Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgivelse af Ebog - Anbefalinger, Findes der danske udgaver, eller lignende af e-junkie.com - lulu.com - createspace.com?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg står overfor udgivelse af min første ebog, og ville spørge herinde om der er nogle der har erfaringer med udgivelse og lignende. 

Jeg har skrevet bogen, men mangler en der kan redigere den, så jeg kan få nogle professionelle øjne på, og hjælpe med at skære ind til kernen. Kender du en der kan hjælpe, eller kan du eventuelt selv hjælpe? Den er på ca 100 sider. 

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke udgivelses former i kan anbefale. Jeg forestiller mig selv at den skal udgives som PDF, og det er et krav at der bliver skrevet købers Navn og email adresse på hver eneste side, så jeg på den måde så vidt det er muligt sikre mig mod den ender på nettet til fri download, eftersom jeg har brugt et år på at genere materialet. 

Jeg håber der nogle der har nogle erfaringer som i vil dele, og gode råd er altid velkomne. Bogen handler om selvudvikling og coaching af sig selv. 

Med venlig hilsen 

Jonas Gregersen

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt er jeg ikke meget for bekymringen om piratkopiering, da jeg ikke ser det som noget stort problem. Jeg har skrevet en artikel om piratkopiering og ebøger her.

Når det så er sagt, er der mulighed for at lave en "blød" kopibeskyttelse ved hjælp af vandmærkning af din ebog, som du også selv er inde på. Vandmærkningen foregår ved at du indsætter kundens navn og/eller andre kundespecifikke oplysninger ind i hver enkelt ebog, så du kan spore hvilken kundes eksemplar der er blevet delt uretmæssigt.

Du kan vandmærke din ebog manuelt:

Fordele:

  • Gratis.
  • Let at komme i gang (Du redigerer bare i dit originaldokument og gemmer en ny PDF-version for hver kunde).

Ulemper

  • Længere leveringstid til kunden.
  • Mere arbejde for dig.
  • Kræver at du overvåger om der kommer nye ordrer.

Du kan vandmærke din ebog automatisk med plugins til Wordpress:

Fordele

  • Automatisk levering.
  • Øjeblikkelig levering.

Ulemper

  • Det koster penge.
  • Det skal installeres og vedligeholdes/opdateres.
  • Bundet til Wordpress.

 

Plugins til vandmærkning:

WP PDF Stamper til $49,95

FlexPaper til $650

 

 

Du kan også vælge at alliere dig med digitale boghandler der kan sørge for både at sælge og kopibeskytte din ebog.

Her er et par danske digitale boghandler:

Saxo Publish

GoPubli.sh (Tilbyder også print-on-demand)

Riidr

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)