Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg tjene? Hvad skal jeg betale i skat? jeg har så mange spørgsmål!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Jeg går og skal snart til at få min idé op men jeg skal først læse alle tingene på plads før det skal gå igang.
jeg er lidt i tvivl, jeg har mange tanker og skal have det hele på den sikre side før jeg skal starte noget så det ikke går galt. 

Vil høre om i kan hjælpe mig videre på nogle spørgsmål om at starte uden at have virksomhed eller være moms-registeret
jeg regner med det skal være noget småt og så vil tjene til maksimum og så se om jeg skal køre videre og derefter blive virksomhed.

Hvis i kan og vil være venlige så har jeg nogle spørgsmål her under

- Hvor meget må jeg tjene om året?
- Hvor meget skal jeg betale i skat?
- Hvor meget / eller hvad skal jeg betale i moms?
- Hvor og hvordan skal jeg oplyse hvad jeg sælger?
- Hvordan synes i jeg skal holde bogføring af bestilte varer?
- Hvad er det vigtigste af alt?
- Gode tips  

Med venlig hilsen
Casper
God weekend :-) 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HEj Casper

En kommentar herfra:Gør dig umage med at  finde svar på dine spørgsmål, det er ikke særlig svært - søg herinde, prøv SKAT osv, og når du så er i tvivl, kan du stille et specifikt spørgsmål.

Dine spørgsmål indikerer, at du bare vil have det hele foræret - det kræver en indsats at state selv, så start der.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Casper Hostrup:
Hvor meget må jeg tjene om året?
Uden at være momsregistreret max 50.000 per 12 måneder løbende, Overskrider du skal du betale moms + bod af den del du ikke var momsregistreret for. Læg mærke til OMSÆTNING ikke tjene - og læs evt her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html og her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html

Casper Hostrup:
Hvor meget skal jeg betale i skat?
Du skal betale skat fra krone 1 du tjener og med den trækprocent det giver og ingen kan svare når de ikke kender dine skatte forhold, men har du ikke frikort, så ca 44% af det du tjener op til topskat

Casper Hostrup:
Hvor meget / eller hvad skal jeg betale i moms?
jamen dog rent ud - 25% af din salgs moms minus 25% af den moms du kan trække fra Smile læs evt her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html ¨

Casper Hostrup:
- Hvor og hvordan skal jeg oplyse hvad jeg sælger?
Du skal føre regnskab i henhold til årsregnskabsloven og udfylde udvidet selvangivelse - læs her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html  og her

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Casper Hostrup:
- Hvordan synes i jeg skal holde bogføring af bestilte varer?

Efter loven vil være smart Big Smile som varebeholdning - helt som hvis du har penge i banken - så er varene det værd de har kostet og står i regnskabet med den værdi - du kan opgøre det løbende eller f.eks. en gang i kvartalet

Casper Hostrup:
Hvad er det vigtigste af alt?
- Gode tips  

At sætte dig godt ind i alt så du ikke åbner virksomhed uden at vide nok til ikke at blive overrasket og pludseligt stå med en gæld du ikke havde regnet med. Hvis du synes mine link er mere end du kan overkommer - så er de muligvis for dårlige, men hvis det er besværet med at bruge tiden på dem der driller dig - så lad være med at starte, alt for mange bliver skuffede og brænder sig. Hvis du brænder for det OG vil bruge tid på at sætte dit ind i det du kan - eller betale en anden for at være økonomi afdeling OG de er klar til at slås for det hele, så kom igang

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:11

Du finder hurtigt svar bare ved at google "Hvornår skal jeg momsregistreres"
https://www.google.com/search?q=hvorn%C3%A5r+skal+jeg+momsregistreres&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 22:15

jvk:
Du finder hurtigt svar bare ved at google "Hvornår skal jeg momsregistreres"

Det har jeg skam gjort, men har fået flere forskellige svar - og her på Amino er i så gode så jeg vil være sikker :) heller tjekker flere gange

- Super gode svar Cookie, jeg læser skam hele din blog igennem :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

Jeg vil gerne svare, måske lidt hårdt, på de to sidste.

Vent til du er parat!

Du går alt for meget op i økonomi. Hvad er din ide med at starte en virksomhed?

Hvis du har en god ide , så er det jo ikke så farligt at få et CVR-nr. og blive momsregistreret.

Stig

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 22:37

accountman:

Jeg vil gerne svare, måske lidt hårdt, på de to sidste.

Vent til du er parat!

Det også helt okay

Jeg tjekker op på alle tingene for at blive parat, og så når jeg har alt i orden føler jeg  at jeg er parat

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Hej Casper,

så lad mig udtrykke det på en anden måde. Hvis de opstillede spørgsmål er dine største bekymringer, så køre på!

Så længe du har en god ide, som kan bære din forretning, så løser de andre ting sig. 

Er ideen ikke god nok, så kommer du også til at slås med disse ting.

Stig

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:41

Ih altså - hvordan gør man det der med at citere noget der er skrevet - en quote ?

Nå - men Mht moms blev der svaret "-25% af din salgsmoms minus 25% af den moms du kan trække fra". Dette er satserne hvis du er momsregistreret. Hvis du IKKE er momsregistreret, er satserne 0%. Du kan hverken trække moms fra af dine varekøb eller lægge moms til dine salg.

Du skal også huske, at der er noget der hedder minimumskrav til fakturaer, dvs. kort sagt, at du skal udfylde dit navn, adresse og cpr.nr., når du ikke har et cvr.nr., købers navn og adresse, fortløbende fakturanummer og dato Herudover en klar beskrivelse af salgets art samt angivelse af, at salget er uden moms. (du må ikke skrive incl. moms, eller på anden måde indikere, at der kan være moms indblandet).

Herudover kan jeg kun anbefale dig, at du allierer dig med en bogføringskyndig. Der findes mange i det danske land, der for en meget lille pris godt vil være hotline for en ung ildsjæl.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)