Hej alle. Jeg er forholdsvis ny i det her med bogføring osv, - men synes egentlig, det er gået OK indtil videre. Havde sidste år et møde med en revisor, der også gav mig stor ros Status blev, at når jeg kørte i firmaregi, så bogførte jeg kørslen som omkostning under "kørselsgodtgørelse" og Min udfordring er, at balanceposten "kørselsgodtgørelse tilgode" blev nulstillet 31/12-12, så nu ser det ud som om, En klog mand, der kan hjælpe? Konkret havde jeg bogført ca. 800 kr. sidste år, - så ultimo 2012 havde jeg ca. 800 kr. tilgode. Det blev så nulstillet |
Det lyder meget underligt at din kørselgodtgørelse til gode er nulstillet ved årsskiftet. Jeg går ud fra den ligger et sted i mellemregning, og statusposter føres jo netop over med i den nye år, på helt samme måde som kreditorer og debitorer og bank osv
Tag fat i den venlige revisor i telefonen og se om ikke han lige mundtligt kan svare dig på hvordan den mon kan være nul-stillet og check at ikke alle andre status poster også er 0 stillet og at den der kørselsgodtgørelse til gode virkeligt lå i status og ikke som en driftspost ved en fejl? Du ser om den står som drift eller status vil jeg tro. Driftposter 0 stilles men ikke status -de føres over sammen med årets resultat og danner derved balance.
vh John (ikke revisor)