Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

transport

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal til at starte firma op med transport af hårde hvidevare.

Skulle høre om nogle viste hvor man billigst kan leje en alukasse eller stor varevogn.

Skal os have fundet lidt startkapital, da banken ikke er til at snakke med.

Har kørsel så snart jeg har en vogn, så mangler lidt hjælp til opstart.

Håber at høre fra nogle.

Vh

Brian

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:49

Et godt råd. lad være med at leje en vogn, det bliver ALT for dyrt for dig.

Køb en gammel vogn der passer til formålet, en ret god ide med en lift bag på den, med mindre du er bomstærk.

Der findes et bredt udvalg helt nede fra 15 - 20.000 kr og op efter.

Jeg begyndte for mange år siden som vognmand i kassevogn til en værdi af bare 13.000 kr.

Lukkede firmaet nogen år efter, grundet sygdom, da var der en vognpark på 10 stk, alle betalt kontant.

Husk lige en mail til Codan efter en forsikring med kørsel med fremmede gods, mener det stadigvæk kun er dem der tegner den type forsikring, uden den får du ikke kørsel ret mange steder, da det gods du køre med ikke er forsikret gennem vognens egen forsikring, det er kun vognen og personer i denne der er dækket.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 18:51

tak for input

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:23

Forrige indlæg er rigtigt fornuftigt. En lift bil kommer du rigtigt langt med. Dog i stedet for Codan skal du have fat i e t U forsikring der er noget billigere.

Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 07:36

Jeg vil prøve at ringe til begge, og tak for svarene.
Så er det kun bilen jeg mangler pengene til.
Har kørslen.
Bilen som jeg skal have kan køre ca 80000-100000 kr ind pr måned, dette ved jeg da jeg køre en tilsvarende nu men som sagt gerne vil være min egrn herre.
Håber nogle måske kunne hjælpe lidt.
Og har forretnings plan.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:59

Forretningsplanen er en rigtig GOD ide at lave, det vil give dig indblik i dine gode og dårlige sider ved at drive egen virksomhed, måske du vil opdage ting du ikke var bekendt med, men HUSK for dælen at lave de budgetter der også ligger på www.startvækst.dk de er meget værd som helt grøn forretningsejer.

At du kan få en vogn op på 80 - 100.000 kr i indkørsel, det er omtrent det dobbelte som er mindste kravet for det kan løbe rundt, fingerreglen er 40 - 50.000 kr, der skulle jo helst kunne smør på brødet ha ha.

Med den omsætning så ville jeg som erfaren vognmand, nok hurtigt finde ud af muligheden om det kunne lade sig gøre at få flere vogne ind, ansætte chauffører til at køre dem, for det lyder til at være en god deal, går ud fra det er vogne på max 3.500 kilo til lille kort. Hvis det er store vogne er det et HELT andet regnestykke.

Venligst

René Buch

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 13:12

Hvad er problemet hvis du kan bevise de biler kan køre så meget ind pr måned? Så burde banken lade champagnen springe for dig :-)

Jeg har kørt i snart 10 år og har selv omkring 80000 pr bil på en måned . Men så snakker vi også 15 timer med dagen pr bil.

Hvis du kan garantere sådan en indtjening burde der ikke være nogle problemer med at låne penge til udbetaling til et par biler .

Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 13:16

Problemet er at de ikke ser mig som kreditværdig, og først vil se der går penge ind før de tager stilling til noget.
Men det ski lidt svært uden bil

Tilmeldt 11. Feb 09
Indlæg ialt: 23
Fra  MULTIMEQ Skrevet kl. 19:28

Hej BJ

Der var en der skrev at du skulle købe en bil, men men - hvad med reparationer ? Hvis den nu brækker sig indenfor få uger/måneder, så står du med håret i postkassen.

Jeg ville leje en alukassevogn for så sparer du udgiften til rep, vægtafgift, forsikring osv osv.

Kontak Autorental - Vermalandsgade på Amager - de lejer ud til vognmænd på månedsbasis - tal med Henrik derude.

Jeg er selv startet op igen for 1 lille års tid siden og smadrede min bil i et glatføreuheld, så det kan ske for een, selvom man ikke regner med det - heldigvis er jeg mekaniker af udd og kan derfor selv få fat i en anden  bil og få den op og køre - men det koster alligevel et tab på små 35K at jeg parkerede den i et vejtræ og måtte have en anden !

Så tænk dig om, men når det er sagt - så held og lykke med forretningen.

Tilmeldt 23. Feb 13
Skrevet kl. 19:33

Tak for det.
Ved du ca pris for en alukasse hos dem pr md incl fri km???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)