Lige nu har jeg mit domæne.com hos Unoeuro, og laver her min DNS hvor der peges mod min egen server til Web og mod office 365 til mail. Det virker egentlig ok, men lige så snart jeg fra min vps skal sende en mail til navn@domæne.com kommer mailen aldrig frem. Jeg har prøvet at slå DNS fra på vps, sætte navneservere i DNS konfiguration på min vps til unoeuro.com's servere, men det virker ikke. Den kan godt sende til eks. En hotmail eller andre, men lige så snart det er til et domæne der ligger på min vps er det som om den ikke forstår den skal kontakte unoeuro for at få at vide hvor trafikken skal sendes hen? Kan dette løse sig? |
Mads S. Petersen:Jeg har min vps hos transip i Holland, men har et problem med afsendelse af mail. Serup er som følger:
Lige nu har jeg mit domæne.com hos Unoeuro, og laver her min DNS hvor der peges mod min egen server til Web og mod office 365 til mail.
Det virker egentlig ok, men lige så snart jeg fra min vps skal sende en mail til navn@domæne.com kommer mailen aldrig frem. Jeg har prøvet at slå DNS fra på vps, sætte navneservere i DNS konfiguration på min vps til unoeuro.com's servere, men det virker ikke. Den kan godt sende til eks. En hotmail eller andre, men lige så snart det er til et domæne der ligger på min vps er det som om den ikke forstår den skal kontakte unoeuro for at få at vide hvor trafikken skal sendes hen?
Kan dette løse sig?
Da du har dit domæne hos unoeuro (regner med DNS er hos dem) - så er det unoeuro's navneservere der styre alle dine DNS indstillinger, hvilket vil sige at hvis du konfigurere DNS for domænet på din VPS, vil der ikke blive lyttet til disse.
Grunden til du ikke kan sende mails til de domæner der ligger på din VPS, er højest sansynligt, fordi du har slået DNS til, og disse domæner har en zonefil liggende på din VPS (såfremt du også har navneservere på din VPS).
Grunden er, at VPS'en først vil tjekke dens egen navneserver, og se om der er en eksisterende zone fil (DNS), for det domæne du prøver at sende til. At slå DNS fra, og slet hele DNS cachen, burde gerne virke :)
Og et spørgsmål, hvordan sender du mailen?