Det siger sig selv at når man får ræven til at vogte fårene, så bliver der spist i nogle af foldene... Google's egne 'eksperter' har jo ikke fokus på kundens ROI/afkast - fordi alle AdWords eksperter ved at en god ROI ikke nødvendigvis er lig med mange kliks som muligt og derfor kan man godt mistro 'google's egne eksperter. Jeg har også set en Google ansat kampagne og den mindede mig om en anden kampagne, sat op af et bureau der også kun havde fokus på så mange kliks, som muligt. Kun en annoncegruppe under kampagnen og mange brede søgeord - så ryger kundens ROI hurtigt. Google 'snyder' lidt den lille annoncør ved at ringe til dem og sige at dette og dette skal laves, så går din AdWords konto bedre. Og annoncøren tror jo på dem, fordi det er jo Google. Problemet er at AdWords er efter auktionsprincippet og Google CPC stiger jo flere annoncører der kommer ind i folden og jo mere de kan få disse annoncører til at stige i Max CPC bud. I teorien er det jo noget af et manipulations spil de har gang i:). Alle nye annoncører opretter deres søgeord, som bred selvom Google ved at dette betyder lav CTR og derfor lav relevans og kvalitesresultat - her burde der komme en pop up besked at disse søgeord er bedre med modified broad match eller søgeordssætning istedet. Men nej - igen har Google interesse i at så mange har brede søgeord, som muligt. Dette øger nemlig dækningen af søgeord meget bredere og igen, jo flere annoncører der køber og byder det samme søgeord op, jo højere klikpris betaler annoncører der ligger på annonceplacering 1,2 og 3 Var Google's motto ikke 'Don't do evil.....' Hav en dejlig søndag alle Mvh |
mbsp:Var Google's motto ikke 'Don't do evil.....'
Det var en ansats ord TIL Google