Tak for interessante svar fra jer. Jo det er skam B2B og det havde været fint med en med en kontrakt der specificerede opsigelse, prisregulering, tillæg, forsinkelse værneting og hvad ved jeg :-) men det er der ikke!
Jeg hælder også til at opsigelse medfører et tab som giver ret til erstatning.
Så juridisk holder den, der er så kommercielle hensyn der kan tale for en opblødning
Kontraktværdien er 7 cifret og mit spørgsmål går slet ikke på den kommercielle håndtering, for der ligger mere forretning efterfølgende, og det er motiverende for en løsning med fælles accept
Carsten Kvist:
Så en mindelig løsning er nu nok bedst. (Det er det som regel)
Helt enig - selvfølgelig skal det løses i mindelighed for det fremtidige samarbejdes skyld. Det bliver det også, men det er også nemmere at "smile og forhandle" når man ved at juraen holder.
Som kontrakten er udformet er der tale om en uopsigelig kontrakt for en 4 årig periode. Dvs at aftalen ikke kan opsiges i de 4 år. Derudover kan den kun ophæves, hvis en af parterne VÆSENTLIGT misligholder kontrakten. Eller kontrakten kan tilsidesættes, hvis der efterfølgende viser sig at være bristede forudsætninger for en af parterne. Det tyder det dog ikke på. På baggrund af det oplyste er min vurdering derfor, at du står stærkt juridisk. (Dette afhænger også lidt branchen, og om det er sædvanligt med uopsigelige aftaler). Hvorvidt du af kommercielle årsager ønsker at imødekomme kundens ønske er noget andet. Held og lykke :)
Som kontrakten er udformet er der tale om en uopsigelig kontrakt for en 4 årig periode. Dvs at aftalen ikke kan opsiges i de 4 år. Derudover kan den kun ophæves, hvis en af parterne VÆSENTLIGT misligholder kontrakten.
Hej Anja,
Tusind tak for din vurdering, det var lige hvad jeg manglede