Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af rejseudgifter

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Når man skal bogføre udgifter man har haft i udlandet, så som restaurant osv. skal de så bare samlet under rejseomkostninger? eller skal de deles ud på de forskellige konti for fx restaurant osv?

Sheldorin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan du gøre som du vil men du skal tænke på at der som udgangspunkt kun er 25% momsfradrag (25% af momsen) for bespisning og 50% af momsen for hotel - dog kun 25% af momsen hvis hotel omfatter bespisning.

Når du så siger udland, ja så kan du jo ikke trække momsen fra men er det EU kan du søge refusion på skat.dk og får du det så gælder reglerne ovenfor og jeg svarer her ud fra, at det er dig selv det drejser sig om. Har du haft en kunde eller eller leverandør med ude at spise eller overnatte, så er der kun 25% fradrag for udgiften skattemæssigt, resten hænger på dig selv og køres via mellemregning

Får du ikke refusion, så kan op til 50 euro per år som moms del bare tages som driftudgifts så du tager hele regnigen med som udgift - er det over 50 €uro kan du ikke tage momsen med som udgift, med mindre du har søgt refusion og fået afslag

Ret kompliceret - men under 50  €uro i moms per land - og bare dig selv - bare tag hele beløbet som driftsudgift, og kør det under konto rejser - ellers er det smart at dele i rejser og hotel og bespisning. Husk der heller ikke er moms på fly o.l.

Er det kunder - så 25% som driftsudgift og 75% via mellemregning - intet skattefradrag for den del

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56

Det kan du gøre som du vil men du skal tænke på at der som udgangspunkt kun er 25% momsfradrag (25% af momsen) for bespisning og 50% af momsen for hotel - dog kun 25% af momsen hvis hotel omfatter bespisning.

Gælder disse satser ikke kun ved strengt erhvervsmæssig karakter? Og i så fald, hvad er definitionen på hvornår det er strengt ervervsmæssigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00

Jo men hele spørgsmålet gælder vel kun streng erhvervsmæssig karakter om du vil. Det vil sige, at omkostningen var nødvendig for, at din virksomhed har den drift og de indtægter den har. Har udgifterne ikke karakter af det, så kan du slet ikke trække noget fra, og skal ikke bogføre spor, så er det din egen muldvarp der skal op af lommen med pengene 

vh

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:05

Gælder det samme, siden er vi en lille mediegruppe, som tager afsted til Sofia, bulgarien i forbindelse med OL?

Kan flybilletter, hotelophold, mad ikke trækkes fra?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09

J_J:

Gælder det samme, siden er vi en lille mediegruppe, som tager afsted til Sofia, bulgarien i forbindelse med OL?

Generelt er såkaldte 'studie rejser' svære at få fradrag for.

Kan I begrunde at virksomheden får noget af rejsen?

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16

Det er nok det dårligst tænkelige tidspunkt med mindre selve det med OL i den grad kan begrundes med, at jeres virksomhed ret direkte får indtjening ud af jeres rejse. Sådan lige studietur til OL f.eks. nej - men jeg aner ikke hvad en mediegruppe er i den forbindelse, lyder bare ret tvivlsomt. Er fornøjelse væsentligt så rækker det ikke,  at man har et forretningsmøde eller tre

vh

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 12
Skrevet kl. 16:23

accountman:

J_J:

Generelt er såkaldte 'studie rejser' svære at få fradrag for.

Kan I begrunde at virksomheden får noget af rejsen?

Stig

Ja, det er samfundsnyttige nyheder, som vi mener er relevans og det er vores arbejde.

Der er kun to medie grupper fra Danmark, som deltager med - måske skulle jeg forhøre mig hos den anden mediegruppe.

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 12
Skrevet kl. 16:26

Det er nok det dårligst tænkelige tidspunkt med mindre selve det med OL i den grad kan begrundes med, at jeres virksomhed ret direkte får indtjening ud af jeres rejse. Sådan lige studietur til OL f.eks. nej - men jeg aner ikke hvad en mediegruppe er i den forbindelse, lyder bare ret tvivlsomt. Er fornøjelse væsentligt så rækker det ikke,  at man har et forretningsmøde eller tre

vh

Dvs begrundelse skal kun være med henblik på vores "salg" af nyhederne eller hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27

J_J:
Ja, det er samfundsnyttige nyheder, som vi mener er relevans og det er vores arbejde.

Hvis I kan bevise at formålet i al overvejende grad er for at jeres firma skal kunne tjene de penge som firmaet gør og som danner jeres indtægter til skat, så er der fradrag - Om den anden mediegruppe har gjort overvejelserne grundigt nok eller tager chance er jo lidt afgørende for, om det hjælper at spørge der Smile

Samfundsnyttige giver ikke fradrag men nødvendige for jeres indtjening til skat gør

vh

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)