Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Bogføring + momsangivelse

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg skal til at CVR-registrer min enkeltmands virksomhed. Bare for at se, om jeg har forstået det. Jeg skal hver kvartal indberet dét moms vi har handlet med til Farmand SKAT. Udover det, så skal vi indberet vores indtjening og alt det andet via SKAT's tast-selv page. Er dét det eneste eller har jeg overset noget?

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tast-selv page....hvad er der galt med danske ord? Jeg synes, det er en træls tendens i samfundet, at man sætter engelske ord og udtryk sammen med danske ord.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Dabr - dit svar var relevant for trådstarter på hvilken måde?

Starter93 - ja, det er korrekt. Husk også at hav styr på regnskabet, hvis skattefar skulle komme på besøg :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:28

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

god ide med at købe et regnskabsprogram. Moms indberettes generelt for hvert kvartal - Du fører regnskab efter årsregnskabsloven, og gemmer det og alle bilag i 5 år - du bruger det til at udfylde den udvidede selvangivelse du modtager og dine forventninger til resultatet indtaster du som forskud i skat, som du kan rette flere gange under året

Du bør nok læse dette link trods alt, om pligter ved moms - det er surt at snuble i noget der

Og dette link om hvordan og for hvad man skal føre regnskabi en enkeltmandsvirksomhed - og selv om du nu vil være godt træt af ord Big Smile så nap denne også om hvordan du betaler skat i en enkeltmands virksomhed - klik her for sidste link 

Med de tre læst, vil du har det lidt lettere nu du registrerer dig. Er du spor usikker på hvordan du registrer dig - kan det også vises her - Aller sidste link Smile 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 01:05

Hvad hvis jeg allerede har varer, som jeg skal sælge igen. Jeg har ikke købt dem momsfri. Skal jeg stadig indberet dem ?

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Til Lars
Er godt klar over, jeg ikke svarede på trådstarters spørgsmål. Men i mine øjne må trådstarter så holde sig til nudanske ord, i stedet for at komponere udtryk af danske og engelsk ord.
Og jo....jeg er medlem af gnavne gamle mænds klub :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19

Starter93:
Hvad hvis jeg allerede har varer, som jeg skal sælge igen. Jeg har ikke købt dem momsfri. Skal jeg stadig indberet dem ?
husker nok ikke hele tråden men i alle fald - hvis du nu er registreret - ja så så skal dit salg jo ske med moms og moms skal indberettes og eller hvis du ikke er registreret, uden moms - og i alle fald skal du føre regnskab efter årsregnskabsloven og indberette fortjenesten til skat i udvidet selvangivelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 01:25

Men hvordan kan jeg sælge det med moms, når det er købt almindeligt? Jeg ved at jeg skal indberet det til SKAT, hvis jeg sælger min restparti. - Men skal det gøres med moms. Har trods alt ikke købt det som momsangiver, men som en almindelig køber

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 07:09

Hej igen,

Husk på det ikke er køber, der bestemmer, om faktura er med moms eller ej, det er altid sælger. Er sælger momsregistreret, er de forpligtet til at påføre moms på deres salg.

Så at du har købt noget uden moms, er sådan set irrelevant for dit salg. Er du momsregistreret, jamen så skal der moms på dine fakturaer. Så kan man komme ud i, at du sælger til udlandet (EU), hvor du ikke behøver at påføre moms på fakturaen, såfremt du kan dokumentere at dine varer er røget ud af landet.

Jeg håber det hjalp :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)