Jeg har ret svært ved at se alternativet - kontanthjælpen vil jo løbe helt løbsk, hvis ikke man så på familiens samlede økonomiske forhold, det ville jo blive rasende dyrt, og hvis samboende var fredede for at blive set som fællesøkonomi så kunne alle der skulle ha kontant hjælp jo bare lade sig skille Jeg ved vel også, at Mette F faktisk er blandt de mere populære S ministre faktisk (stemmer ikke Mette eller S) men det er klart, at hvis ikke S kommer i regering, ja så er det slut med ministerjobbet for Mette F - og endeligt ja - det er da ikke så let at genkende det gamle socialdemokrati - de lefler vel ikke ligefrem for deres traditionelle vælgere vh |
Jeg har ret svært ved at se alternativet - kontanthjælpen vil jo løbe helt løbsk, hvis ikke man så på familiens samlede økonomiske forhold, det ville jo blive rasende dyrt, og hvis samboende var fredede for at blive set som fællesøkonomi så kunne alle der skulle ha kontant hjælp jo bare lade sig skille
Nu har det altid været sådan at dem der ikke er gift heller ikke har forsørgerpligt for hinanden. Så hvordan du får det til at det " Lige Pludselig " bliver rasende dyrt, er en gåde for mig ?.
Problemet er snarer at vores POP Politikere ikke vil se det overordnede billede. Der bliver flere og flere der bliver nød til at bo alene. Og Vi bliver færre Danskere for hvert år der går. Så hvem skal betale i fremtiden ?.