Jeg lever af at underholde, og mine potentielle kunder udfylder en formular, for at få tilsendt en mail med mere information omkring priser, om jeg er ledig osv. Jeg har (selvfølgelig) et standardsvar som jeg retter til med navn, priser og evt. andre relevante detaljer. Problemet er at mine mails ender i Googles spamfilter (og måske andre), og det koster jo dyrt. Det er ikke let at vide at det sker, men efter telefonen stoppede med at ringe, og jeg ikke fik svar på mine mails, gav det sig selv at noget er galt. Jeg har oprettet en ny Gmail, for at se hvad det kan skyldes, og mine mails stryger direkte ind i spammappen :( Gmail fortæller mig at "Den har indhold der typisk bruges i spammeddelelser" Hvis det er tilfældet, er det stort set umuligt at sende et tilbud til folk med Gmail. Min mail indeholder en kort beskrivelse af hvad jeg laver, hvor lang tid det varer, hvad det koster, og en opfordring til at ringe, hvis der er spørgsmål. Hvis Erna Jensen henvender sig ang. sin mands 60 års fødselsdag, ser mailen nogenlunde sådan ud: Hej ErnaHvis der skal tages lidt gas på din mand, kan jeg lave en kombination at stand-up trylleri og bugtaleri. Det er fælles underholdning for hele selskabet, og jeg starter med 15-20 min. trylleri og sjov med deltagelse af flere af gæsterne – både oppe foran og nede fra pladserne. Jeg slutter af med at tage en snak med din mand om hvem han er, hvad han laver osv. Han kommer op til mig og får en maske på hvor munden kan bevæge sig. Vi taler sammen udfra nogle emner og historier som jeg har fået fra dig. Det selvfølgelig mig der taler for os begge to ;) Du kan se mere til bugtaleriet her: http://jesperamstrup.dk/bugtaler – der er også en kort video, så du kan se og høre hvordan det foregår. Varigheden er ca. 35 min. i alt. Prisen er x.xxx,- alt inkl. Bugtaleriet kan også stå alene. Her er varigheden ca. 20 min. Prisen er x.xxx,- alt inkl. Hvis bugtaleri ikke er aktuelt, kan jeg lave 30-35 min. med komik og trylleri, til samme pris som kombinationen. Du er velkommen til at ringe på 31 39 07 47 hvis du vil høre nærmere. Med venlig hilsen Jesper Jeg kan ikke rigtigt se hvordan hulen jeg skal kunne gøre det ret meget anderledes. Det er ikke fordi jeg selv sender tusindvis af enslydende emails ud. Jeg aner ikke hvor mange det er, men det er vel noget der ligner ca. 1500 om året. Selvom jeg virkelig tog mig sammen, og skrev dem manuelt hver gang, ville de ikke blive meget anderledes, og desuden er det den tekst jeg får mest positiv respons på - HVIS den altså bliver set. Lige nu er det eneste alternativ at ringe til folk, men det er tit noget der skal være hemmeligt overfor andre i husstanden, så det er ikke så smart at blive afsløret på et telefonopkald. Det ser ud til at Google virkelig ikke kan lide mig... mit reklamebudget vil de dog gerne have. HJÆLP! Med venlig hilsen Jesper  |
Det du kan gøre er, at lave det som en vedhæftet PDF - og se om det hjælper.
Hotmail/live/skype eller hvad fanden de efterhånden hedder, er faktisk endnu værre end gmail til at sætte mails som spam.
Problemet kan være enten en bestemt ordlyd eller tal (måske for mange?).
Ellers skal du bede folk om at white-list din email adresse, hvilket er ret omsonst.