Så fredag i JP Erhverv, at Ditlev Engel udtalte: "Vestar sælger ikke vindmøller med tab. Det er aldrig sket og vil aldrig ske" siger topchefen i Vestas.
Som mangeårig aktionær tænker jeg, at en salgspris skal indeholde alle omkostninger + fortjeneste - længere er den ikke.
Så jeg finder udsagnet - skal vi sige løjerligt.......taget i betragtning, de taber (rigtig mange)penge......
Hvis du studere Vestas regnskab, så vil du opdage, at årsagen til underskuddet primært skal findes i nogle nedskrivninger, hvilket du også f.eks kan læse HER...
Så han har sikkert ret i, at Vestas aldrig sælger møller med underskud...
og så kan det jo koste at skære en organisation ned - som de har gjort. Du kan ikke ud fra ex 3 års resultater konkluderer noget med dækningsbidrag. Når de siger de ikke sælger vindmøller med overskud, så betyder det, at alle omkostninger forbundet med hver vindmølle er mindre end prisen de får.
Hvad interessant er der ved det? Jo - de betyder jo, at det er godt at tage ordrer ind, vindmøllerne er med til at dække omkostninger og mindske underskuddet - hver og en vindmølle for sig.
Derimod ville det ikke passe at sige de ikke har underskud samlet, men det er bare ikke de vindmøller der er i produktion der giver underskud - men en masse andet. Jeg kan godt forstå du undrer dig, men det er ikke en kompleks forretning
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER