Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du et Google Adwords bureau?

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det siger sig selv at når man får ræven til at vogte fårene, så bliver der spist i nogle af foldene...Smile

Google's egne 'eksperter' har jo ikke fokus på kundens ROI/afkast - fordi alle AdWords eksperter ved at en god ROI ikke nødvendigvis er lig med mange kliks som muligt og derfor kan man godt mistro 'google's egne eksperter.

Jeg har også set en Google ansat kampagne og den mindede mig om en anden kampagne, sat op af et bureau der også kun havde fokus på så mange kliks, som muligt. Kun en annoncegruppe under kampagnen og mange brede søgeord - så ryger kundens ROI hurtigt.

Google 'snyder' lidt den lille annoncør ved at ringe til dem og sige at dette og dette skal laves, så går din AdWords konto bedre. Og annoncøren tror jo på dem, fordi det er jo Google. Problemet er at AdWords er efter auktionsprincippet og Google CPC stiger jo flere annoncører der kommer ind i folden og jo mere de kan få disse annoncører til at stige i Max CPC bud.

I teorien er det jo noget af et manipulations spil de har gang i:). Alle nye annoncører opretter deres søgeord, som bred selvom Google ved at dette betyder lav CTR og derfor lav relevans og kvalitesresultat - her burde der komme en pop up besked at disse søgeord er bedre med modified broad match eller søgeordssætning istedet. Men nej - igen har Google interesse i at så mange har brede søgeord, som muligt. Dette øger nemlig dækningen af søgeord meget bredere og igen, jo flere annoncører der køber og byder det samme søgeord op, jo højere klikpris betaler annoncører der ligger på annonceplacering 1,2 og 3Smile.

Var Google's motto ikke 'Don't do evil.....'

Hav en dejlig søndag alleSmile

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:28

mbsp:
Var Google's motto ikke 'Don't do evil.....'

Det var en ansats ord TIL Google Cool

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 12:09

mbsp:
Google 'snyder' lidt den lille annoncør ved at ringe til dem og sige at dette og dette skal laves, så går din AdWords konto bedre. Og annoncøren tror jo på dem, fordi det er jo Google. Problemet er at AdWords er efter auktionsprincippet og Google CPC stiger jo flere annoncører der kommer ind i folden og jo mere de kan få disse annoncører til at stige i Max CPC bud.

Ja, de er nogle værre nogle.

Jeg fik hjælp til at opsætte kampagnen, og var så selv inde og rette lidt til i løbet af den efterfølgende måned...ikke noget vildt, men bare lige, hvad jeg havde kunne læse mig til på amino og den slags.

Efter en måned bliver jeg ringet op af en "ekspert" fra Google, der lige ville rette den til. Han kæftede op om, at mit budget var for småt og jeg skulle gøre en hel masse. Jeg kom næsten op at skændes med ham, da han for det første oprettede søgeordet "VVS" og for det andet ikke afgrænsede lokaliteten. VVS er et alt for bredt søgeord, der (Har vi fundet ud af) mest henvender sig til folk der gerne vil købe billige dele online, så det havde vi allerede afprøvet og afskaffet igen. Alligevel insisterede han på at tilføje det...og kom i den forbindelse med en lang salgstale om, at nu var mit budget jo for småt, jeg kunne jo se hvor mange potentielle klik jeg gik glip af.

Han var overhovedet ikke lydhør overfor at det var dårlig forretning og blev ved med at forklare mig, at han jo ikke var ude på at sælge noget jeg ikke kunne bruge. Jeg endte med at smide røret på, og måtte i sidste ende ind og rette den til alligevel, da der var tilføjet flere søgeord vi i forvejen enten havde slettet eller pauset. Han havde heller ikke afgrænset lokaliteten i den kampagne han havde sat op, selvom han kunne se afgrænsningen i de andre kampagner vi havde.....den var bare sat til "Danmark".......

Jeg var dog glad for den første kontakt jeg havde til dem...en meget venlig dame, der gennegik de forskellige funktioner og søgeordsværktøjer og den slags, og satte den kampagne op der virkede, som jeg så kunne bygge videre på. Uden hende var jeg nok slet ikke kommet igang.............. 2. etape kan de godt afskaffe for min skyld.

Natasha

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 13:46

Egentlig arbejder disse "Google Adwords ansatte"  imod deres egne principper mht. relevans

Med de brede søgeord de opretter, finder folk jo ikke nødvendigvis det de søger.

Tag f.eks Natasha som fik oprettet ordet "VVS" - Gad vide hvor mange der har klikket forgæves efter en VVS onlineshop eller butik i Københavnsområdet?

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 10:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WEBoptimist.dk:
Tag f.eks Natasha som fik oprettet ordet "VVS" - Gad vide hvor mange der har klikket forgæves efter en VVS onlineshop eller butik i Københavnsområdet?

Med 22.000 lokale månedlige søgninger, er sådan et opkald som Natasha får meget bekræftende for det jeg ellers skriver. Når man søger 'vvs' kommer billigvvs.dk og lavprisvvs.dk op i toppen, mens mindre VVS firmaer kommer længere nede. Hvis Natasha køber søgeordet 'VVS' og byder max CPC lige 50 øre mere end den der ellers lå nederst på annonceposition 50, forskubber det alle de andre 49 annoncørers bud. Og øverst koster 'VVS' nu 22 kr. istedet for 20 kr. for billigvvs.dk og lavprisvvs.dk. Billigvvs.dk annoncer er stadig relevante og har samme CTR, men nu skal han betale lidt mere for dem - dvs Google tjener flere pengeSmile

Så relevansen er stadig sikret og Google's pengepung - så det er en win-win situation for dem.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 11:19

Man skulle have opfundet Google i sin tid ;)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 19:02

WEBoptimist.dk:
Man skulle have opfundet Google i sin tid ;)

Du er iværksætter. Start en konkurrent. Det kræver nok ikke så meget Stick out tongue

Venligst

Brian Phillip

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:55

Brian Ph.:
Du er iværksætter. Start en konkurrent. Det kræver nok ikke så meget

Jeg mangler en investor, er du klar? :D

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:11

Altid. Hvad skal du bruge? 5.000?! 10.000!? You name it! Cool

Venligst

Brian Phillip

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 10:11

Bruger du et Google AdWords Bureau?

Ja, det gør jegSmile

Jeg har selv et AdWords bureau og ser mig selv som rimelig skarp inden for AdWords. Men ikke destro mindre, så har jeg 2 andre AdWords bureauer, som jeg benytter til kunder, hvor jeg ved at de kan gøre det bedre/ tilbyde et mere passende AdWords produkt. Ikke alle AdWords kunder passer perfekt til netop mit valgte set up og i stedet for at gå på kompromis med mit eget produkt, kan jeg tilbyde andre løsninger fra andre AdWords bureauer i DK.  

Dette samarbejde giver også god sparring og info, da jeg ser hvorledes andre AdWords bureauer arbejder.

Mvh.

Johannes

Side 7 ud af 8 (75 indlæg)