Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg det, som motiverer mig?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Den er svær.. Du kunne også prøve at tage til udlandet i noget praktik eller andet type elev uddannelse.. Kunne være det var lidt mere spændende end grå Danmark?

Kunne jeg rigtig godt tænke mig, men giver det ikke løn har jeg lidt svært ved at leve, men mit firma kan nok tjene så det kan gå ellers er problemet nok bare jeg ikke kan finde sådan arbejde/elevplads og hverken mit engelske eller tyske er i top, men kan da noget. Synes bare ikke rigtigt man kan finde et job i udlandet?

Peter Lauge:

2) Hvis du er påbegyndt på en elevplads, så ville jeg som tiderne er nu, gøre alt for at gøre den færdig. At gøre ting færdige giver dig mere viljestyrke og energi på livet. Men hvorfor er du begyndt på en elevplads hvis du vil være iværksætter?

Fordi jeg lyttede til min "Kloge" vejleder (Gennerelt har de nok ret, men i mit tilfælde tror jeg ikke rigtigt de har haft helt styr på, hvad jeg egentlig ville). Det var det alle gjorde og det var derfor bare den løsning der var nem, min forældre er selvfølgelig over lykkelige. Føler lidt folk har været mere glad på mine vegne for at skulle dette end jeg selv var glad for det :)

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 21:20

Vejledere ved aldrig hvad du egentlig vil. De er vejledere og vejleder ud fra hvad de mener, er bedst for dig.

Og det gør de så ud fra den viden de har fra deres egne domæner.

Jeg håber ikke det blev for langhåret.

Jeg syntes helt ærligt, at du skal opsøge en coach og få styr på hvad det er DU gerne vil.

Dette burde kunne gøres for 5-600 kr. Og de penge er godt givet ud, hvis du finder ro, motivation og fokus. 

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 10:46

Coach er en mulighed klart, men har nu tænkt lidt over det og talt lidt med min mor, tager en snak med min søster i dag :) Hun er 32, så ikke så længe siden hun var ung.

Jeg tror bare det som, jeg har brug for er, at rejse ud og lave noget et sted i verden, f.eks. er jeg blevet tilbudt, at være tekstforfatter/lidt wordpress opgaver i kenya. Lønnen er ikke noget vildt, men kan leve af det og har frie rammer til, at lave det jeg lyster for lønnen er basseret på hvad jeg laver. Så hvis jeg vil lave noget i min egen virksomhed kan jeg det.

Nu ved jeg ikke lige om det er det som jeg skal, men er sådan noget lign. jeg kunne tænke mig og måske bare for 3 måneder. Så kan det være jeg har fået en masse livserfaring og har en idé om hvad jeg vil fremadrettet?

Så er der også den mulighed, at jeg tager 1-2 deltidsjob, udover mit fuldtidjob og sparer 50-100.000,- op og rejser om 4-6 måneder? Eller virker det helt hovedløst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

Der er ikke noget af det der virker spor hovedløst. Du er ung og ved ikke hvad du vil, men du tager råd fra det som nu er til rådighed og bruger tid til at tænke over det. Det kan aldrig være tosset.

Jeg siger stadigt, at det er vigtigt at så længe du er i dit job, så laver du det ordentligt - if a job is worth doing it is worth doing well - og når du skal sige op, så giver du lidt varsel så din arbejdsgiver ikke skal stå med håret i postkassen

Klogt er det givet at gøre elevpladsen færdig og så rykke, men er du sikker på det ikke er det du vil, så duer det alligevel ikke.

Hvis du kan tage 1-2 deltidsjob, spare 50 - 100.000 og så rejse om 4-6 mdr, laver dit arbejde ordentligt til da og giver chefen tid at hitte ny, så har du dels givet det en chance, dels tjent de penge, og så skal du tage til Kenya eller hvad der kan byde sig, og så ved du måske mere om hvad du vil når du kommer hjem. Du er jo absolut ikke ustruktureret, bare ung, men heldigvis også i besiddelse af en fornuftbremse, så går det ikke helt galt. Kør på!

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)