Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver magasiner finansieret?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Er der nogle af jer der har en idé om eller noget info vedr. magasiners finansiering? Hvordan er indtjening fordelt ifht. reklamer og selve abonnementsprisen?

Jeg tænker hovedsageligt på magasiner man køber i kiosker og ikke gratis-magasiner (selvom det også kunne være interessant at vide!).

Mvh Christian

Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:38

Eller er der nogen der har en idé om hvor man kan få svar på dette?

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 11:40

Hej Christian.

Har selv i et styk tid gået med idéen at starte eget blad op. Indtjeningen vedr. dét, er ikke så lukrativt på fysiske blade, da online blade slår mere igennem nu. 

:)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Starter93:
Indtjeningen vedr. dét, er ikke så lukrativt på fysiske blade, da online blade slår mere igennem nu. 

Vrøvl - det er et spørgsmål om at læse markedet.

Jeg tjener glimrende på mine trykte blade.

Venlig hilsen

Hans

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 14:10

Det kommer meget an på magasinet. Jeg har tidligere været ansat i branchen, men har nu søgt nye veje. 

Et blad som Illustreret Videnskab tjener størstedelen af sine penge fra abonnementer, hvoraf andre tjener mest på løssalg (nede i kiosken, supermarkedet osv.). 

Du skal have meget aktive sælgere for at opbygge abonnementer, du kan kigge på Woman.dk-debatten og Facebook siderne for de forskellige sider hvor meget folk er ramt af friske sælgere.

Det er en presset branche, så overvej om det virkelig er den vej du vil gå. 

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:43

Hej

Jeg tror bilmagasinet og Vmax, tjener udmærket de har dog også en fast kundekreds. Indtjeningsfordelingen på de to blade er nok størst på abonnements delen, dog er der også mange reklamer i, som de nok også tjener ok på.

Dog ville jeg nok overveje, at lave et onlinemagasinet, hvis jeg skulle starte sådan et op.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:46

Hej

Du kan eventuelt hente regnskaber, på forskellige magasiner og dermed måske få et overblik over hvor de tjener deres penge.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:04

@ Hans Stokholm Kjer

Det rigtigt, men det eder svært at komme godt igang på markedet, hvis vi snakker om trykte blade. Mener dog stadig at online er vejen frem lige pt. - Kan ikke se hvordan trykte blade får et stærkt comeback :)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:35

Jesper Jørgensen:
Jeg tror bilmagasinet og Vmax, tjener udmærket de har dog også en fast kundekreds. Indtjeningsfordelingen på de to blade er nok størst på abonnements delen, dog er der også mange reklamer i, som de nok også tjener ok på.

Er vi ikke ude i rent gætteri? ;) Indtjeninger er nok...? Jeg tror jorden er flad :)

Aktuelle oplagstal på seriøse magasiner kan findes på Dansk Oplagskontrol. De store danske magasiner har en ret lille ejerkreds. Bo Bedre er det magasin der har størst abonnements- og løssalg. Et tal der er faldet voldsomt igennem de sidste 5 års tid, hvilket i øvrigt gælder stort set alle de store magasiner.

Omkring indtjeningen på annoncering, så er der stor forskel på hvad annoncedækningsgrad de forskellige magasiner har, men at alle de store har faldende annonceindtægter, det er der ingen tvivl om. Bare se et 5 år gammelt Bo Bedre - der kunne man bruge de første 15 sider på annoncer.

Selvfølgelig kan man tjene penge på at udgive magasiner, hvis man er dygtig nok - hvilket jo logisk nok er gældende på alle områder ;)

Men hvis man ingen erfaring har med bladudgivelse, så skal man hoppe hurtigt videre og finde på noget andet. Det kræver indsigt og viden.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 18:37

Jeg er ret overbevist om at størstedelen af magasinernes indtægt ikke kommer fr abonnementer men fra annoncedelen, i det "rigtige" magasin med det "rigtige" antal  abonnenter kan en enkelt helsides nemt koste 100.000 eller mere, og iøvrigt er side 3 og bagsiden dyrere end de andre. Og en halv side er forholdsmæssigt en smule dyrere end en helsides og så frem deles.

Gratis magasiner kører rent på annonce indtægter, -nogle er mere seriøse end andre. Så for nyligt et program om danmarks største svindlere hvor netop en af disse havde udgivet sit magasin igennem mere end 10 år, -og igennem tror det var 17 konkurser, men bladet kørte videre, udkom til tiden og den eneste måde annoncørerne ville opdage det på var vis de tog en lup og granske de helt små bogstaver i bunden af fakturaren med en lup, der skiftede navn og cvr nr løbende, men ellers var designet fuldstændigt ens på fakturaerne. så der er rigtg mange møder at snyde på. 

Har noget familie der har været involveret i magasin udgivelse og de holdt ved den første konkurs, og magasinet udkom aldrig mere.

Men held og lykke til de der har modet.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)