Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bog - hvordan distribueres den sikrest?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man skal sælge en e-bog, hvordan sikre man den så nemmest mod piratkopiering? Det er jo ret simpelt at videresende en pdf fil, så er lidt i tvivl.

Forslår I at man stempler alle kopier på hver side med ejermandens navn, så man kan spore vedkommende og sende ham en regning? :-)

Og hvordan skal man gøre, hvis man sælger til en skole f.eks.? Det er jo lidt af et projekt at indhente hele skolens/klassens elevers navne og evt. adresser.

Dbh.

Niclas

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes vandmærkningen er udemærket - er det en synlig vandmærkning, så tror jeg på, at det har en præventiv effekt. Alternativt kan det være skjult.

Uanset hvad kan man aldrig 100% beskytte sig mod tyveri - hvis folk vil det nok, så kan det brydes. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49

Hvordan mener du med skjult vandmærke? 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 19:59

Hr. Hedam:
Hvis man skal sælge en e-bog, hvordan sikre man den så nemmest mod piratkopiering?

Vandmærk osv. - men det vigtigste faktor er at du ikke lader dig sluge med som mange andre gør, nemlig at sælge en e-bog for dyrt og tit lige så dyrt som en "rigtig" bog.

Sørg for at den er så billig at folk gider at købe den - hellere sælge 10.000 downloads til 10 kr stykket, end sælge 400 til 250 kr stykket. slut beløbet gir det det samme i kassen til dig- men der vil være flere der kopiere en dyr bog frem for en billig + at du bliver mere kendt som forfatter - næste gang du skriver en bog er der stadig 10.000 der kender dig så du måske kan sælge det dobbelte, og det dobbelte af 10.000 er sjovere end det dobbelte af 400, og så begynder du at tjene penge uden at folk vælger at kopier for 10 kr( det vil ske, men ikke så ofte).

hellere tjene lidt på meget frem for meget på lidt!

men sikre sig mod piratkopi kan man ikke kun gøre det mindre attraktivt

Bedste hilsner

Bo Schønemann.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

Bo Schønemann:
Sørg for at den er så billig at folk gider at købe den

Hej Bo.

Sjovt du siger det - havde netop 250 kr i tankerne og jeg havde slet ikke overvejet dit argument for billige bøger. Synes nu alligevel 10 kr at for lidt, men overvejer et sted nær de 50 kr. Hehe

Tak for tippet!

Dbh.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 21:06

Ved 50 kr skal du så kun sælge 2000, det er også lettere end 10.000 .-)
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:16

Hr. Hedam:

Hvis man skal sælge en e-bog, hvordan sikre man den så nemmest mod piratkopiering? Det er jo ret simpelt at videresende en pdf fil, så er lidt i tvivl.

Jeg har netop skrevet et indlæg om blød kopibeskyttelse af ebøger, som du kan have glæde af at læse.

Hr. Hedam:

Forslår I at man stempler alle kopier på hver side med ejermandens navn, så man kan spore vedkommende og sende ham en regning? :-)

Jeg tvivler på at sende regninger på det grundlag har juridiske ben at gå på...

Idéen med at vandmærke er jeg dog ikke i tvivl om. Det er en god idé, hvis du vil kopibeskytte.

Bo Schønemann:
Sørg for at den er så billig at folk gider at købe den - hellere sælge 10.000 downloads til 10 kr stykket, end sælge 400 til 250 kr stykket. slut beløbet gir det det samme i kassen til dig-

Her er jeg uenig. Prissæt hellere efter hvad din bog er værd. At prissætte for lavt kan gøre, at du tjener mindre og de folk der køber hos dig ikke får læst din bog fordi det "jo bare er en halvtredser". Samtidigt "lærer" du dine kunder, at dine produkter er billige og kan få sværere ved at sælge til højere priser i fremtiden. Er prisen for høj (=mere end hvad du kan retfærdiggøre, der ligger af værdi i din bog), kan du skræmme potentielle kunder væk og tabe penge på den måde.

Jeg har selv fordoblet prisen på et af min produkter med et 20% fald i antallet af kunder til følge, men altså en fordobling af indtægten pr. salg. Derfor giver det god mening, at finde den rette pris, som ikke nødvendigvis er den laveste.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)