Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er opsigelsevarsel på en service kontrakt hvis det ikke er defineret

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for interessante svar fra jer. Jo det er skam B2B og det havde været fint med en med en kontrakt der specificerede opsigelse, prisregulering, tillæg, forsinkelse værneting og hvad ved jeg :-) men det er der ikke!

Jeg hælder også til at opsigelse medfører et tab som giver ret til erstatning.

Så juridisk  holder den, der er så kommercielle hensyn der kan tale for en opblødning

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:03

Hej.

Nu kender vi jo ikke værdien af kontrakten.

Jeg vil stadig mene, at det godt kan blive en lang (og dyr) kamp at få juridisk ret... Og er det pengene/tiden værd?

Så en mindelig løsning er nu nok bedst. (Det er det som regel)

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Nu kender vi jo ikke værdien af kontrakten.

Kontraktværdien er 7 cifret og mit spørgsmål går slet ikke på den kommercielle håndtering, for der ligger mere forretning efterfølgende, og det er motiverende for en løsning med fælles accept

Carsten Kvist:
Så en mindelig løsning er nu nok bedst. (Det er det som regel)

Helt enig - selvfølgelig skal det løses i mindelighed  for det fremtidige samarbejdes skyld. Det bliver det også, men det er også nemmere at "smile og forhandle" når man ved at juraen holder. 

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Som kontrakten er udformet er der tale om en uopsigelig kontrakt for en 4 årig periode. Dvs at aftalen ikke kan opsiges i de 4 år. Derudover kan den kun ophæves, hvis en af parterne VÆSENTLIGT misligholder kontrakten. Eller kontrakten kan tilsidesættes, hvis der efterfølgende viser sig at være bristede forudsætninger for en af parterne. Det tyder det dog ikke på. På baggrund af det oplyste er min vurdering derfor, at du står stærkt juridisk. (Dette afhænger også lidt branchen, og om det er sædvanligt med uopsigelige aftaler). Hvorvidt du af kommercielle årsager ønsker at imødekomme kundens ønske er noget andet. Held og lykke :)
Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 22:29

Anja Linde:
Som kontrakten er udformet er der tale om en uopsigelig kontrakt for en 4 årig periode. Dvs at aftalen ikke kan opsiges i de 4 år. Derudover kan den kun ophæves, hvis en af parterne VÆSENTLIGT misligholder kontrakten.

Hej Anja,

Tusind tak for din vurdering, det var lige hvad jeg manglede

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:36
Hej Peter, Velbekomme. Sig til hvis det rejser flere spørgsmål.
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)