Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 blogs - hvordan?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Rødby
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Fra  www.kristinaricken.com Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg vil høre om der skulle sidde en med et godt råd. Jeg har min blog (kristinaricken.com), som jeg har haft i flere år. Den er sådan set mest et (forsøg på et) humoristisk outlet til hvordan jeg oplever hverdagen. Den har mellem 50-250 besøg pr dag, og selvom den er meget lyserød, så er der flere mænd der læser med.

Mit problem består i, at jeg egentlig oså gerne ville blogge om andre ting. Tøj, sko, musik, elektronik, bøger, mad og alt muligt andet. Problemet er, at jeg tror at det vil skræmme rigtigt mange af de faste læsere væk hvis jeg begynder at blande det sammen, som jeg ellers havde overvejet.

Så derfor blev min tanke at skille dem ad, og lave to forskellige blogs, men da der jo sagtens kan være folk der havde lyst til at læse med begge steder, ville jeg jo gerne have dem til at hænge sammen på en eller anden måde. Specielt fordi jeg også arbejder på et helt tredje projet som bliver en side om hunde. Så jeg overvejede bare at gøre kristinaricken.com til en startside hvor man så enten kunne vælge om man ville læse om mig der brokker mig over at være flyttet på landet, eller om man ville læse om de andre ting.

Er den idé helt hen i vejret? Bliver det for forvirrende?

Håber der er nogen der vil give lidt feedback

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristina

Kunne man ikke have 2 forskellige Kategorier på samme blog? også dele dem op på den måde? Også kan kategorierne komme op i menuen?

Fra Rødby
Tilmeldt 3. Feb 13
Fra  www.kristinaricken.com Skrevet kl. 20:10

Internexus:

ej Kristina

Kunne man ikke have 2 forskellige Kategorier på samme blog? også dele dem op på den måde? Også kan kategorierne komme op i menuen?

Det prøvede jeg faktisk i en periode, hvor jeg også skrev lidt mere seriøse indlæg (altså opskrifter, sko, osv.. hvis man kan kalde det seriøst ;), men i den uge jeg gjorde det faldt mine besøg med ca. 50% - så det var derfor jeg jeg tænkte at prøve at skille det helt ad

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:18

Okay jamen det kan jeg godt se, det er noget møj. Men du kunne jo gøre det. Også få 2 flotte skilte på forsiden hvor folk kunne vælge mellem blog 1(kategori1) eller blog2 (kategori2).

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 20:20

Det kommer vel an på hvad du gerne vil med dine blogs. Hvis du tænker i at tjene reklamepenge på dem så ville jeg skille dem helt ad. Købe et nyt domæne til den nye "tøseblog" og køre den separat, som en mere målrettet bog, og så beholde den "gamle" til flytte-brokket, og hyggesnakken. Som jeg læser det er den mere end hyggeblog? (hvis jeg har misforstået det beklager jeg)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Rødby
Tilmeldt 3. Feb 13
Fra  www.kristinaricken.com Skrevet kl. 20:31

Pernille Abildgaard:
Det kommer vel an på hvad du gerne vil med dine blogs. Hvis du tænker i at tjene reklamepenge på dem så ville jeg skille dem helt ad. Købe et nyt domæne til den nye "tøseblog" og køre den separat, som en mere målrettet bog, og så beholde den "gamle" til flytte-brokket, og hyggesnakken. Som jeg læser det er den mere end hyggeblog? (hvis jeg har misforstået det beklager jeg)

Det er lige præcis min pointe :) I virkeligheden ville jeg gerne holde brokke/hygge-bloggen fri for alt tøseriet og eventuelt reklamer (ved heller ikke hvor mange der skulle være interesseret i at reklamere på en blog som den). Men kan godt mærke, at jeg også mangler et outlet for mine andre interesser, og sådan noget med reklamer ville jo nok være mere relevant for "Tøsebloggen".

Fra Rødby
Tilmeldt 3. Feb 13
Fra  www.kristinaricken.com Skrevet kl. 20:34

Det med at lave en "fælles" forside var også mest for at prøve at trække de læsere fra den gamle blog, med over på den nye, hvis de var interesseret.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 20:42

Skal én af bloggende være af kommerciel interesse, skal den helt skilles fra andre "hyggeblogge" - det er den du skal lave seo på, og det ville være ærgeligt at spilde krudtet på at få folk hen, hvor de så enten klikker på krydset oppe i højre hjørne eller tøffer ind på hyggebloggen.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 22:03

Kristina Ricken:

Det med at lave en "fælles" forside var også mest for at prøve at trække de læsere fra den gamle blog, med over på den nye, hvis de var interesseret.

Så kan du evt lave et link eller en knap fra hygge-bloggen, der linker til den nye. Måske endda skrive et hygge-blogs-indlæg om den. 

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 22:07

Altså, jeg gør ikke som jeg selv prædiker iøvrigt.. Min egen blog, er sådan en lille WP blog, som jeg både bruger til mine mere kunstneriske skrivelser, lidt tekster om tekst, og så nogle "klumme"-indlæg som jeg kalder dem. Dem hvor man betragter verden gennem egen optik. Jeg har et par Adsense-reklamer på lige nu, men jeg tjener ikke rigtigt noget på dem. Måske fordi jeg ikke er særligt målrettet. Jeg har mest brugt bloggen som en slags reklamesøjle for mit sprog og min stil, som jeg henviser potentielle kunder til. jeg har ikke nok viden om linkbuilding og deslige, til at tjene penge på en sådan blog, jeg kan kun bidrage med indhold, så for mig er den bare et hyggeprojekt :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)