Hola Aminos! Da jeg spurgte dem, hvordan jeg skulle bære mig ad med at skaffe de to ting, fik jeg ikke rigtig noget svar eller nogen hjælp. Jeg er komplet lost, og henvender mig derfor nu til jer Aminoer, i håb om, at der er et belyst hoved herinde, som ved hvor/hvorfor/hvad disse ting er, og hvordan jeg får fat i dem. |
Da du oprettede virksomhed - forpligtede du dig jo til at føre regnskab. Jeg ved ikke hvad du mener med lukkede den ned men du kan jo ikke lukke uden at lave regnskab for 2012 formoder jeg - og aflevere det.
Hvis du er ledig, og skal ha understøttelse, så skal du kunne bevise du har arbejdet fuld tid og det er det de skal bruge dit regnskab til. Har du omsat 0 kr hele tiden kan du få svært ved at bevise du har optjent dagpengeret - og så får du ikke dagpenge
Omvendt, har du lukket selskabet så kan du, hvis du har optjent dagpengeret - få dagpenge.
du skal således både vise du har haft fuldtidsarbejde i din virksomhed - via omsætning eller/og indtjening - OG at du nu har lukket den
vh