Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk Ltd som driftsselskab med ledelse i Danmark

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne stifte et engelsk Ltd. af flere grunde. Mest af alt pga. selskabstypen med begrænset ansvar, og pga. det lave kapitalkrav. Jeg ønsker ikke at lave noget "lyssky" forretning, eller "gråzoneløsninger" - det skal med andre ord kunne tåle dagens lys. 

Jeg er ikke umiddelbart interesseret i at indsætte en engelsk nominee direktør, hvorfor selskabets ledelse vil få bopæl i Danmark. Dermed mener jeg at selskabet bliver beskattet i Danmark, hvilket også er helt ok. Jeg er ikke ude i noget skattely, eller har tanker om dette. 

Jeg arbejder med IT, herunder produktion af online løsninger til kunder og egne inhouse projekter, hvilket bliver selskabets primære forretning. Inhouse projekterne vil have målgrupper uden for Danmark, da jeg her har hele verden som min legeplads. Der er meget få drifts og projektomkostninger i selskabet. Fakturering af kunder vil primært være til danske samarbejdspartnere der allerede samarbejde med. 

Selskabet skal først momsregistreres når det opnår en årlig omsætning på £77,000, svarende til ca 667.000 kr, hvorfor jeg formoder indtil den grænse er nået, at kunne fakturere mine kunder uden moms. Også i Danmark. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. 

Mit spørgsmål:

- Kan jeg bruge det engelske Ltd. som et driftsselskab uden krav om filialregistrering i Danmark ?

- Hvis svaret er ja, er der så særlige procedurer for indberetning af løn (CFC-indkomst)?

OBS: Jeg er klar over regeringens planer om IVS selskaber, men endnu er det kun forslag, og min målsætning for selskabet rækker uden for Danmarks grænser, hvor et Ltd. er en langt mere anerkendt selskabsform.

På forhånd tak, og god weekend!

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den model etablerer du fast driftsted i Danmark og som du selv er inden på skal der svares dansk skat . Da dine aktiviteter foregår i DK bliver du også omfattet af dansk moms. Det engelske selskab bliver momspligtigt i DK.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det, som du siger, bliver momspligtig i Danmark, så er det vel ganske enkelt et krav om filialregistrering? 
Stilles der stadig krav om sikkerhed på omkring 100.000 i den forbindelse? For så er frem og tilbage jo lige vidt, i forhold til ønsket om lavt kapitalindskud :-) 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøves ikke at være en filial. Jeg har selv et firma (tysk) der er momsregistret i 3 lande uden at være en filial men pga reglerne om fjernsalg.

Kravet om sikkerhed var noget man havde i gamle dage men som EU fandt begrænsede den frie etableringsret i fællesskabet.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, hvis jeg forstår dette korrekt, så vil jeg kunne operere med det engelske Ltd. som et "dansk ApS". Det engelske selskab får så et momsnummer i Danmark.
Med fast driftsted i Danmark, betales dansk selskabsskat og der afregnes moms som normalt for det salg der sker i Danmark. 

Det lyder jo umiddelbart rimelig enkelt. 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lige være opmærksom  på det med at få bankkonto er lidt mere kompleks i et engelsk Ltd. Cashplus tilbyder den nemmeste løsning. Dog med en del begrænseringer som f.eks. at du ikke kan overfører penge uden for England. Dog følger der et Mastercard med kontoen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt blank her.

Hvad er kapitalkravet til et engelsk Ltd.

Der skal der være stor forskel førend man, som dansker vil drive forretning på denne måde.

Stig

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Jeg er lidt blank her.

Hvad er kapitalkravet til et engelsk Ltd.

Der skal der være stor forskel førend man, som dansker vil drive forretning på denne måde.

Stig

Kapitalkravet er £1

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Cortsen:
Du skal lige være opmærksom  på det med at få bankkonto er lidt mere kompleks i et engelsk Ltd. Cashplus tilbyder den nemmeste løsning. Dog med en del begrænseringer som f.eks. at du ikke kan overfører penge uden for England. Dog følger der et Mastercard med kontoen.

Det er et af de punkter jeg mangler at få belyst helt. Jeg er ikke klar over om det er muligt at oprette et Ltd. med en dansk bankkonto, eller myndighederne derovre kræver en engelsk konto til firmaet. I sidstnævnte tilfælde kræver det nok en tur over vandet 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor et ltd? For at omgås reglerne for kapitalindskud i et dansk aps. Hvis du har behov for begrænset ansvar, hvori består det behov? Engelsk ltd er fristende men ikke seriøst. Er du internationalt aktiv er det helt ok, men skulle jeg give kredit til ltd. med dansk ejer var den 0 kr. her i Dk. Hvad er forretningsformålet med dit ltd? Hvad er dit behov for begrænset hæftelse? Hvad er din forretningsmodel?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)