Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er man Ekspert?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes vi skal lade den ligge... Jeg har vist udtrykt hvad det var jeg prøvede at sige med det, og så mener jeg stadig der er noget... Men det er IKKE vigtigt!

MEN.......

Jesper Jørgensen:
Han er statautoriseret ejendomsmægler, det står også i hans bog.

Hvis dette var et argument, ville der være masser der var eksperter i alt muligt. - Jeg kan også skrive en bog hvor jeg skriver at jeg er statsautoriseret et-eller-andet.... Det bliver det ikke en sandhed af.

Som jeg skrev til at starte med, så mener jeg det er en betegnelse ejendomsmæglere bruger. - FOR..... hvis det at man har taget en officiel uddannelse gør, at man bliver statsautoriseret, så er en pølsemand der jo har taget et næringsbrev, også statsautoriseret.

Der skal altså ligge 'noget mere' i den der statsautorisation.... og hvor finder man en liste over statslige autorisationer?

----

Efter lidt mere søgen finder jeg ud af, at titlerne skal være beskyttet ved lov. - F.eks. er Statsautoriseret Revisor og Registreret Revisor beskyttet af Revisorloven. Sygeplejersker fik deres beskyttelse i starten af 1900'tallet.  - Men jeg kan faktisk ikke finde en lov der beskytter Statsautoriseret Ejendomsmægler.

-----

Tilføjelse:

Og så fandt jeg da lige 'Bekendtgørelse af lov om omsætning af fast ejendom' hvor der står:

Ejendomsmægleres ejendomsformidlingsvirksomhed

§ 26. En ejendomsmægler har ret til at betegne sig som uafhængig ejendomsmægler, hvis den pågældende

1) ikke har forpligtet sig til at virke for afsætningen af finansielle eller andre produkter med tilknytning til omsætning af fast ejendom,

2) ved formidling af produkter som nævnt i nr. 1 fører enhver provision eller anden fortjeneste, som modtages fra udbyderen, videre til forbrugeren og

3) i det hele udøver virksomhed som ejendomsformidler på en sådan måde, at der ikke kan rejses tvivl om vedkommendes uafhængighed.

Stk. 2. Ingen andre må benytte denne betegnelse eller betegnelser, der kan forveksles hermed.

Stk. 3. En ejendomsmægler, som har forpligtet sig til at virke for afsætningen af finansielle eller andre produkter med tilknytning til omsætning af fast ejendom, skal udøve sin virksomhed under anvendelse af et navn, hvortil er føjet agent for eller tilsvarende med tilføjelse af navnet på vedkommende samarbejdspartner eller -partnere.

Intet sted nævnes Statsautoriseret Ejendomsmægler.

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er ekspert, når andre kalder en for ekspert.

Man kalder derimod ikke sig selv for ekspert.

Jeg har da også været i TV Avisen og lignende en del gange, da jeg boede i Danmark, som "ekspert", men jeg ville da aldrig kalde mig selv for ekspert i disse emner.

En professionel er en, der arbejder inden for et felt mod betaling. En ekspert er en, der i særlig grad har sat sig meget ind i et givent felt, og anerkendes af andre for denne ekspertise.

En maler er fx en professionel, men kan have sat sig ind i særlige arbejdsområder, hvorved andre kalder ham for ekspert inden for disse nicher.

Noget andet er, hvis man kalder sit firma for Maler Eksperten - det er blot et navn, der fortæller, at man er god til at male, ligesom enhver anden professionel maler er.

En ekspert har derimod intet med antal år,

Hvis jeg lavede en systematisk undersøgelse omkring de bedste pølsevogne i Bangkok, så ville jeg blive ekspert. Der er ingen pølsevogne, så måske kan jeg kalde mig ekspert nu.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten 

Ja nok en god idé, at lad den ligge.

Ejendomsmægler er en beskyttet titel, dermed er statautoriseret ejendomsmægler jo også beskyttet. Nu har Rolf ikke bare skrevet det i sin bog, han er medlem af dansk ejendomsmæglerforening. Og dermed er han uddannet statautoriseret ejendomsmægler.

Og igen mit indlæg var ikke omkring overstående, men om man kunne være selvstændig ejendomsmægler, uden at være uddannet og det kan man godt.

Og min vurdering, hvad en ekspert er, har jeg givet udtryk for tidligere i denne tråd.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man kan kort opsummere at en ekspert er en med følgende egenskaber:

 - En med mindst 10.000 timer indenfor sin felt og dermed masser af erfaring

  -En der har fejlet indenfor sin felt og gerne en del gange

 - En der har mange referencer

 - En der holder sig opdateret hele tiden indenfor de nyeste i hans/hendes felt/område

Er der flere?

Ovennævnte er ihvertfald et godt udangngspunkt at tage i udover den med de 10.000 timer men hvis vedkommende har beskæftiget sig med et bestemt felt indenfor de sidste 5-6 år så kan man vist kaldes ekspert

God weekend

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)