Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Turde i at købe en udlejningsejendom nu?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vel snarere løbende underskud, og så overskud den dag der sælges, eller når du kan refinansiere.
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 19:18
Ja det kan man enlig godt kalde det.

Men uanset hvad tror jeg at den bedste investering man kan gøre på længere sigt er i mursten.

Hvad skulle enlig være bedre en det?

mvh

Morten

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:29
Hej

Angående administration - så er der pålagt en omkostning på ca. 2.500 kr. om året pr. lejemål i salgsopstillinger (eller bør være det). Det er normtallet, som man kan få administreret ejendommen for hos et ejendomsadministrationsselskab (det er inklusive annoncering) - så slipper man for titlen som vicevært - for det er dødbesværligt at være vicevært, og man kan komme voldsomt galt afsted med selv at administrere sine ejendomme. (Jeg husker ikke præcis normtallet, men mener det reguleres årligt og har ramt 2.500,00 i år)

Det er ikke kun det, at lejerne ringer i tide og utide - det er mere det, at man kan komme grueligt galt afsted, hvis man ikke overholder reglerne i lejeloven, frister for at gøre krav gældende angående istandsættelse ved fraflytning, påkrav ved manglende betaling af leje, samt fogedretssager, hvor lejer skal sættes på gaden, ikke får indskrevet korrekt trappelejestigning i lejekontrakterne eller får sendt huslejestigning ud uden korrekt oplysning om klagemuligheder og frister. Det er en jungle.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:00
Med hensyn til hvorfor alle ikke bare køber en udlejningsejendom, så skal du netop fokusere på den beregnede forrentning på 3,65%. - alt andet lige så har en udlejningsejendom ofte likviditetsunderskud. - underskud der skal finansieres ved at låne pengene andet steds, og det koster også penge. Det hjælper naturligvis, når man selv har en pose penge at smide i ejendommen fra start.

Det er yderst sjældent, at der opstår en mulighed for at købe en udlejningsejendom, hvor lejeindtægterne kan dække samtlige udgifter (likvide). Men ingen tvivl om der er penge i investering i udlejningsejendomme. - især de store værdistigninger på ejendomme igennem de seneste år har givet mange investorer friværdi i udlejningsejendomme, som efterfølgende har kunnet investeres i andre ejendomme. (endnu en ting der har været med til at drive ejendomspriserne op)

"Men uanset hvad tror jeg at den bedste investering man kan gøre på længere sigt er i mursten.

Hvad skulle enlig være bedre en det?"
Ser man på statistikken så taler aktierne jo for et højere afkast over tiden. Problemet er jo bare at tingene svinger (mere eller mindre) omkring gennemsnittet. Gennemsnitlig har aktier givet et afkast på 10% - det tror jeg også de bliver ved med at gøre.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 21:37
Ja aktier er også en god investering på sigt hvis man er dygtig til at finde de rette aktier og investere i dem.

ang det med at man kan få et administrations selskab til at tage sig af lejerne hvad så hvis der springer et vandrør, vandhanen drypper eller andet.

Det skal min ven vel selv ordne?

Køre ud til ejendommen og ordne de ting det kan man vel ikke bruge et administrations selskan til? er det ikke kun papir arbejde de arbejder med?

mvh

Morten

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:56
Hej Morten

Du kan få et administrations firma til at passe alt, det er kun et spørgsmål om prisen.

Nogle af dem har selv håndværker/viceværter ellers har de kontakt til underleverandøre.

Her et link til et af dem der er i Svendborg http://www.seva.dk/?page=1 

Mvh.

Thomas

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:05
I de administrationsselskaber, som jeg har haft kontakt med, der er videværtfunktionen inkluderet i de 2.500,00 pr. lejemål om året. Du skal selv lave regnskab til revisoren - men selskabet udlejer, laver fraflytninger, forbrugsregnskaber, tager kontakt til vvs, får luget ukrudt, trappevask og så videre. Du får dokumentation til at lave dit regnskab, med den ratio som du nu aftaler - om de sender papirerne månedligt, kvartalsvis eller årligt.

Du kan også få dem til at lave selve regnskabet til revisoren - så du selv kan sidde på Bahamas og bare have nogle udlejningsejendomme - som andre kører for dig.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 22:36
ok det var faktisk ret smart.

Men hvad er det fede ved at købe en ejendom der giver underskud fra starten af og boligpriserne i Odense måske dykker 10% eller mere.

Så må der da være mange der går på "Bib" af det.

Den ejendom min kammerat vil købe giver et underskud på 40.000kr om året.

Det er da en del?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)