Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slutregnskab og dokumentation for ingen aktivitet - hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Aminos!

Her er en meget lang historie, fortalt meget kort: Jeg har for nylig meldt mig ledig på det lokale borgerservice/jobcenter. Eftersom jeg oprettede en enkeltmandsvirksomhed i december, og lukkede den ned her i januar, så vil jobcentret gerne have følgende ting fra mig: slutregnskab og dokumentation for, at der ikke har været nogen aktivitet i virksomheden.

Da jeg spurgte dem, hvordan jeg skulle bære mig ad med at skaffe de to ting, fik jeg ikke rigtig noget svar eller nogen hjælp. Jeg er komplet lost, og henvender mig derfor nu til jer Aminoer, i håb om, at der er et belyst hoved herinde, som ved hvor/hvorfor/hvad disse ting er, og hvordan jeg får fat i dem.

På forhånd tak for hjælpen :-).

-Mads 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47

Da du oprettede virksomhed - forpligtede du dig jo til at føre regnskab. Jeg ved ikke hvad du mener med lukkede den ned   men du kan jo ikke lukke uden at lave regnskab  for 2012 formoder jeg - og aflevere det.

Hvis du er ledig, og skal ha understøttelse, så skal du kunne bevise du har arbejdet fuld tid og det er det de skal bruge dit regnskab til. Har du omsat 0 kr hele tiden kan du få svært ved at bevise du har optjent dagpengeret - og så får du ikke dagpenge

Omvendt, har du lukket selskabet så kan du, hvis du har optjent dagpengeret - få dagpenge.

du skal således både vise du har haft fuldtidsarbejde i din virksomhed - via omsætning eller/og indtjening - OG at du nu har lukket den

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 22:20

Hej John

For det første er det kontanthjælp vi snakker om, og ikke dagpenge. For det andet har jeg indtil nu været på SU, så det burde heller ikke være relevant. Og det jeg mener med, at lukke den ned, er bare, at jeg har afmeldt de forskellige registreringer som moms, importmoms osv. Således at virksomheden ikke længere eksisterer. 

Så for at opsummere: Jeg har, i december og januar, gået i skole, modtaget SU, og ved siden af registreret og ejet en enkeltmandsvirksomhed, med hvilken jeg har ikke har foretaget mig en fløjtende fis, så der har ikke været det eneste at føre regnskab over - Så ja, jeg forstår ikke hvordan de vil have, at jeg skal kunne dokumentere at der IKKE har været nogen aktivitet i virksomheden. 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

Mads Grønlund:
Jeg har, i december og januar, gået i skole, modtaget SU, og ved siden af registreret og ejet en enkeltmandsvirksomhed, med hvilken jeg har ikke har foretaget mig en fløjtende fis, så der har ikke været det eneste at føre regnskab over

Jamen hvordan skal de vide det -  hvis ikke du viser dem at der ikke har været den der fløjtende fis? Det bliver så et klart 0 og er det korrekt, så er der ikke mere i det - man kan jo sagtens ha et regnskab der siger 0. Hvad vil de med det - Nok kunne komme efter dig hvis du opgiver 0 og i virkeligheden har noget andet - hvad du jo ikke har, så det er bare at aflevere regnskab, det skal du jo for et cvr uanset du ikke har haft moms eller noget som helst andet - også overfor andre myndigheder.

HVIS de så kan påvise - hvad de jo ikke kan-  at du faktisk har haft aktivitet - ja så er det ikke bare en manglende oplysning men svindel, som kan straffes helt anderledes end bare regnskabsrod, og det er noget de går op i. Desuden kan jeg ikke her se om du har 0 registreret moms for dec - da du vel har haft momsregnskabspligt for 4- kvartal 2012

Bare lav slutregnskab . også et der siger 0 - uanset du ikke er registreret for moms og import - og få med i din skatteopgivelse (dec hører jo med til sidste skat) - men hvorfor har du ikke helt afregistreret virksomheden - et eller andet synes at mangle for hvis du har afregistreret momsog importmoms . kan virksomheden jo stadigt være registreret som CVR der skal lave regnskab?

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 00:11

Et bevis for intet aktivitet er fx.at vise job centret bank udskrifter .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

zmalik:
Et bevis for intet aktivitet er fx.at vise job centret bank udskrifter
hvis først de er ude og spørge tror jeg ikke det rækker, for man kan jo ha mange bankkonti - 

Jeg mangler at forstå om Mads HELT har lukket sit CVR. Hvilket CVR nummer drejer det sig om? På CVR virker det til at virksomheden blev oprettet i juni 2011 og lukket 29/2-2012 - men som jeg løste Mads var det et nyere selskab der først var lukket her i Jan 2013

Det vil nok være et krav og så skal der jo laves et regnskab helt frem til lukke dagen, som viser indtægterne der har været fra 1/1-2012 formentlig - og frem til lukning 29/12-2012. Det skal jo laves i alle fald, og bruges til den udvidede selvangivelse. Alle tal kan i teorien være 0 men det er så det som kommer til at stå i den udvidede selvangivelse for 2012.

I forhold til SU - kan det ha betydning for at vise man ikke har tjent over SU grænsen - i forhold til dagpenge har det betydning for om man nu er berettiget til dagpenge. Hvis Mads er registreret som selvstændig, så leder de efter, om der har været aktivitet der gør ham dagpengeberettiget måske?

Hvis det er i forhold til kontanthjælp har det betydning for om man har tjent for meget og har formue.

Jeg tror der absolut skal laves et fuldt regnskab for mindst 1/1-2012 til lukningen - uanset der kan være 0 involveret (hvilket så også betyder at alle momsangivelser vil være 0 angivelser siden 1/1-2012

vh

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:42
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)