Jeg har en del værktøj, som er forholdsvist nyt og skal bruges i virksomheden. Det er jo en del værd, men er købt på privat basis. Jeg har så ikke gemt kvitteringer på ret meget af det, hvordan bliver det en værdi i virksomheden? Der er jo ingen tvivl om, at det repræsenterer en værdi, men jeg har jo ikke noget "bevis" fra en forretning på det, men fysisk er det jo tilstede og må jo derfor repræsentere en vis værdi!?
Tambou.dk:
Det er ligemeget om du har kviteringer eller ej - det skal vurderes til en realistisk handelspris.
Michael
Ja du skal ha en ekstern vurdering på den ene eller anden måde. Det er ganske dyrt at stifte via aportindskud. Revisor skal påtage sig ansvar for vurderingerne og kan hænge på den, hvis det siden viser sig de ikke havde den værdi der blev vurderet. Det vil derfor dels være dyrt for at dække arbejde og risiko (forsikring) dels vil vurderingen ofte være ganske konservativ, netop for at undgå den nævnte risiko. Du taler om evt lån og om at kunne betale det tilbage hurtigt via overskud, det vil være en billigere løsning for dig vil jeg bedømme. Du kan læse mere om at stifte HER - også om netop at stifte via indskud af aktiver som apportindskud.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Fik vist ikke formuleret mig ordentligt i første indlæg. :-)
Jeg starter i første omgang, som enkeltmandsvirksomhed. Det jeg fakturerer vil jeg så lade stå på virksomhedens konto og så bruge pengene til, at omdanne virksomheden til et Aps. Så får jeg vel CVR nummer osv. med over i mit Aps. og kan vente med, at udbetale løn til jeg har fået det på plads og dermed først beskatte indtægten der...!?
Nu har jeg ikke lige læst de andres indlæg, men du får et nyt CVR nr når virksomheden bliver omdannet.