Hmm, jeg havde det bare på fornemmelsen at denne kunde ikke ville betale, det sagde min intuition mig bare. Men det er jo svært at stå og sige til kunden "noget siger mig at du hustler mig....så jeg kører da bare igen".
Jeg har faktureret 880,- plus moms. Jeg har rykket ham for pengene én gang, og jeg gider ikke rigtig spilde min tid på sådan en plat ugle. Han er faktureret så hvad f****n stiller jeg op med de 220,- som jeg jo skal skrive i mit momsregnskab?????
Hvis du så en dag kan dokumentere at pengene er tabt, eller din inkassopartner skriver til dig at det ikke kan svare sig at køre inddrivelse, - SÅ kan du regulere i din udgående moms.
Jeg er nu begyndt at sige til alle kunder det er kontant betaling når jeg kommer, ellers kører jeg igen.. vil de ikke betale kontakt, vil de aldrig betale
Hvis du så en dag kan dokumentere at pengene er tabt, eller din inkassopartner skriver til dig at det ikke kan svare sig at køre inddrivelse, - SÅ kan du regulere i din udgående moms.
Enig - men der er også mulighed for den hurtige (og billigere) version: Lav en kreditnota og glem alt om det.
Hmm, jeg havde det bare på fornemmelsen at denne kunde ikke ville betale, det sagde min intuition mig bare. Men det er jo svært at stå og sige til kunden "noget siger mig at du hustler mig....så jeg kører da bare igen".
Jeg har faktureret 880,- plus moms. Jeg har rykket ham for pengene én gang, og jeg gider ikke rigtig spilde min tid på sådan en plat ugle. Han er faktureret så hvad f****n stiller jeg op med de 220,- som jeg jo skal skrive i mit momsregnskab?????
Hvis du kun har konfronteret den pågældende kunde én gang, så gør det igen, OG én gang til. Sådan fik jeg mine penge fra en - tilsyneladende - uærlig Amino, så giv endelig ikke op endnu! Bare kør på! Vedkommende må gerne stresses, når du nu har et tilgodehavende!
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Jeg har rykket ham for pengene én gang, og jeg gider ikke rigtig spilde min tid på sådan en plat ugle.
Det var hurtigt, du dømmer en måske økonomisk klemt kunde som platugle. :-)
Har du prøvet at ringe til kunden og spurgt til, om han har modtaget din påmindelse?
Har du eventuelt sendt ham fakturaen i mail, og ved du i givet fald med sikkerhed, at din mail ikke er endt i uønsket post ved en fejl?
Det kunne jo være, at en opringning, hvor du reelt taler med din kunde, kunne løse problemet.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold. Find mig på LinkedIn
Jeg er nu begyndt at sige til alle kunder det er kontant betaling når jeg kommer, ellers kører jeg igen.. vil de ikke betale kontakt, vil de aldrig betale
Pas nu på med at generalisere dine kunder, Mikkel. :-)
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold. Find mig på LinkedIn
Det var hurtigt, du dømmer en måske økonomisk klemt kunde som platugle. :-)
Du kender desværre ikke grundlaget for det. Han har virket skummel et stykke tid og jeg har hele tiden tænkt at det nok ville "ende galt". Han har lavet nogle opgaver for mig ude hos nogle kunder, hvor resultatet ikke har været tilfredsstillende. Han svor endda over for mig på vores seneste møde der handlede om fremtidigt samarbejde at han godt kendte til problematikken omkring likviditet og at han meget gerne ville betale faktura fra mig af allerede samme aften, så den fik han og så er det er det så sket med det. Alene hos den samme kunde har han "glemt" en aftale 4 gange hvor jeg har måtte redde den ud for ham :(
John Nielsen:
Har du eventuelt sendt ham fakturaen i mail, og ved du i givet fald med sikkerhed, at din mail ikke er endt i uønsket post ved en fejl?
Ok ja, og adskillige påmindelser på sms og på voicemail - den plejer han at reagere på. Men jeg har da lært af det her at man ikke altid skal samarbejde med ham der siger at han vil betale den højeste pris for et stykke arbejde, for det viste sig jo at han slet ikke ville betale.