Ja, tænk at bede folk om at forsørge sig selv hvis de kan, hvad bilder hun sig ind.
Du har da åbenbart ikke fattet en brik af hele spørgsmålet i den her sag. Det er jo ikke sig selv de skal forsørge, men dem de bor sammen med. Og hvad så med et Kollektiv ?. Hvor skal det ende henne ?. Skal vi så også til at forsørge Naboerne.
Tag det lidt roligt (du kan alligevel ikke gøre noget - det er besluttet) - Det kan da sagtens blive svært at lave reglerne og svært at bruge dem, det er klart, men det er ikke anderledes, end at det ved de alt om, og MF svarede jo klart, at de ville blive indrettet så det ikke skulle ramme kollegier og kollektiver. Hvis det kun rammer egentlige samboende (og det har man jo i forvejen løsninger på over for gifte der bliver skilt) så er det ikke så dumt - OM det kan indrettes så det kan styres? Sikkert ikke let - lad os se
Kollektiver er det klart nævnt at det ikke skal omfatte og jeg mener ikke der er nævnt noget om naboerne endnu trods alt . Du kan sagtens ha ret i dine synspunkter, men det må være muligt at diskutere det lidt, uden at blive betragtet som idiot
Det var dig der brugte det ord og ikke mig. Men man må jo godt lige prøve at læse sammenhængen inden man bare klipper en sætning ud. Og så vender meningen på hovedet.
jo jo -men jo dig der mere eller mindre mener alle andre ikke har "fattet en brik". Det er nok ikke så meget det som det handler om, men om forskellige politiske indstillinger til emnet. Jeg står som ikke så låst - jeg forstår tanken og ønsket bag loven, men også vanskeligheden i at definere kæreste par/samboende. Det kan sågar vise sig at være umuligt at gennemføre - det må juristerne vel tage stilling til-
Jeg afventer bare at se hvad lovforslaget kommer til at sige inden jeg godkender eller forkaster. Jeg accepterer helt at andre kan mene at det lige meget hvad er noget møj - det er en politisk sag helt enkelt
men jo dig der mere eller mindre mener alle andre ikke har "fattet en brik".
Nu var det helt nøjagtigt kun 1 jeg skrev det til. Så hvordan er det lige blevet til " alle andre " ?. Og han havde helt klart misforstået mit indlæg, så nej det er ikke noget med forskellige holdninger.
g han havde helt klart misforstået mit indlæg, så nej det er ikke noget med forskellige holdninger.
jo da - han viste en klar holding der siger at man skal tage ansvar for hinanden og kontanthjælp skal man ikke ha hvis man bor sammen med nogen der KAN forsørge en, og en modsat holding kunne være, at kontanthjælp er hver mands ret og burde være helt uafhængig af ægtefælle eller måske alternativt kun sambo - Det ER holdninger, og det er derfor vi ind mellem skal over at stemme.
Det praktiske - OM det kan gennemføres - er op til jurister - ønsket OM det skal gennemføres at samboende/kærester skal forsørge hinanden, er rent politisk og formentlig ganske økonomisk funderet - blandet sammen med ideologi. Du vil sikkert se større venlighed over for det fra højre side end fra enhedslisten, og det vil afspejle ideologi.
jo da - han viste en klar holding der siger at man skal tage ansvar for hinanden og kontanthjælp skal man ikke ha hvis man bor sammen med nogen der KAN forsørge en, og en modsat holding kunne være, at kontanthjælp er hver mands ret og burde være helt uafhængig af ægtefælle eller måske alternativt kun sambo - Det ER holdninger, og det er derfor vi ind mellem skal over at stemme.
Nu opfinder du selv svar som slet ikke er blevet skrevet her ?. Tror lige du skulle prøve at læse tråden igennem igen.