Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder laver ikke noget når jeg ikke er der.

Side 7 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej VVSmanden

Hvis hun intet laver. Og du betaler hende fuld løn. Må jeg spørge hvad hun står for? Og om evt. ikke kan få et andet firma til at stå for hendes arbejde. Så slipper du også for evt problemer med barsel,"hun ikke laver noget", sygedage også videre.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:34

Hej igen

Vil lige henlede din opmærksomhed på min første indlæg i denne tråd, det ligger på side 4

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 08:21

Er overvågningen lovlig? Er hun informeret om at den er der?
Pas på du  ikke kommer i klemme. 

Ps. jeg ville have fyret hende - det går ikke i en lille virksomhed.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 08:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Der findes folk der ikke tager egne initiativ når det drejer sig om arbejde.

Du må lave en arbejdsbeskrivelse som beskriver de arbejdsopgaver vedkommede skal udføre
og en rapporteringsfunktion så at man kan se at opgaverne er lavet.

Lav en sådan.

Og tag en alvorlig samtale med hende og se om det giver nogen forbedring.

om ikke så må i afbryde samarbejdet.
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:53

Jakodan.dk:

Udfører hun normalt de arbejdsopgaver hun har? og ville hun normalt selv gå igang med en masse nye projekter eller plejer du at sætte hende igang når du er der?

Man kan ikke forvente at en ansat i en virksomhed har helt samme gejst som man selv har - hvis de havde det, var de selv selvstændige.
Det kan måske tænkes, at hun ikke helt er klar over, hvad du forventer af hende - hvis du aldrig har givet udtryk for det, men regnet med at hun vilkle gøre det af sig selv.

Har du prøvet at stille hende nogle opgaver inden du tager afsted, og givet hende en dato/tidspunkt for hvornår du forventer det færdigt?

Måske ejer hun bare ikke evnen til at se, hvad der skal/bør gøres.

Men jeg ville da tage et morgenkaffe-møde med hende med følgende dagsorden:

1. Hvordan fungerer et firma: Alle bidrager for at få penge ind, så man kan få løn for sit arbejde

2. Prioritering af opgaver: Kunder, telefon, ekspedition, kontor, rengøring etc.

3. Arbejdslister over daglige og ugentlige opgaver.

Hvis hun selv er med til at tilrettelægge det daglige arbejde, burde hun være mere motiveret for at udføre opgaverne. Og hvis alle opgaver er løst for den dag, kan hun da bruge pauserne til hvad hun vil... Bare hun altså passer de helt grundlæggende ting, telefon osv.

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:47

Birte Andersen:
Måske ejer hun bare ikke evnen til at se, hvad der skal/bør gøres.

Hun ved altså ikke, at hun skal tage telefonen, når den ringer? Undskyld sarkasmen, men der går altså lige lovligt meget pladderhumaniske og pædagoganalyser i det her.

Hvis pigebarnet så bare gik og ryddede lidt op, støvsugede o.lign. kunne vi snakke punkt ét og to. Men som trådstarter lægger det op, er hun bare luddoven! Hvilket vil gøre, at effektuerer du punkt tre, vil hun bruge mere tid på at finde på undskyldninger for, hvorfor hun ikke har kunne nå det, fremfor at få opgaven gjort. Igen, jeg har været igennem dette så utalligt mange gange..

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:01

Michael Duus:
Hun ved altså ikke, at hun skal tage telefonen, når den ringer?

Ja, du har selvfølgelig en pointe her. Men nu har vi jo indtil videre kun hørt om det ene opkald.

Jeg stod engang for en afdeling med ungarbejdere og der havde vi rigtig gode erfaringer med at lade dems elv være med til at definere arbejdsopgaverne. Og vi syntes alle, det var meget tilfredsstillende at kunne sætte flyeben ved de udførte opgaver efterhånden.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget vigtigt at vide at den passion man som iværksætter har for sin virksomhed, kun meget sjældent kan findes hos en lønnet medarbejder.

Derfor er det vigtigt at gennemtænke medarbejderens arbejdssituation og opstille målepunkter både du og medarbejderen kan forholde sig til.

Målepunkterne bør i jævnligt snakke om og evaluere på.

Hvis medarbejderen skal passe telefon, kan et målepunkt være at der udføres kontrolopringninger fra dig og andre. Samt  at medarbejderen fører en logbog over antal og arten af tlf opkald. 

Man kan og skal ikke fyre medarbejdere efter for godt befindende, en fyring er en alvorlig sag og skal gøres seriøst og skal begrundes i dokumenterede forhold. 

Hvis medarbejderen ikke passer arbejdet i forhold til de opstillede måle og kontrolpunkter, så kan man begynde at snakke om en advarsel i første om gang (jeg går ud fra vi taler om en månedslønnet medarbejder), hvis medarbejderen efter advarsel fortsat ikke passer arbejdet kan fyring komme på tale.

Hvis det kommer til fyring, så forbered dig på en forhandling med medarbejderens faglige organisation og sørg for at dine medarbejder papirer er i orden herunder er ansættelseskontrakt meget vigtig, den kan udløse bod, hvis den ikke er iorden.

Held og lykke med at finde den rigtige løsning.

De bedste hilsener

Finn

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:27

Birte Andersen:
Jeg stod engang for en afdeling med ungarbejdere og der havde vi rigtig gode erfaringer med at lade dems elv være med til at definere arbejdsopgaverne. Og vi syntes alle, det var meget tilfredsstillende at kunne sætte flyeben ved de udførte opgaver efterhånden.

Jeg er fuldstændig enig og involverede netop mine egne medarbejdere i firmaets drift og resultater, hvilket gjorde, at jeg havde super medarbejdere, der altid blev hentet ud til de andre butikker som ledere. Selv mine ungarbejdere var dobbelt så meget værd som de andre butikkers sælgere, da de vidste, hvor meget det betød for forretningens overskud, at de solgte en sodavand med til en fransk hotdog.. Havde jeg ikke deres salgstal klar senest kl. 10 dagen efter, blev jeg stillet til regnskab, for de ville vide, om de skulle arbejde endnu hårdere for at vinde konkurrencerne - den ideelle situation for en chef :)

Side 7 ud af 7 (69 indlæg)