en hvordan kan jeg sælge det med moms, når det er købt almindeligt? Jeg ved at jeg skal indberet det til SKAT, hvis jeg sælger min restparti. - Men skal det gøres med moms. Har trods alt ikke købt det som momsangiver, men som en almindelig køber
Det gør du ved at lægge moms på din faktura, helt som du skal for ALT du sælger når du er momsregistreret. Jeg kan ikke vide om det er ting du har købt brugt - men der kan så være en mulighed for at bruge BRUGTMOMS ordningen som du ser i linket til skat
Det er vigtigt at du i så fald benytter både regnskabsmetoden og strengt følger kravene til fakturaen, og i så fald er det i princippet din fortjeneste der skal moms på.
Ellers er den klar - bare fuld moms på din faktura, helt uanset om du har købt det med eller uden moms - eller fra EU hvor der jo heller ikke er moms betalt af dig som firma - fuld moms
At du ikke har betalt moms ved købet betyder jo ikke at du taber penge. HVIS du havde skulle betale moms ved købet havde varen jo været det dyrere
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Han skal vel også opgive købsmoms af varer købt uden moms?.... Hedder det ikke noget i retning med varer købt indenfor EU. Er det ikke rigtigt forstået, at du selv skal udregne erhvervelsesmoms på disse varer og angive disse?
Han skal vel også opgive købsmoms af varer købt uden moms?.... Hedder det ikke noget i retning med varer købt indenfor EU. Er det ikke rigtigt forstået, at du selv skal udregne erhvervelsesmoms på disse varer og angive disse?
jo hvis de er købt i EU - jeg har forstået de bare er købt af private uden moms i DK (og at det er gammelt lager) og så er der ingen købsmoms at anmelde, men er de købt i EU skal de anmeldes som erhvervelsesmoms EU under salgsmoms OG samme beløb i købsmoms. Det har ikke effekt på den moms der betales men er statistik og så skal det samlede beløb - værdien ialt af det som er købt i EU med i rubrik A køb af varer fra EU
Det har så ikke noget med salget af lageret NU at gøre, for det skal jo være gjort da det blev købt, hvis det var fra EU - den gang det indkøbtes
Jeg TROR bare det er et lager han skal sælge (vist et lager der har ligge en del tid) og at det kan være købt uden moms af private f.eks. så i alle fald - som momsregistreret skal han lægge moms på sine varer når han sælger dem og opgive det som salgsmoms
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Trøjerne er bestilt fra UK, men printtrykket på dem er fra Danmark.
Så for at se om jeg har forstået det.
Når jeg skal indberet dette til SKAT, så skal jeg indberet både salgsmoms og købsmomsen. Jeg tror jeg godt kan finde den faktura, med detaljerne om de købte varer.
hvis det er som firma så vil købet i uk skulle angives som erhvervelsesmoms varer (hører under salgsmoms) og samme beløb under købsmoms - og det er 25% af hele beløbet og det samlede beløb (altså 100%) skal skrives i rubrik A
Jeg går ud fra at regningen er bogført i dit selskab - ellers ejer selskabet jo ikke varerne
Jeg går også ud fra at fakturaen på printet er i dit selskab og så skal den jo også være bogført og momsen må så ha været købsmoms
Og endeligt - når du så sælger de varer fra dit momsregistrerede selskab - så er det med salgsmoms
Ellers tag den helt konkret med alle bilag klar med en revisor så han kan se dem så får du det korrekt, for samlet skal du jo ha det korrekt ind og ud af dit regnskab i det korrekte år og med moms i den korrekte periode
vh