Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Storstilet anparts salg?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne for et større anparts salg?

Hvad siger loven omkring at finde kapital på denne måde?

Mine tanker går på at sælge A & B anparter i mit projekt.

A anparter vil give stemmeret på bestyrelsesmøder (hvad skal prisen være på disse for jeg bliver taget seriøst, men også kan få dem solgt?) udgangspunkt på kr. 5.000,- eller kr. 10.000,- pr. stk.

B anparter giver ikke stemmeret, disse kommer forhåbentligt til at ligge på kr. 250,- pr. stk.

Er der nogen der har erfaring på dette område?
Hvordan sælger man en større mængde anparter hurtigst muligt?
Via avis annoncer?
Web sider?
Børsen?
Jeg har ingen ide om det –
håber netværket her på Amino kan hjælpe mig med dette.

Venligst

René Buch

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:32

Hvis det er til "swinger-butikken" så skal du nok finde anpartskøberne indenfor det område...

Tror at man skal have en større interesse indenfor området for at ville købe nogle anparter i dit firma!

/Brian
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 10:44

Sandt nok ........... men PENGE lugter ikke af sex

Men for at kunne tilbyde anparter på lovlig vis til dem der ønsker disse er jeg jo nød til at vide noget om reglerne og det gør jeg ikke i dag. 

Venligst

René Buch

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:03
Du kommer nok ikke udenom en advokat, der kan lave de nødvendige standarkontrakter til dig. Det burde ikke være noget der er så dyrt - du er jo langt fra den første der har lavet denne form for "folkeaktier". Jeg ville måske prøve at finde nogle af de andre der har gjort dette, og så kontakte dem direkte - de har måske en advokat som kan klare det til en fornuftig pris ... Med mindre nogle af advokaterne her på debatten, vil byde ind på opgaven :)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 11:07

jeg ved at ølfabrikken i Holløse ved Helsinge har lavet disse folkeaktier, hvor de solgte ca. 25% af bryggeriet i anparter a'' 1000 kroner!

Dem kunne du ringe og spørge om forløb!
Hvo intet vover, intet vinder....
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 11:14

Hej Mikkel

Ja det er jo en løsning der er kendt  - heldigvis - mit problem er bare det eneste jeg har tænkt på i anparts sammenhæng er at reg. min klub som et selskab for at sikre min invoestors kapital i projektet.

Ideen til (folke anparter) fik jeg fra en ven her til morgen, naturligvis vil jeg kontakte alle dem der har give tilkendegivelse om de vil benytte min kommende klub om de vil være med til at fremme muligheden for at få klubben igang - lidt hurtiger - jeg forstiller mig jeg vil få rimlig let ved at evt. låne den sidste million eller halvanden - hvis jeg har solgt en god del anparter inden denne ansøning - eller at en privat investor kan se han bestem ikke er alene om at tage "chancen".

Bare lidt ideer til hvordan det kan gribes an - ved ikke om jeg er helt forkert på den.

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 13:51
Dato: 1/11/2006 11:07:07 AM Forfatter: Briian

jeg ved at ølfabrikken i Holløse ved Helsinge har lavet disse folkeaktier, hvor de solgte ca. 25% af bryggeriet i anparter a'' 1000 kroner!

Dem kunne du ringe og spørge om forløb!
Hvo intet vover, intet vinder....

Vel nu er det jo mega let at sælge øl anparter frem for sex anparter - men det er da klart en mulighed jeg vil undersøge nærmer tak for tippet

Venligst

René Buch

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 14:02

ja, men ellers må du skabe den samme store interesse omkring swingerklubber, som der er omkring mikrobryggerier i øjeblikket...

Hvis det skal starte på samme måde, som med bryggerierne, så skal man enten slå på at sex der hjemme er for kedeligt eller sex med egen partner, ikke er moderne mere!
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)