Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en spammer - i det mindste ifølge Gmail :(

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lever af at underholde, og mine potentielle kunder udfylder en formular, for at få tilsendt en mail med mere information omkring priser, om jeg er ledig osv.

Jeg har (selvfølgelig) et standardsvar som jeg retter til med navn, priser og evt. andre relevante detaljer. Problemet er at mine mails ender i Googles spamfilter (og måske andre), og det koster jo dyrt. Det er ikke let at vide at det sker, men efter telefonen stoppede med at ringe, og jeg ikke fik svar på mine mails, gav det sig selv at noget er galt.

Jeg har oprettet en ny Gmail, for at se hvad det kan skyldes, og mine mails stryger direkte ind i spammappen :(

Gmail fortæller mig at "Den har indhold der typisk bruges i spammeddelelser"

Hvis det er tilfældet, er det stort set umuligt at sende et tilbud til folk med Gmail. Min mail indeholder en kort beskrivelse af hvad jeg laver, hvor lang tid det varer, hvad det koster, og en opfordring til at ringe, hvis der er spørgsmål. Hvis Erna Jensen henvender sig ang. sin mands 60 års fødselsdag, ser mailen nogenlunde sådan ud:

Hej Erna

Hvis der skal tages lidt gas på din mand, kan jeg lave en kombination at stand-up trylleri og bugtaleri. Det er fælles underholdning for hele selskabet, og jeg starter med 15-20 min. trylleri og sjov med deltagelse af flere af gæsterne – både oppe foran og nede fra pladserne. Jeg slutter af med at tage en snak med din mand om hvem han er, hvad han laver osv. Han kommer op til mig og får en maske på hvor munden kan bevæge sig. Vi taler sammen udfra nogle emner og historier som jeg har fået fra dig. Det selvfølgelig mig der taler for os begge to ;)

Du kan se mere til bugtaleriet her: http://jesperamstrup.dk/bugtaler – der er også en kort video, så du kan se og høre hvordan det foregår.
Varigheden er ca. 35 min. i alt. Prisen er x.xxx,- alt inkl.
Bugtaleriet kan også stå alene. Her er varigheden ca. 20 min. Prisen er x.xxx,- alt inkl.
Hvis bugtaleri ikke er aktuelt, kan jeg lave 30-35 min. med komik og trylleri, til samme pris som kombinationen.

Du er velkommen til at ringe på 31 39 07 47 hvis du vil høre nærmere.

Med venlig hilsen
Jesper

Jeg kan ikke rigtigt se hvordan hulen jeg skal kunne gøre det ret meget anderledes. Det er ikke fordi jeg selv sender tusindvis af enslydende emails ud. Jeg aner ikke hvor mange det er, men det er vel noget der ligner ca. 1500 om året. Selvom jeg virkelig tog mig sammen, og skrev dem manuelt hver gang, ville de ikke blive meget anderledes, og desuden er det den tekst jeg får mest positiv respons på - HVIS den altså bliver set. Lige nu er det eneste alternativ at ringe til folk, men det er tit noget der skal være hemmeligt overfor andre i husstanden, så det er ikke så smart at blive afsløret på et telefonopkald. Det ser ud til at Google virkelig ikke kan lide mig... mit reklamebudget vil de dog gerne have. HJÆLP! Med venlig hilsen
Jesper 

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 02:42

Det du kan gøre er, at lave det som en vedhæftet PDF - og se om det hjælper.

Hotmail/live/skype eller hvad fanden de efterhånden hedder, er faktisk endnu værre end gmail til at sætte mails som spam.

Problemet kan være enten en bestemt ordlyd eller tal (måske for mange?).

Ellers skal du bede folk om at white-list din email adresse, hvilket er ret omsonst.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 15. Feb 13
Skrevet kl. 02:58

Det lyder ret håbløst Sad

PDF er ikke en optimal løsning. Mange af mine henvendelser kommer fra folk der ikke er verdensmeste i at håndtere en computer, og der er jeg ret sikker på at en del alligevel vil smutte i svinget. Nu er det nogle år siden jeg sidst har brugt Windows. Er PDF læsbart på en frisk installation, eller skal man installere en reader?

Jeg læste et sted, at andelen af besøgende med Internet Explorer er omkring 16%. Hos mig er tallet lidt over 50% - af dem er mere end halvdelen IE 8, så det siger måske lidt om demografien.

Udover det vil tiden jeg skal bruge på et svar gå fra ca. 10 sek. til... "noget" længere. Desuden har jeg perioder hvor jeg er "på landevejen" i flere dage, og der er email en del lettere fra mobilen end PDF.

Jeg forstår ikke helt hvad Google og alle de andre har ud af at gøre deres mailservices ubrugelige i kampen mod spam. Personligt checker jeg ikke hvad der ligger i spamfilteret, og hvis man forventer at modtage en mail, er det surt hvis den ikke dukker op. Hvis man søger lidt på nettet, kan man læse at Google endda lader sine egne mails gå i spamfilteret. Det er næppe det der er meningen med det.

øv, øv.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 03:08

Well, i mine øjne får folk det de har bedt om - og nu rammer det dem selv, i "kampen mod spam" :)

Gider du ikke PDF kan du evt. prøve at sætte dit tilbud op som et reelt tilbud. Måske filterne ser teksten og tallende som "nigeria-agtig" når det blandes for meget sammen.

Hvad med:

Hej XXXX

Hermed tilsendes tilbud på blablabla i henhold til ubehagelig samtale d.d.

-----------------------------

Tilbud gældende indtil d. 4.1.2019

Bugtaleri 200000 kr

Kolde drinks 13 kr / per person

Osv osv 1800 kr årligt

------------------------------

Total XXXXX kr

Ovenstående selvfølgelig blot stupid eksempel, men du ved hvad jeg mener :)

Tilmeldt 15. Feb 13
Skrevet kl. 03:43
Jeg forstår hvad du mener, men det er lidt for businesssagtigt til mig. Folk der får mailen har jeg ikke talt med på forhånd, og en "salgsopstilling" vil ikke sælge for mig. Det har jeg prøvet.

Løsningen kan være at folk sender en helt almindelig mail til mig, og ikke en formular. På den måde er jeg (vistnok) godkendt - i hvertfald hos Google.

Desværre kommer jeg så til at mangle detaljer, så jeg ikke kan sende en mail med et tilbud med det samme. Det er heller ikke optimalt.
Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 04:00

third option:

Lav en mail, hvor du fortæller om din business/talent uden at indsætte tal overhovedet - andet end måske lige dit tlf nummer.

Lav en mail hvor du har opstillet dine priser, som du så sender separat.

Problemet i din mail er ganske sikkert, at det ser nigeria-agtigt ud.

Hej mit navn er "indsæt ligegyldigt, langt navn med titel her". Jeg repræsenterer nylig afdøde "indsæt andet ligegyldigt og langt navn med titel her". XXXX afsatte XXXXX dollar, som nu står på konto XXX-XXXXXX-XX og du kan få XXXXX kr ved at kontakte mig så du lige kan få kodeord. Du skal lige indsætte 500 dollar på konto XXXX-XXXXXXXXXX så vi kan verificere din person.

XXXXXXXX har også efterladt 1 milliard pesos, hvor du blot skal ringe til tlf XXXXXXXX og høre nærmere.

Fra Odense N
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 86
Fra  JED it- & teleservice Skrevet kl. 11:44

Hej Jesper

Jeg har sendt dit mail eksempel fra min Gmail til min firmamail uden problemer....

2 forslag...

Tilret linket http://jesperamstrup.dk/bugtaler til et link der virker (jeg har ikke adgang til dette link)

Tilret dit telefonnummer til 31390747 (uden mellemrum)

Blot et forslag :-) 

Prøvs igen.

Mvh og fortsat god weekend.

/Jesper (D)

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 12:06

kunne du evt sende en mail og linke til en tekst der lå på dit site ? kan godt se hvis du vil lave en personlig mail til alle er det nok en dårlig ide men har du standardtekster vil jeg mene det er en god løsning 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:11

Du kan formentlig få noget ud af at sætte SPF op på dit domæne. Med SPF fortæller du de modtagende mailservere hvilke servere de kan regne med, at du sender fra, og dermed øger du tilliden til dine e-mails. Det er dog ikke helt trivielt at sætte op, og det stiller krav til, at du har overblik over præcis hvilke mailservere, du gør brug af, men er det først sat op, har det normalt positiv indflydelse på hvor mange af dine e-mails, der rammer indbakken frem for spamfilteret.

Tilmeldt 15. Feb 13
Skrevet kl. 17:10

jonas33:
kunne du evt sende en mail og linke til en tekst der lå på dit site ? kan godt se hvis du vil lave en personlig mail til alle er det nok en dårlig ide men har du standardtekster vil jeg mene det er en god løsning 

Det kan ikke rigtig lade sig gøre. Priserne er ikke de samme, og der er også andre omstændigheder der skifter fra gang til gang. 

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)