bruge de første penge på, at omdanne fra personligt til Aps.

Jeg har en del værktøj, som er forholdsvist nyt og skal bruges i virksomheden. Det er jo en del værd, men er købt på privat basis. Jeg har så ikke gemt kvitteringer på ret meget af det, hvordan bliver det en værdi i virksomheden? Der er jo ingen tvivl om, at det repræsenterer en værdi, men jeg har jo ikke noget "bevis" fra en forretning på det, men fysisk er det jo tilstede og må jo derfor repræsentere en vis værdi!?

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - hvis du sparer op i dit CVR så du har en egenkapital på +80.000 kr så kan du omdanne det til ApS. Du kan dog ikke bygge den kapital op uden at betale skat, da du jo betaler skat af dit overskud i din personlige virksomhed, så for at få 80.000 i egenkapital - vil du have skulle skatte af dem uanset hvad

selve omdannelse kan ske på flere måder, og her bør du involvere din revisor - der er også mulighed for skattefri omdannelse hvert år efter regnskabet 1/1 til 30/6 - men det har ikke noget at gære med 80.000 kr i egenkapital, som skal være beskattet for at blive til egenkapital (opstår jo enten ved at du skyder beskattede midler ind, eller har overskud der beskatte)

Det har ikke noget at gøre med om du har 80.000 stående i banken desværre. Om du hæver løn eller ej, har kun betydning ved VSO (hvor der jo også er skat). Basalt set betaler man skat af overskuddet. I DETTE LINK kan du se hvordan man betaler skat i personlig virksomhed og forstå, at du ikke kan bruge din løsning.

vh

Du kan vel også indskyde pengene i egenkabitalen som et privat indskud, det skal man ikke betale skat af, man betaler kun skat af hvis der har været en fortjeneste.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Carpenter:
Jeg har en del værktøj, som er forholdsvist nyt og skal bruges i virksomheden. Det er jo en del værd, men er købt på privat basis. Jeg har så ikke gemt kvitteringer på ret meget af det, hvordan bliver det en værdi i virksomheden? Der er jo ingen tvivl om, at det repræsenterer en værdi, men jeg har jo ikke noget "bevis" fra en forretning på det, men fysisk er det jo tilstede og må jo derfor repræsentere en vis værdi!?

Det er ligemeget om du har kviteringer eller ej - det skal vurderes til en realistisk handelspris.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:
Det er ligemeget om du har kviteringer eller ej - det skal vurderes til en realistisk handelspris.

Du skal have en revisorvurdering af din åbningsbalance, hvilket i praksis vil sige af dine indskudte aktiver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

cookie:

selve omdannelse kan ske på flere måder, og her bør du involvere din revisor - der er også mulighed for skattefri omdannelse hvert år efter regnskabet 1/1 til 30/6 - men det har ikke noget at gære med 80.000 kr i egenkapital, som skal være beskattet for at blive til egenkapital (opstår jo enten ved at du skyder beskattede midler ind, eller har overskud der beskatte)

vh

Peter Nilsson:

Du kan vel også indskyde pengene i egenkabitalen som et privat indskud, det skal man ikke betale skat af, man betaler kun skat af hvis der har været en fortjeneste.

Som vel er præcis det jeg skriver. Det private indskud HAR man naturligvis betalt skat af inden det kan skydes, derfor beskattede midler. Der kan ikke stiftes for andet end beskattede midler - men gerne indskud som nævnt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)