Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import,salg og marketing af kaffe til Danmark.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går og leger med nogle ideer om at importere kaffe fra Filippinerne til Danmark. Kvaliteten er der synes jeg, mine spørgsmål går på hvordan jeg får det ind i Danmark, og hvad det kræver at få godkendt til at sælge til kaffebutikker?
Håber at kan få hjælp fra nogen flinke aminoer...
Venlig hilsen Rasmus.
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

RK-Iværksætter:

Jeg går og leger med nogle ideer om at importere kaffe fra Filippinerne til Danmark. Kvaliteten er der synes jeg, mine spørgsmål går på hvordan jeg får det ind i Danmark, og hvad det kræver at få godkendt til at sælge til kaffebutikker?
Håber at kan få hjælp fra nogen flinke aminoer...
Venlig hilsen Rasmus.

Først og fremmest skal du fødevaregodkendes derefter registreres for import og punktafgift (kaffeafgift) ellers alt det normale med CVR nummer osv. Det er ikke så svært men det tager tid og koster lidt penge.

Du skal være opmærksom på at du som første importør til EU har ansvaret for fødevaresikkerheden.

Held og lykke med projektet

/Søren

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay , men er det nødvendigt at have et CVR nummer hvis man har et firma registreret her på Fili.. Kan man ikke få lov og handle direkte med et engrosfirma? 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

RK-Iværksætter:
Okay , men er det nødvendigt at have et CVR nummer hvis man har et firma registreret her på Fili.. Kan man ikke få lov og handle direkte med et engrosfirma? 

Det kan du sagtens - hvis du kan finde en importør som så vil påtage sig ansvaret.

/Søren

Fra Flemming
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Fra  aekvatorkaffe Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RK -Iværksætter,

Er du stadig i gang med dit import eventyr?  Jeg viste ikke de har god kaffe på fillipinerne. Jeg importerer selv fra Ecuador.  Det største havn til Europa er ved Hamburg.

Du kan skrive til mig hvis du har flere spørgsmål:

info@aekvatorkaffe.dk

hils, jacob

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)