Hvis man skal sælge en e-bog, hvordan sikre man den så nemmest mod piratkopiering? Det er jo ret simpelt at videresende en pdf fil, så er lidt i tvivl.

Jeg har netop skrevet et indlæg om blød kopibeskyttelse af ebøger, som du kan have glæde af at læse.
Forslår I at man stempler alle kopier på hver side med ejermandens navn, så man kan spore vedkommende og sende ham en regning? :-)

Jeg tvivler på at sende regninger på det grundlag har juridiske ben at gå på...
Idéen med at vandmærke er jeg dog ikke i tvivl om. Det er en god idé, hvis du vil kopibeskytte.
Sørg for at den er så billig at folk gider at købe den - hellere sælge 10.000 downloads til 10 kr stykket, end sælge 400 til 250 kr stykket. slut beløbet gir det det samme i kassen til dig-
Her er jeg uenig. Prissæt hellere efter hvad din bog er værd. At prissætte for lavt kan gøre, at du tjener mindre og de folk der køber hos dig ikke får læst din bog fordi det "jo bare er en halvtredser". Samtidigt "lærer" du dine kunder, at dine produkter er billige og kan få sværere ved at sælge til højere priser i fremtiden. Er prisen for høj (=mere end hvad du kan retfærdiggøre, der ligger af værdi i din bog), kan du skræmme potentielle kunder væk og tabe penge på den måde.
Jeg har selv fordoblet prisen på et af min produkter med et 20% fald i antallet af kunder til følge, men altså en fordobling af indtægten pr. salg. Derfor giver det god mening, at finde den rette pris, som ikke nødvendigvis er den laveste.