Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerhedsstillelse ved Skat

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oprettet et Holding og et drifts ApS.

Men da jeg har været direktør for et tidligere ApS der gik konkurs kræver SKAT nu sikkerhedsstillelse.

Forste oplæg lyder på 175000, men ifølge min revisor fra BDO kan den forhandles ned på 50-75.000,- 

Da kapitalen er brugt på oprettelse m.m. søger jeg råd til hvad man så kan gøre. 
Banken har sagt nej, da jeg er i RKI - og på trods af en forretning der pt er aktiv og ok kørende, og med udsigt til pæn ekspansion over de næste 2 år var der ikke noget hjælp.

Ville det være en god ide at forsøge sig med en kautionist, anden type lån eller`

Nogen der har knækket koden før?

PS Firmaet sælger uddannelser til ledelser, salg og private indenfor kommunikation, og der er en underafdeling med foredrag, shows, audioprodukter og onlinebaseret downloads og undervisning.

M.v.h.

Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hypnomartin:
Nogen der har knækket koden før?

Koden er ganske simpel. Der er regler for hvor store krav om sikkerhedsstillelse SKAT kan deltage. Kravene skal være rimelige og skal være i størrelsesorden "hvad du forvesntes at skulle betale SKAT per afregningsperiode".

Så frem med budgettet og få lavet nogle beregninger der viser hvad du forventer at skulle betale i moms, skat og afgifter.

Evt. kan du slippe igennem med at tilbyde at gå på frivillig forkortet momsafrening (betale moms på månedsbasis fremfor kvartal)

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32

Hypnomartin:
Jeg har netop oprettet et Holding og et drifts ApS.

Men da jeg har været direktør for et tidligere ApS der gik konkurs kræver SKAT nu sikkerhedsstillelse.

Hvordan kan det, at du tidligere har været direktør i et ApS der gik konkurs ha givet dig problemer med at skylde i skat, du må vel ha været minimum ejer der samtidigt - eller har du som direktør fået gjort noget der har påført dig ansvar i forhold til skat?

I så fald, hvis du var ejer også eller blev pådømt direktør ansvar -  må det være gået konkurs med en gæld til skat/moms - men er det så en gæld fra det ApS de gør dig personlig ansvarlig for - det ville jeg ikke tro?

Taler vi måske ud over det med at være gået konkurs med et ApS tidl. om en personlig skattegæld - ellers var du vel ikke i Ribers - og hvad har du så af anden gæld der kan vanskeliggøre det hele? Du må skaffe et helhedssyn så alt er med i løsningsmodellen

Hypnomartin:
Da kapitalen er brugt på oprettelse m.m. søger jeg råd til hvad man så kan gøre

Hvis du havde kapital til dette - hvorfor har dine kreditorer (fra Ribers) ikke været efter den kapital tidligere, den er vel ikke kommet lige pludseligt?

Jeg mangler at forstå den med et holding og drifts ApS - som du HAR oprettet, vel med egene midler. Vil skat vil vel ha sikkerhed i dine anparter ud over en tilbagebetalingsaftale, eller er det i forbindelse med stiftelsen problemet opstår?

Den der sikkerhed skat kræver - er det  i forbindelse med stiftelsen, sikkerhed i anparter - eller taler vi om at de vil ha dig til at betale en konkret gæld tilbage til dem, for du beskriver det som "sikkerhed" de kræver.

Kan være jeg er lidt tung i hovedet idag - men jeg hænger ikke helt med

Kautionist fraråder jeg generelt med mindre der er forældre der ligeså godt kan forære pengene væk, og anden type lån tror jeg i situationen vil blive alt for dyrt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50

I så fald, hvis du var ejer også eller blev pådømt direktør ansvar -  må det være gået konkurs med en gæld til skat/moms - men er det så en gæld fra det ApS de gør dig personlig ansvarlig for - det ville jeg ikke tro?

Er der ikke regler om, at hvis man i en given periode kører et aps med negativ egenkapital, så kan ledelsen gøres personlig ansvarlig. 

Cookie:
Vil skat vil vel ha sikkerhed i dine anparter ud over en tilbagebetalingsaftale, eller er det i forbindelse med stiftelsen problemet opstår?

Jeg tror ikke at SKAT vil betragte dette som sikkerhed nok.

Hvor er BDO i dette? Har de ikke ydet rådgivning?

Skat vil typisk have pengene deponeret eller en bankgaranti. Typisk når man så har overholdt alle forpligtigelse overfor SKAT i en 12 måneders periode, så vil garantien blive fritgivet.

Stig

Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 18:58

Tak Henrik. Det med forkortet periode er en god mulighed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59

accountman:

Cookie:

Er der ikke regler om, at hvis man i en given periode kører et aps med negativ egenkapital, så kan ledelsen gøres personlig ansvarlig

Jo vist kan det ske at kreditorerne går efter direktøren/ledelsen hvis de har forsat gældsætning ud over et punkt hvor virksomheden ikke kunne klare kapitalberedskabet, (forsat trods negativ EK og ikke klare udsigter til bedreing) men jeg ved ikke om det får skat til at kræve sikkerhedsstillelse - ordet SIKKERHEDSstillelse driller mig - men det kan sagtens være manglende erfaring.

Jeg ved ikke hvorfor jeg med ordet sikkerhedsstillelse får en tanke om, at det er for få lov at drive et nyt ApS efter lige at ha lukket et andet med stor skattegæld at skat her kan kræve sikkerhed - for ikke igen at se et nyt ApS med samme ejer lukke med ny skattegæld??

Er det krav om tilbagebetalingsordning for personlig skattegæld ved jeg ikke om ordet sikkerhedsstillelse kommer i spil?

Og så altså det med hvordan der blev råd til at stifte aps + holding med gæld til skat og Riber, det er normalt penge kreditorerne ville gå efter, og hvad hjælper det at få aftale med skat, hvis der er åbne kreditorer som kan kræve penge - eller de nye anparter til dækning af gæld (fra Ribers)?

Jeg mangler det fulde billede

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 19:02

Hej John.

Det er selvfølgelig som direktør og ejer.

Og det er i den sammenhæng de ønsker sikkerhed da det er mindre end 5 år siden.

Sikkerheden ønskes i forbindelse med momsregistrering.

Bdo er med på råd nu, men stod i første omgang kun for oprettelsen.
De råder til at finde en kautionist til det beløb der forhandles frem til.

Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 19:05
Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 19:07

Derudover er jeg klar til månedsvis afregning med skat, men BDO siger at det gør man ikke mere?

Så løsningen jeg også leder efter er muligheden for at kunne stille sikkerheden deponeret i de krævede 12 måneder. Forretningsplan mm til gennemgang af evt kautionist långiver, med den form for betaling, eller andel der nu kan aftales

:0)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18

Cookie:
Og så altså det med hvordan der blev råd til at stifte aps + holding med gæld til skat og Riber, det er normalt penge kreditorerne ville gå efter, og hvad hjælper det at få aftale med skat, hvis der er åbne kreditorer som kan kræve penge - eller de nye anparter til dækning af gæld (fra Ribers)?

Dette ville jeg også frygte.

Cookie:
men jeg ved ikke om det får skat til at kræve sikkerhedsstillelse - ordet SIKKERHEDSstillelse driller mig - men det kan sagtens være manglende erfaring.

Jeg mener kun at de kræver sikkerhed, når det konkursramte selskab havde skattegæld.
Jeg har desværre selv været regnskabschef i en virksomhed med samme problemstilling.

Stig

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)