Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre tema i WP - betydning for SEO?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at skifte i Wordpress. Indhold på hjemmesider, overskrifter mv. forbliver det samme, men ønsker at ændre design og farver i forhold til at brande et logo og navn. Vil det have betydning for den SEO der allerede er lagt og lægges i siden?

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 00:09

Hej Brian

Hvis alt forbliver det samme, og du kun ændre grafisk, så burde det ikke have den store betydning.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:15

Reelt set er det umuligt at svare på før man kan se det design du har i dag og sammenligne det med det du gerne vil skifte til. Det kan nemlig både gå den ene og den anden vej når vi snakker i forhold til den tekniske SEO. Dog vil du typisk opleve at det er til det bedre, da udviklere er blevet lidt klogere, der er dog typisk stadig plads til forbedringer.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:16

Internexus:

Hej Brian

Hvis alt forbliver det samme, og du kun ændre grafisk, så burde det ikke have den store betydning.

Dit svar er korrekt, men ændres det grafiske, ændre 99% også html markup på siden, og dette kan have konsekvenser som kan gå den ene eller den anden vej.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 00:19

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
g dette kan have konsekvenser som kan gå den ene eller den anden vej.

Det var også derfor jeg skrev "burde ikke" :-) 

Det kan jo også ændre hele hans hastighedsoptimering. Og mange andre ting.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Brian Ph.:
Jeg overvejer at skifte i Wordpress. Indhold på hjemmesider, overskrifter mv. forbliver det samme, men ønsker at ændre design og farver i forhold til at brande et logo og navn. Vil det have betydning for den SEO der allerede er lagt og lægges i siden?

En god idé vil være, at du først og fremmest eksporterer alt indhold, så du har backup - just in case :)

Hvis du fx. har plugin'et Wordpress SEO by Yoast og har udfyldt title tags, meta descriptions osv. via den, så burde der ikke være noget problem i at bibeholde det - det burde være i 99 ud af 100 tilfælde.

Alt hvad der er af post, pages, gallery mm. vil ikke have noget ændring i forhold til SEO, da det er eksisterende indhold, som føres over - medmindre temaet decideret overskriver fx. font, fontstørrelse osv. eller i css'en ændrer på hvad der er H1, H3 osv. 

Der, hvor der kan være en kæmpe forskel, er opbygningen i temaet. Hvis temaet er "tungt" eller fx. ikke komprimeret godt nok, så kan du godt opleve lidt SEO udfordringer.  Der er sådan set ikke noget 100 % korrekt svar på dit spørgsmål - du skal bare prøve dig frem med det template.

heldigvis har du jo et backup - just in case :)

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 08:28

En af de ting du skal være opmærksom på at er nogle (Læs: rigtig mange) temaer benytter dit H1 tag forkert.

Har taget en hurtig "vis kilde" på din hjemmeside og kan se at det tema du kører med nu, benytter sig af H1 hele 3 gange. En H1'er må kun fremgå af en side en gang. Smile

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 08:30

Det kan gå begge veje. Men da det er Wordpress har de fleste af temaerne samme opbygning og du vil derfor ikke kunne skade siden, hvis du bare sørger for at bruge et plugin til at styre meta-tags osv. 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 08:58

Jesper: hvilken af mine sider taler vi om?

Venligst

Brian Phillip

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 13:01

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)