Jeg vil bede jer om at flytte jeres personlige debat til PM eller mail, så tråden her kan holdes fri til debat om trådstartes emne. Hvis I mener at Aminos retningslinier overtrædes, så brug anmeld-funktionen istedet for at angribe hinanden her i forummet.
Amino burde lave et filter der hedder fail2answer - som generelt banner allei x antal minutter, som ikke giver noget relevant svar til en tråd.
Men forhåbentlig kommer der en udmelding fra Simon - så vi muligvis kan give en hånd, og få hans side tilbage online, uden at nogle skal gå ned.
Da vi jo alle sidder og gætter, og egentligt ikke har noget data om det er et DDOS, eller hvad det er - så er det svært at give et konkret svar. Det kan være det er simpelt at fikse :)
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Hej Simon K - surt da - jeg kan se i stadigt er nede - men må man bruge tråden til lige at blive klogere for de der DDOS angreb - hvordan kan de finde på at bruge kræfter på et flyttepriser site. Jeg mener hvordan udvælger de lige sådan en som dig - jeg troede naivt at DDOS angreb var noget for at kunne lægge skat.dk eller en bank eller noget stort offentligt ned.
Hvad får nogen til at bruge kræfter på sådan nogle som jer. Håber som de øvrige er du snart er oppe igen og at en med DDOS viden lige kan gøre mig klogere?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvad får nogen til at bruge kræfter på sådan nogle som jer.
- Konkurrenter som ønsker at drille
- Kriminelle som ønsker at afpresse firmaet bag sitet... en moderne form for beskyttelsespenge
I forhold til selve problemstillingen, så findes der CDN udbydere som tilbyder at lægge en "skal" omkring ens site som så både fungere som DDos beskyttelse og caching af sitet til hastighedsoptimering. Et eksempel på sådan noget er cloudfare.com.
På den korte bane, så havde jeg nok valgt at at begrænse trafikken til nordiske IP adresser.
Jeg står for serveren for flyttefirmapriser - og den blev rigtig nok angrebet - adskillige http requests mod serveren tvang den helt i knæ.
Det har taget noget tid, men nu fik vi endelig styr på sagerne.
Kort fortalt, så valgte vi løsningen om at blokere alle IP adresser, og så lave en whitelist. I denne whitelist er alle danske (kendte) IP adresser lagt ind.
Men husk nu også, i lige har dræbt siden i søgemaskiner, etc - der faktisk indexere siden, da de heller ikke kan tilgå den mere.
Global blokering er nok ikke den bedste idé - den bedste idé ville nok være at finde mønsteret i angrebet og blokere det - eller ihvertfald finde en bedre metode end den nuværende, fordi den er ikke helt smart
Du har fuldstændig ret Lucas - Men en global blokering får siden online og giver en arbejdsro lige nu og her.
Så har man mere arbejdsro til oprydningsarbejdet.
Spørgsmålet er så, om det ikke skader siden mere - det er fint nok at de besøgende der nu kommer, kan tilgå siden - men det er ikke lige noget som google giver gode rankings på, at de ser siden som 'nede' eller blokeret i x antal timer, dage, whatever - i sidste ende, er det vel derfra man også skal modtage trafik.
Så hellere give en anden status code, en 503 f.eks - fordi den lytter google til :)