Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores side er udsat for hackerangreb - Hvad gør vi?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon Kristensen:

Vi har et meget stort probelm med vores side http://www.flyttefirmapriser.dk

Vi får mellem 10-30 requests i sekundet fra forskellige ip adr. lige så snart vi åbner op for webserveren og det har været sådan siden torsdag kl 12:30 og vi er i dag stadig ikke oppe.

Hej Simon

Hvis det er, så er du mere end velkommen til at skrive til mig i PB, så vil jeg se om jeg kan hjælpe U/B... Et hackerangreb er slemt, men det kan løses og burde i længden ikke være et større problem for serverne

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:56

Søren.Pedersen:

Kan se at du er flyttet til en webhosting.dk server enten igår eller idag, du forekom ikke på deres servere den 19/2 kan jeg på deres offentlige serverstatistikker. Heldigt nok virker deres servere tilsyneladende fint selvom du giver dem en omgang DDOS med vilje.

Lad mig lige forstå dette rigtigt. Du har haft et problem med dit site siden torsdag hvorefter du flytter det til en anden udbyder fra der hvor du var vel vidende at dit site vil overbelaste serverne hos den udbyder hvor du flytter det hen?

Håber sku godt nok du får en mega regning for det.

Slap nu af, betjent. Giv manden en chance for at få noget hjælp.

Simon >> Du kan ikke rigtigt gøre noget brugbart uden root adgang til din server. Hvis du er i et shared hosting environment, er det som sådan din udbyders ansvar, men hvis du giver under 100 kr.'ish om måneden, skal du ikke forvente for meget.

Man behøver ikke opfinde den dybe tallerken, der findes allerede løsninger, som kan tage den slags, som f.eks. Fail2ban. Men du skal bruge en administrator med root adgang til din server, som kan konfigurere det ordentligt, samt overvåge det i begyndelsen, for at sikre at du ikke også blokerer dine almindelige brugere.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 13:14
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Jakob Søndergård:
Fail2ban.

Er du helt forkert på den, webserver skal jo stadigt processe dette DDOS angreb selvom det er blokeret i joomla, eneste der dur er en firewall blokering og det kan du ikke lave på dit website.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon Kristensen:
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe i en fart!

Hej Simon,

Hvis det er et DDOS angreb du er udsat for og det antager jeg når du skriver requests, så er der ikke noget du kan gøre og der er ingen af os der kan hjælpe dig.

De eneste der kan hjælpe dig er dit hostingcenter, de kan enten selv håndtere det, eller de tager fat i deres leverandør af internetforbindelser og administration af kant-routning. Lige nu ligner det du ligger hos Hetzner, så det er dem du skal henvende dig til.

DDOS angreb er, simpelt fortalt, bare at bruge en hel masse ressourcer på en given service, oftest båndbredde, og på et tidspunkt løber offeret tør for ressourcer og siden/servicen går ned. Det kan, igen forsimplet, løses på to måder - du kan tilføre flere ressourcer så du har flere ressourcer end angrebet suger af dig - men det er meget sjældent at det lykkes. Den anden metode er at få angrebet blokeret/afværget/omdirigeret før det når ind til dig, eller den pågældende service, og her er det din udbyder der skal reagere.

Held og lykke
/Brian 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 13:46
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Søren.Pedersen:
kan jeg på deres offentlige serverstatistikker

Drop nu skuespillet "Søren". Alle har eftehånden gennemskuet et du repræsenterer webhosting.dk i et eller andet omfang. 

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

gweb:

Søren.Pedersen:
kan jeg på deres offentlige serverstatistikker

Drop nu skuespillet "Søren". Alle har eftehånden gennemskuet et du repræsenterer webhosting.dk i et eller andet omfang. 

Er på deres forside, klap hesten du.

Tilmeldt 22. Oct 08
Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:
klap hesten du.

Det var ikke min point om den information er offentlig tilgængelig.

Hver eneste gang der er en tråd angående hosting promoverer du webhosting.dk og nedgør alle alternativer. Du er så nem at læse at der er ikke er nogen grund for dig til at fortsætte undercover. Giv dig dog til kende og stå ved din agenda.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 13:54
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

gweb:
Drop nu skuespillet

Ingen spiller skuespil her. Lad mig få det på det rene "gweb", du mener at jeg som kunde hos en udbyder ser at en kunde har problemer med sit website som er udsat for DDOS angreb flytter det til "min" udbyder vel vidende at det vil forårsage serverproblemer hos "min" udbyder?

Fat dog hvad det er der er sket her.

Sku da under alt kritik og er derudover ulovligt at bevidst forårsage tekniske (eller forsøge at) hos en udbyder.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

gweb:
nedgør alle alternativer

fis med dig, der er andre alternativer der kan noget webhosting.dk ikke kan som f.eks unoeuro med .NET, tlf support osv, enten bygger du på facts fremfor at sidde og brælle ud med påstande du ikke aner en pind om.

Tilmeldt 22. Oct 08
Skrevet kl. 13:56

Søren.Pedersen:
Ingen spiller skuespil her.

Du narer ingen. Drop det.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)