Jeg står i den situation, at jeg har fundet en række interessante produkter over diverse udenlandske hjemmesider, som jeg gerne vil købe hjem på dropshipping maner. Jeg vil derfor gerne have opstartet egen webshop, hvorefter jeg ved et salg selv vil bestille direkte hos disse udenlandske forhandlere.
Enkelte af forhandlerne sælger dog udelukkende B2C, men giver det mig nogle problemer? Kan jeg stadig købe produkterne og videre sælge eller hvordan er reglerne heromkring?
Du skriver ikke om det er fra EU eller uden for EU - uden for EU må du slet ikke importere for 0,10 kr med videresalg for øje uden import registrering med CVR og moms
Inden for Europa kan du som udgangspunkt men der er så også grænser for moms, som jeg synes det er lidt tidligt at komme ind på her
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du skriver ikke om det er fra EU eller uden for EU - uden for EU må du slet ikke importere for 0,10 kr med videresalg for øje uden import registrering med CVR og moms
Inden for Europa kan du som udgangspunkt men der er så også grænser for moms, som jeg synes det er lidt tidligt at komme ind på heR
Det drejer sig i første omgang om varer inden for EU, og i første omgang vil det være meget i det små. Formentlig samlet køb for under 10,000 kr. det første år. Men kræver dette nogen som helst registrering?
Som privatperson vil du blive faktureret med moms fra EU - som virksomhed uden - men skal af statistik hensyn opgøre erhvevelsesmoms - som dog ikke koster dig noget
Du skal føre regnskab, og opgive fortjenesten til skat helt uanset hvad
Jeg tror du vil opdage det bliver svært at få succes med det setup + uden at arbejde med dropshipping mener jeg at vide, at de ikke arbejder med privatpersoner men kun registrerede CVR
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for din respond - er til stor hjælp. Jeg har også selv erfaret, at de ikke umiddelbart ønsker at handle med private. Hjemmesiden jeg planlægger at købe hjem fra, er en ganske almindelig hjemmeside, som sælger direkte til forbrugere og kun til forbrugere. Betyder det så jeg ikke kan handle med dem eller kan jeg stadig købe produkterne som forbruger, beregne erhvervelsesmoms(som vil gå i nul) og dernæst sælge produkterne videre?
Betyder det så jeg ikke kan handle med dem eller kan jeg stadig købe produkterne som forbruger, beregne erhvervelsesmoms(som vil gå i nul) og dernæst sælge produkterne videre?
Som privat person skal du slet ikke tænke erhvervelsesmoms som kun vedrører registrede virksomheder - Du skal betale moms når du køber fra den hjemmeside bare - og den går ikke i nul, da du jo som momsregistret ikke kan trække den fra
Om du så kan købe der, betale moms og alt, og så sælge herhjemme uden moms - som privatperson med en fortjeneste der gør det spor interessant - det tror jeg ikke -
Du vil i øvrigt også opleve kunder der forventer betaling med kort osv og nets aftale får du ikke uden registrering - husk også at tænke på 14 dages returret og hvad ved jeg.
vh
Ok. Jeg har allerede registereret mit eget CVR-nr., så det burde bare være at købe ind fra dette og så sælge videre. Er nedenstående korrekt forstået:
- Jeg har et CVR-nr. og det ikke kræver importregistrering at handle i England eller andre lande inden for DK. - At jeg godt kan købe som privat person også sælge videre på min egen webshop (salg fra mit CVR-nr.) - At jeg hverken skal tænke på importmoms, købsmoms eller salgsmoms, idet jeg ikke forventer over 50.000 kr i omsætning indenfor 12 mdr.
- Jeg har et CVR-nr. og det ikke kræver importregistrering at handle i England eller andre lande inden for DK. - At jeg godt kan købe som privat person også sælge videre på min egen webshop (salg fra mit CVR-nr.) - At jeg hverken skal tænke på importmoms, købsmoms eller salgsmoms, idet jeg ikke forventer over 50.000 kr i omsætning indenfor 12 mdr.
Nej - Det holder slet ikke - Alt du sælger fra dit CVR i DK er momspligtigt - det er helt umuligt hele vejen det du tænker på, men hvis du allerede har CVR trods overskriften, hvorfor så ikke bruge det og lære moms at kende inden du køber noget som helst - for det vil være vigtigt for dig, ellers roder du alt sammen kan jeg "høre" fra dig. Du skal også lære at føre regnskab på alle andre leder - og indberette skat og alt.
vh