Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomics vs. Navision

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!
Vi har flere kunder, som er voldsomt utilfredse med hvor rigidt, ufleksibelt og især sindsygt dyrt Navision er som økonomisystem. Jeg er sikker på, at der er nogle situationer, hvor NAV kan noget, som man ikke kan undvære - men i mange tilfælde har jeg en grum mistanke om, at kunderne faktisk lige så godt kunne bruge E-conomics.. Bl.a. kunder, som har B2C-salg,  regner varer i hele styk og ikke har mærkelige pris-aftaler m.v...

Men er der nogle af jer, der har konkrete erfaringer med at skifte fra Navision (eller andet "avaceret" ERP) til E-conomic?

Hvad skal man være opmærksom på, at man IKKE kan håndtere i E-conomic? Dvs. i hvilke situationer vil det være dumt at skifte?
Har hørt lidt småbrokkeri om, at deres lagermodul er amatøragtigt, men hvor ligger problemerne med dette modul..?

Hvis du har konkrete erfaringer med selve dataflytningen vil det også være meget interessant at høre om! På forhånd tak!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt en beskrivelse af hver af de to her.

Som jeg forstår det, er det lettere at trække lister ud af e-conomic end Navision. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

jeg mener, at Navision og E-conomics henvender sig til forskellige brugere. Generelt vil jeg sige at det afhænger af virksomhedens størrelse og antallet af samtidige brugere.
Små virksomheder mener jeg sagtens vil kunne have stor glæde af E-conomics.

Hvis jeg stod overfor at skulle 'nedgradere' en Navison, så tror jeg, at jeg i første omgang ville kigge på en C5-løsning. Primært fordi de er beslægtet.

Stig 

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Xirb,

Jeg er fra e-conomic og tænkte at jeg lige vil forsøge at give dig et svar der måske kan hjælpe dig videre i dine overvejelser.

Stig er inde på det helt rigtige i sit indlæg. Navision og e-conomic henvender sig til forskellige kundesegmenter og har forskellige grader af fleksibilitet.

Og jeg vil sige at du også rammer ret godt plet selv, i forhold til de kundetyper du beskriver.

I forhold til lagerstyring er der visse ting vi ikke har i e-conomic. Herunder: Styklister, serienumre og batchstyring. Og så kører vi med simpel lokationsstyring, dvs. at du godt kan oprette flere lagerlokationer, men at systemet ikke understøtter hyldepladser, gange, etager mm. Du kan læse om lagermudolet her: http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/moduler/lagerstyring

Jeg vil anbefale dig at du tager en demo, og prøver at importere lidt data så du kan se hvordan det fungerer. Så kan du også prøve nogle af de scenarier af som du måtte være i tvivl om.

Du er velkommen til at benytte dig af vores gratis support uanset om du er kunde eller demotager, så du kan trække på vores dygtige supporteres viden om præcis hvad du kan og ikke kan i e-conomic og hvordan du bruger regnskabsprogrammet.

http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/demo

Mvh. Martin W. Larsen - e-conomic

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Xirb

Jeg vil tillade mig at blande mig i debatten. Vi (itn|vision) er app udvikler til primært e-conomic. Det betyder vi laver integrationsløsninger (der godkendes af e-conomic), integrationsløsninger der er med til, at øge værdien af e-conomic for den enkelte bruger.

Idet vores løsninger bruger data fra e-conomic til at løse forskellige opgaver eksemplevis:

LeverandørService, Lagerstyring, Styklister, Produktionsstyring, Provisionsberegning mv.

Du er velkommen til at de demovideoer vi har lavet samt læse om løsninger på følgende link:

http://www.itnvision.dk/e-conomic-loesninger

ellers er du velkommen til at kontakte os, hvis du vil høre mere - du kan bruge mail salg@itnvision.dk

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet i Navision og C5 tidligere, men arbejder stort set alene i e-conomic idag. Der er enkelte kunder jeg ikke anbefaler det til, men det er et få-tal. Min kundegruppe er små og mellemstore virksomheder. Min største kunde brugte det, men ikke uden problemer. Hovedsagligt i projektstyringen var der udfordringer, men jeg tror nu, at den pågældende kundes udfordringer og høje variationsforventninger ville give ethvert bogføringssytem grå hår, da de er meget atypiske. De ønskede både at køre med striks periodisering og projektstyring, og de havde høje forventninger til afrapporteringer. De udfordringer det gav, har nok givet mig lidt kolde fødder mht projektstyring i e-conomic.

En anden kunde havde store udfordringer med lagermodulet, hvor det var begrænset i forhold til nogle ting jeg ikke kan huske idag - han endte med at skifte til C5 og skifte bogholder, da jeg nægtede at arbejde i C5.

Navision og C5 er for mig et mareridt, hvis kunden skal være en del af bogholderiet. De er så omfattende og komplekse, at det er de færreste kunder jeg har, som ville kunne arbejde i det. Herudover er de voldsomt dyre. Jeg har her ikke taget stilling til det nye C5-online, som jeg endnu ikke har prøvet af.

En af de største forcer e-conomic har i mine øjne, er lethed og overskuelighed. Det kan nøjagtig det, det skal kunne, uden alle mulige dikkedarer, og det er nemt at gå til også for en ikke-fagkyndig. Og så har jeg efterhånden lært at omgå systemet, til funktioner det ikke understøtter ad default, så det er også fleksibelt, hvis man har lidt fantasi :)

Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at de skal til at se sig over skulderen, for der er andre programmer på markedet, som begynder at være interessante afløsere, og får de bankafstemning på lige så højt plan som e-conomic, et godt lagermodul og nemt projektstyring, ja, så vil e-conomic få kamp til stregen.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne: Det ville da være spændende at høre, hvilke firmaer/systemet du mener vi skal holde øje med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:
Jeg har her ikke taget stilling til det nye C5-online, som jeg endnu ikke har prøvet af.

Hvis man af de to systemer skulle finde en konkurrent til E-conomic, så er det netop C5-online, som vel bygger på de nogle af samme principper og prisstruktur som E-conomic.

Jeg kender mange specielt mindre virksomheder, som er rigtige glade for E-conomic. Jeg ville da også selv anbefale det til mange, men hvis du taler om at gå fra Navision, så ville jeg i første omgang kigge på C5, evt. online versionen.

Stig

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Leif: Jeg tænker ikke på noget specielt, men mere på, at der er flere der er i rivende udvikling i øjeblikket. Personligt holder jeg øje med Billys Billing, som jeg tror går en strålende fremtid i møde, men der er andre på markedet, som jeg dog ikke har snuset til endnu, men som jeg har tænkt mig at følge op på, herunder da også C5-online, som kun kan blive bedre end de ældre og større modeller af C5. 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er C5 Online ikke bare en mere eller mindre almindelig C5 man tilgår via Remote Desktop? Ikke en videre imponerende løsning.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)