Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningside: Brev fra Julemanden! (God eller dårlig ide?)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Stærkt inspireret af dette blog-indlæg: http://www.amino.dk/blogs/martinbjergegaard/archive/2012/06/22/fort-230-l-alle-om-din-id-233.aspx

har jeg tænkt mig at fortælle om min ide. Primært kunne jeg godt tænke mig at høre, om ideen overhovedet er god. Sekundært vil jeg meget gerne modtage diverse input i form af råd, sparring, tips og tricks.

IDEEN KORT

Udarbejde kort fra Julemanden som forældre verden over kan købe og give deres børn.

 

IDEEN UDVIDET

FORHISTORIE:

I sommers var jeg på Grønland. Her så jeg flere kæmpe røde postkasser, som i juli måned allerede var kvart fyldt med breve fra hele verden. Brevene var fra små håbefulde børn, som har lavet alt fra tegninger til breve med deres helt store ønsker. Brevene var selvfølgelig sendt til Julemanden.

Nu er det jo tilsyneladende muligt at sende breve til julemanden. Skal det så ikke også være muligt for julemanden at sende breve tilbage til alle de små børn rundt om i hele verden?

KONCEPT:

Jeg tænker, at det selvfølgelig skal være et webbaseret koncept. Her kan forældre vælge mellem 5-6 forskellige skabeloner, hvortil der kan tilpasses nogle felter, så brevet bliver personligt. Derudover skal det selvfølgelig også være muligt for forældrene at skrive hele brevet selv, hvis de skulle have lyst til det. Når brevene er udarbejdet og betalt for, bliver de sendt med post til modtageren.

BRAINSTORMING:

- Hvordan laver forældrene brevene?

Forældrene går ind på en hjemmeside, hvor de kan vælge mellem 5-6 forskellige standardbreve. Alle breve skal kunne tilpasses, så de bliver så personlige som muligt. Det skal selvfølgelig også være muligt for forældrene at skrive deres egne breve. Det der skal tilpasses, skal selvfølgelig være sat op, så det kun kan have en hvis længde. Det skal også være muligt at sende breve på flere sider.

- Brevene:

Brevene skal udarbejdes i papir, som ligner gammelt pergament. Jeg forestiller mig, at brevene skal ligge i en konvolut. Eller også skal selve brevet kunne foldes til en konvolut. Det kommer lidt an på, hvad der er hurtigst og ser bedst ud. Brevet skal forsegles med rød voks og et julemandslogo påtrykt. Brevene skal kunne laves på en printer, og det skal helst ligne, at det er håndskrevet. Jeg tænker, at brevene skal ligge i en konvolut, som sendes til forældrene. På den måde kan man også styre porto-stemplerne, så der ikke står Danmark på.

- Hvor skal brevene sendes fra?

Brevene skal sendes fra Danmark. Oprindeligt tænkte jeg, at de skulle sendes fra Grønland. Men det er meget nemmere at administrere i Danmark, da vejrforholdene er knap så vanskelige i december måned, som de er på Grønland. Desuden ligger "det rigtige" brev i en ganske almindelig konvolut.

- Ekstra salg

Billeder (af julemanden, julemandens værksted, julemandens hjælpere, rensdyr og så videre).

Nice list/den søde liste (et certifikat på, at personen har været sød)

Naughty list/den slemme liste (et certifikat på, at personen har været slem)

Diverse accessories ("originale" nissehuer og andet jule-relateret tilbehør)

- Platform

Den skal være så enkel som mulig, så alle kan benytte den. KISS!

- Kunder

Jeg forestiller mig ikke, at vi snakker store %-dele af befolkningen, vil benytte sig af ydelsen. Så skal det da lige være fordi, at der går mode i det. Det kunne selvfølgelig være dejligt. Jeg vil i første omgang henvende mig til danske kunder, hvor der kan laves en fejlfinding på hjemmesiden og produktet kan fin-tunes. Herefter vil jeg prøve at komme ind på det amerikanske og/eller engelske marked, hvor jeg tror, at der vil være større interesse.

KONKURRENTER:

www.letterfromsanta.org 

Laver breve som man kan købe og selv printe ud.

http://www.lettersfromsanta.com/ 

Er lidt mere i stil med mit koncept. Dog kan hjemmesiden laves meget bedere!

http://www.santasofficialnorthpolemail.com/

Samme koncept som mit. De sender breve fra "North Pole" i Alaska. Derved får de et rigtigt stempel, hvor der står "North Pole" på. Jeg synes ikke, at brevene er specielt pæne. Desuden er der også rigtig mange breve, hvilket ikke er så overskueligt. Hjemmesiden og konceptet er ellers klart noget, som jeg har i tankerne. 

Hvad synes I om ovenstående?

Jeg håber på nogle gode inputs! :)

Mvh.

Spekulanten

Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ideen så dårlig, at folk slet ikke ved, hvordan indlægget skal håndteres... Eller er det så godt, at folk straks er gået i gang med at kopiere? :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror folk risikerer at falde af lidt før det er slut OG en del tænker - JULEMANDEN er det ikke noget med december Big Smile 

Du har jo gennemtænkt det og listet konkurrenter så du ved lidt om hvad du er oppe mod. Svageste side er vel markedsføringen, for hvis ideen er top, men du og et par andre er de eneste der kender den, så fænger den ikke rigtigt. Du har helt ret-  projektet skal i gang nu hvis det skal være klar til Jul, så jeg vil bare sig - gennemgå markedsføring OG lave et rigtigt godt seriøst budget (ja - svært her) over hvad du omsætter og har for resultat ved x antal bruger, xxx, xxxxx antal osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Er allerede gået i gang med at kode ;-) ej..

Jeg synes faktisk ideen er udmærket, og tror da med den rette udførsel og marketing muligvis godt det kunne blive en succes!

Synes det er fint du erkender det ikke er din egen idé fra bunden, og lister dine konkurrenter. Var et hurtigt smut forbi den du sagde mindede mest om din egen side, og som udgangspunkt kommer du jo ikke til at kæmpe om kunder med dem, idet den jo kun er på engelsk. Lyder også om en rigtig god idé du vil prøve at personliggøre det noget mere, og på noget pergament-agtig papir. Prøv at gøre det lidt mere juleagtig end den der coca-cola julemand som http://www.lettersfromsanta.com/ bringer min tanker hen på :-) Du skal give kunderne en grund til de ikke bare selv smækker et brev sammen.

Resten har Cookie vidst allerede sagt...(:

Mvh. Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I dit sted ville jeg nok holde fast i ideen med at sende fra Grøndland ... børn nu til dags er ikke dumme, og hvis ikke det er 100% autentisk så ryger det sjove (for børnene ved godt det er en leg). Men et brev med rigtig porto og stempel fra Grønland sendt direkte til børnene, det tror jeg på ... en anonym kuvert der skal forbi far og mor derimod ... det er sq lidt fesent :-/

Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
......

Mange tak for din kommentar! Markedsføringen er klart vejen frem. Jeg har allerede flere ideer i tankerne!

Rasmus Christoffer Nielsen:
 ......

Det skal hel klart ikke være et Coca-Cola plastic fantastic produkt. Det skal helst ligne noget, der er skrevet på gammelt papir og i hånden.

Mikkel Mikjær Christensen:
...... 

Altså jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Men det er ikke så ofte, at børnene henter post i postkassen eller gennemgår dagens breve. Da jeg var i Søndre Strømfjord var jeg forbi posthuset. Her snakkede jeg med en sød postdame. Jeg fik et par stempler, som det vil se ud på brevet. I tilfældet med Søndre Strømfjord, vil der stå "Kangerlussuaq" på. Det er der ikke mange børn, som forstår hvad er. Derfor 

Derfor gik jeg over i en anden boldgade, hvor det rigtige brev er pakket ned i en konvolut. På den måde kan alle detaljer vedrørende det rigtige brev styres. Det kan dog være, at de skifter postmærke, når vi nærmer os december. Hvis man googler "kangerlussuaq post" og kigger under billeder, så kommer der et fint postkort op, hvor julemanden med sin kane er på. Men det kan jo sagtens kopieres. 

Dertil kommer problemet med, at vejrforholdene på Grønland ikke er god i december måned. Internet er også enormt dyrt. Jeg har svært ved at stille flere fordele end ulemper op vedrørende Grønland.

Mvh.

Spekulanten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Spekulanten:
Dertil kommer problemet med, at vejrforholdene på Grønland ikke er god i december måned. Internet er også enormt dyrt. Jeg har svært ved at stille flere fordele end ulemper op vedrørende Grønland.

Umh ... jeg er ligeglad, det betyder intet for mig. Du beder om feedback og du får det.

Din opgave når du får feedback er at tage imod og anvende det der hvor du kan bruge det, din rolle er _ikke_ at argumentere og undskylde for at din metode er rigtigt og at kritikgiveren tager fejl.

Jeg har fortalt dig hvad der ville få mig til at syntes at din service er sej ... Hvis du ikke kan leve op til det betyder det bare at din service ikke er sej. Med andre ord du vinder intet ved ovenstående indlæg udover måske at afskrække andre folk fra at bidrage til din kreative process.

Når det er sagt så held og lykke med projektet :-)

Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Mikkel Mikjær Christensen:
måske


Grunden til at jeg argumenterer for mit valg er, så du og andre kan følge processen bag mine tanker. Jeg beklager, at det kunne tages op negativt, som jeg synes, du giver udtryk for. Det var bestemt ikke meningen at være negativ eller jorde din konstruktive kritik...

Rigtig god aften!
Mvh Spekulanten
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Spekulanten:

FORHISTORIE:

I sommers var jeg på Grønland. Her så jeg flere kæmpe røde postkasser, som i juli måned allerede var kvart fyldt med breve fra hele verden. Brevene var fra små håbefulde børn, som har lavet alt fra tegninger til breve med deres helt store ønsker. Brevene var selvfølgelig sendt til Julemanden.

Nu er det jo tilsyneladende muligt at sende breve til julemanden. Skal det så ikke også være muligt for julemanden at sende breve tilbage til alle de små børn rundt om i hele verden?

Det har julemanden sådan set også gjort, indtil katastrofen indtraf, og han gik konkurs pga portoudgifter til brevene... Læs evt her eller her 

Spekulanten:

Hvad synes I om ovenstående?

Julemanden er en gammel tradition, og derfor mener jeg ik, at evt breve fra ham skal være fancy og funky. De må gerne være lidt old school, så de ligner de breve, som børnene ser i Disneys juleshow samt i diverse julekalendere i December... Der skulle altså gerne være en rød tråd med alle de andre fortællinger om julemanden og disse breve.

Skal konceptet virke troværdigt, så SKAL brevene sendes fra Nordpolen eller Grønland. Så er et brev sendt internt i DK altså for sølle. Og jeg tror også gerne, at de fleste forældre betaler de par kroner ekstra, som det måtte koste at få sendt brevet fra f.eks Grønland...

Jeg synes ik, at forældrene skal have nogen indflydelse på svaret i det brev, som deres børn får, men derimod skulle brevet gerne matche det, som børnene evt sender afsted. Her ville et digitalt brev fra forældrene måske være en god ide, så der kunne skrives et passende svar på xx antal linjer.

Jeg har dog bare svært ved at se, hvordan konceptet skulle kunne løbe rundt, hvis det både skal være personligt, sendes fra Grønland og det skal være autentisk og troværdigt. Jeg er bange for, at et setup som dette vil lide samme skæbne som julemanden selv, da der ligger mange skjulte omkostninger, og det kræver investeringer for blot at komme igang...

Men hvis du tager udfordringen op, så held og lykke med det! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt li' ideen.
Men der er alt for mange omkostninger, så de skal holdes nede.

Du kan vel få lavet dit eget stempel?
Der skal ikke stå bynavne på stemplet bare Grønland.

Derudover skal det være pergament og lukning med rødvoks og derefter julemandens private stempel ;)

Jeg ville gerne give penge for det, til en slags sjov julegave til et barn.
Bare ikke alt for mange penge.

Mvh Kim

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)