Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO er gået helt galt

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor ændre man det til follow for her i Yoast står den til follow, men gør det jo ikke på billedet Steen sendte.

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er blevet nemt at straffe konkurrenterne hvis blot 5 dårlige links gør at man ryger ned. Mavefornemmelser og to tilfælde hvor det "måske" er sket kan vi dog ikke bruge til noget.

Jeg nægter at tro på at blot 5 links kan få en side straffet, indtil det modsatte er bevist med en test.

Det er jo et ekstremt magtfuldt værktøj, hvis man har et mindre blognetværk, hvor man blot skal lave 5 links fra, hvorefter en side ryger ud. Det tror jeg simpelthen ikke Google på nogen måde er interesseret i. Det er langt mere kompliceret end det.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Det er blevet nemt at straffe konkurrenterne hvis blot 5 dårlige links gør at man ryger ned. Mavefornemmelser og to tilfælde hvor det "måske" er sket kan vi dog ikke bruge til noget.

Jeg nægter at tro på at blot 5 links kan få en side straffet, indtil det modsatte er bevist med en test.

Jeg kørte i slutningen af 2012 tests, på hvad man kunne udrette med dårlige links i forskellige mængder - og resultatet var entydigt: få dårlige links kan godt have stor effekt på et site med en svag linkprofil.

Uanset hvad, kan ingen af os der kommer med inputs i denne tråd, komme med en endegyldig grund til, at det omtalte site har fået et rap over nallerne, uden at vi foretager en ordentlig analyse. Med andre ord kan en af os meget vel risikere at have ret - men det modsatte kan sagtens også være tilfældet. 

Thomas Frost:
Det er jo et ekstremt magtfuldt værktøj, hvis man har et mindre blognetværk, hvor man blot skal lave 5 links fra, hvorefter en side ryger ud. Det tror jeg simpelthen ikke Google på nogen måde er interesseret i. Det er langt mere kompliceret end det.

Ved hvad man hvad man gør, kan man få et helt site blacklistet med bare én enkelt handling - og det har man kunne gøre længe. Google er sat i verden for at give deres kunder (brugerne) de bedste resultater - ikke at være fair for enhver pris overfor samtlige webmastere.

- Emil

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 18:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Thomas, du ser som sædvanligt tingene med lidt mere perspektiv - DEJLIGT! Jeg er helt enig med dig, men som du siger, det er ikke til at vide før det er undersøgt ordentligt. 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 18:15

Hvis siden var sundt bygget før du fik 5 links lige på og hårdt, så er det med sikkerhed ikke dem der har fået dig straffet.......... Medmindre Google har overvåget nogle af de tråde og manuelt gennemgået de sider der åbenlyst har skrevet "JEG VIL HAVE 5 LINKS TIL MIN SIDE SOM ER WWW.KOMOGSE.DK"

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 18:38

Må jeg spørger om hvilket system/side du bruger til at se de stats der? :)

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Fra  Kingbo Skrevet kl. 19:03

Linkene kom på et andet tidspunkt end der det er gået galt, det ser ud til det er gået galt den 25 Januar, og det eneste jeg kan se jeg har lavet af nye ting der omkring er installeringen af Wordfence. Den nye kategori tekst er først lagt ind efter 1 feb.

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:06

Kingbo:
Linkene kom på et andet tidspunkt end der det er gået galt, det ser ud til det er gået galt den 25 Januar, og det eneste jeg kan se jeg har lavet af nye ting der omkring er installeringen af Wordfence. Den nye kategori tekst er først lagt ind efter 1 feb.

Jeg udelukker bestemt ikke at der kan være en anden årsag til dit trafikfald, en de omtalte links. Husk der godt kan gå en del dage før at Google finder et givent problem, samt yderligere tid før de vælger at reagere på problemet.

- Emil

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Fra  Kingbo Skrevet kl. 19:10

Er der en der vil fortælle hvorfor jeg under Yoast kan se på det omtate hvide husnummer, at det er sat til follow, og som steen viser står den til nofollow

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 12 person

@Kingbo: Du skal ikke bekymre dig så meget om de links. Du har svære problemer med dit site. I flæng kan nævnes:

- redundante og delvist "tomme" sider i indeks som fx kingbo.dk/kurv/ og kingbo.dk/ordre-tracking/ (Panda Update ser på netop den slags)

- "pudsige sider" i indeks som fx denne, der er uden sidetitel: http://kingbo.dk/forside/

- Sider som denne med gentagen tekst:

- det er gået HELT galt med din brug af Canonical URL tag - du har for eksempel på denne kingbo.dk/butik/produkt-kategori/gavekurve-som-firmagaver-eller-gavekurv/ sat din forside som den kanoniske URL! :

- du har ladet dine tag oversigter indeksere - stor risiko for duplicate content

Og en del mere. Du skal have det site analyseret og fikset, før du begynder at kigge på indgående links.

Held og lykke med projektet.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)