Ville høre om i har lyst til at gi jeres mening med om dette.
Er i tvivl om jeg skal momsreg eller ej. Har nu et enkeltmandsfirma som udfører mindre håndværksopgaver m.m. og er pt ikke moms reg da jeg sidste år holdte omsætning under 50.000. og derved kunne holde timeprisen nede. (har fuldtids arbejde ved siden af)
Som jeg forstår det skal jeg momsregistreres hvis kunden skal ha mulighed for at trække vedligeholds og håndværks opgaver fra i skat - dog ikke nødvendig hvis det drejer sig om alm rengøring m.m.
Men hvis man skal være momsreg. skal jeg jo leve op til flere ting og gør det straks mere kompliceret - eller hvad mener i ??
Med mindre der bliver ændringer i den nye lov i forhold til før, så ja så skal du være registreret med moms for at kunne tilbyde regning til håndværkerfradrag. Det er arbejdslønsdelen der kan give betaleren et fradrag
Om det betaler sig kan kun du selv afgøre, det vil jo afhænge af hvor meget mere omsætning du kan få. Husk at betaling skal ske (hvis som sidste) elektronisk (via bank f.eks.)
Du kan læse om pligter ved at være MOMSREGISTRERET HER og pligter til at føre REGNSKAB HER men ellers må du spørge løs, jeg tror ikke jeg skal fylde mere på her - du kan kun selv afgøre, om det er den ekstra administration værd i form af mere at lave. Du kan sikkert for ret få tusinde outsource det meste med moms og regnskab til en ekstern økonomimand
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Der er, ifølge Vækstplan DK, lagt op til at ordningen fortsætter efter samme regler som tidligere, så jeg vil da anbefale at du bliver momsregistreret hvis du skal have noget ud af fradragsordningen...
Der er, ifølge Vækstplan DK, lagt op til at ordningen fortsætter efter samme regler som tidligere, så jeg vil da anbefale at du bliver momsregistreret hvis du skal have noget ud af fradragsordningen...
OK - så ikke håb om at de dennegang giver pokker i om arbejdet er udført på folkeregister adresse eller sommerhus? Jeg synes det kunne være lige så naturligt at lade folk der måske bruger sommerhuset meget sætte nye vinduer i og isolere - så længe loftet naturligvis var det samme, men du mener det simpelthen er videreførsel af den gamle ordning (bedre end intet )?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg synes det kunne være lige så naturligt at lade folk der måske bruger sommerhuset meget sætte nye vinduer i og isolere - så længe loftet naturligvis var det samme
Og så skal jeg måske lige sige at det er loftet for beløb i fradrag per person og IKKE SOMMERHUSETS LOFT der skal være det samme (altså som man kan få skrevet ting