Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lidt ked af min revisor, da han er bagud hele tiden og jeg får rykkere hele tiden fra skat, moms og erhvervs og selskabs styrelsen. Ser ham ikke som samarbejds partner.Er der nogen der kender en stats autoriseret revisor. Er blevet anbefalet Timevision/Timetax. Er der nogen som har kendskab til dem?

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis du søger ny revisor, kan du gør brug af online tjenesten www.agera.dk, der kan du få et uforpligtende tilbud, på hvad du søger.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36

Du behøver vel ikke en statsautoriseret revisor til alle de opgaver. Hvis du bruger en sådan idag, så må du da kunne spare en del penge.
Hvis du får rykkere fra Erhverv og selskabstyrelsen, så er det vel fordi dit regnskab er afleveret forsent. Det er da en alvorlig sag.

For at kunne anbefale en revisor, så skal man nok have bedre kendskab til din virksomhed.

Stig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34

Det er en restaurant med ca. 25-40 ansatte. Det er Aps selskab. Ja jeg tager det skam alvorligt at han indgiver regnskabet for sent.

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:44

Hvis det kun er med ca. 25-40 ansatte så vil jeg da mene at du skyder over målet ved at bruge ent statsaut. revisor. For det meste kan man spare en del bare ved at skifte til en reg. revisor.

Derudover er du sikker på at du er omfattet af regnskabspligt? Kravene nedenfor er dem der afgøre om du er omfattet

De små selskaber er selskaber, der opfylder to af følgende kriterier to år i træk:

Omsætning mindre end 8 mio. kr.

Balancesum mindre end 4 mio. kr.

• Antal heltidsansatte mindre end 12

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

renje08:
Derudover er du sikker på at du er omfattet af regnskabspligt?

Undskyld lidt ordkløveri - men jeg er sikker på, at du mener revisionspligt.

Ellers er vi fuldstændige enige.

Stig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54

MGP29525080:

Det er en restaurant med ca. 25-40 ansatte. Det er Aps selskab. Ja jeg tager det skam alvorligt at han indgiver regnskabet for sent.

Det skal du også. Du risikere at selskabet bliver tvangsopløst.
Du må da også få en masse bøder. Dem skal du vel selv betale?
Stig
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16

MGP29525080:

Det skal tages super alvorligt, så det gør du helt korrekt. Jeg forestiller mig du får bøder fra selskabsstyrelsen og I må ha et lidt specielt regnskabsår, for ellers - må vi jo tale om 2011 regnskabet der rykkes for, og det er så meget overskredet, at selskabet i høj grad må risikere opløsning.

Er det 2011 der ikke er indsendt? (det næste udgår fra at det er så gammelt som det)

Er det rent revisorsvigt at han ikke er færdig med det, det lyder mystisk hvis det er en egentlig revisor?

Er du vidende om resultatet så du ved, at det er godt nok - at kapitalberedskabet findes (egenkapitalen er ikke bare et STORT minus)?

Hvis du har alt materiale, så videre til en anden revisor omgående idag - og ikke en rød øre til den gamle hvis det er 2011 han skulle aflevere.

Hvis du ikke har alt materiale, er det mere besværligt - du skal med anbefalet brev kræve regnskabet denne uge eller ALT materiale retur fra din revisor, OG du skal ha kontakt til selskabsstyrelsen med en redegørelse, også selv om de har ret små ører i forhold til så sent afleverede regnskaber, i alle fald når vi taler bod, men du kan måske vinde lidt tid i forhold til tvangsopløsning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18

Vi kører regnskab 1/7-30/6. Det er i alle årene har har afleveret det for sent, også momsen. Han stod for al bogføring frem til 30/6. Siden da har momsen kørt til tiden og regnskabet passer. Bogfører nu selv i C5. Syntes bare ikke det er en optimal løsníng. Ja jeg har fået bøder alle årene, men dem sender jeg videre til ham. Det er mere det, jeg syntes det er noget useriøst og viser et dårligt billedet af min virksomhed. Ved godt ingen ser det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04

Jo  vel alle der vil ser det - jeg checker da værsentlige kunder og kan de ikke aflevere er det en af mange advarselslamper - men godt - I er jo så ½ år mindre langt ude

Du har helt ret, det gir et useriøst billede, og hvad pokker er det for en revisor som alle år afleverer for sent (med mindre i giver ham det for sent)

SKIFT

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)