Fordelen ved at benytte WordPress set med SEO-briller, er at der er styr på hovedparten af de mere basale ting, samt at du nemt kan få styr på de sidste ting, ved at benytte de rette indstillinger samt et plugin eller to.
At bruge WordPress er ikke en rankingfaktor i sig selv. Kan du dermed få et tilsvarende CMS eller tilsvarende statiske sider, til at generere samme kodeoutput, vil det være lige så godt som at benytte WordPress.
Når du skriver at du er hel grøn til SEO, ville jeg nok give WordPress en ekstra chance. Du bliver nemlig med stor sandsynlighed klogere/dygtigere med tiden, hvorfor du lettere vil kunne foretage såvel simple som avancerede ændringer med en side bygget på WordPress, sammenlignet med statisk side.
Tillad mig at slå et slag for Sitemagic CMS. Det er super nemt og intuitivt at arbejde med, og tilmed nemt at installere. Det er lige så gratis som Wordpress og kommer pakket med det meste af den funktionalitet man benytter på en standard hjemmeside. Der medfølger også 9 flotte design-skabeloner som kan tilpasses med den indbyggede CSS Designer. Klik på banneret nedenfor, for at downloade det :)
Nu har jeg siddet og leget med WP i noget tid, og kan da godt se at systemet ville tage noget tid at "efterligne".
Det der irriterer mig mest pt. Er dog at jeg ikke kan oprette menu-punkter som kategorier:
- f.eks. Vil jeg gerne have et punkt i menuen til at hedde guides, hvor alt skrevet i denne kategori er under dette punkt. Er det mig der har stirret mig blind på emnet og dermed ikke kan se denne funktion, eller findes den simpelthen ikke?
Du kan godt oprette et menupunkt i WordPress, som viser indlæg i en given kategori.
Det vil som udgangspunkt blive vist i listeform, og normalt "kun" de seneste 10 indlæg i kategorien - med mulighed for at klike på "Se ældre indlæg".
Du kan normalt godt oprette kategori-menupunkter:
Vælg Udseende
Vælg Menuer
Du kan nu i boksen "Kategorier" se de kategorier, du har oprettet indlæg i.
Marker den kategori, du ønsker tilføjet i menuen.
Klik på "Tilføj til menu"
Håber du kan bruge det.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn