Jeg har 2 spørgsmål, til de erfarne folk herinde. Spørgsmål 1 Når der tales klogeste valg af Webshop herinde, tales der meget ofte om en Webshop til det danske markede, ser det ud til. Hvis man går efter den letteste og hurtigste begynder version til det engelsk talende markede, hvad er da det bedste valg? Spørgsmål 2 Når man søger på et hvilket som helst produkt, godt eller dårligt, finder man anmeldelser, hvor de værste ting er forekommet, det samme er tilfældet med eWire (eShopplus løsning) , det er tilsyneladende rent snyd og bedrag. Er det korrekt, at Paypal, Moneybookers, 2Checkout og alle de andre payment Gateways er informationsindsamlings sites, som gerne vil lade dig, betale varer igennem dem, men når du skal hæve indtjening, så er der altid problemer? Mit gennemgående spørgsmål er jo, hvordan får man sikkert sine penge, hvis man markedsfører på det engelsktalende markede. Sikke et irriterende problem ikke:)
Du kan jo sagtens lave en international aftale med en dansk betalingsgateway, såsom e-pay eller DIBS. Det kræver blot at du i aftalen tager højde for udenlandske kort. Prøv at tage en snak med dem. De kan også fortælle dig hvilke webshops deres moduler understøtter (og mon ikke de har nogle anbefalinger).
Jeg har ikke selv lavet en webshop henvendt til engelske kunder - så jeg er ikke 100% sikker i min sag.
Du kan jo sagtens lave en international aftale med en dansk betalingsgateway, såsom e-pay eller DIBS. Det kræver blot at du i aftalen tager højde for udenlandske kort. Prøv at tage en snak med dem. De kan også fortælle dig hvilke webshops deres moduler understøtter (og mon ikke de har nogle anbefalinger).
Jeg har ikke selv lavet en webshop henvendt til engelske kunder - så jeg er ikke 100% sikker i min sag.
Helt korrekt... Du kan altid tegne en indløsningsaftale på udenlandske kreditkort, og køre betalingerne gennem din "normale" betalingsudbyder (f.eks. Dibs, ePay QuickPay)...
Dog kan det også være fordelagtigt at undersøge med WorldPay eller GlobalCollect, som er mere indrettet på global handel, og oftest er billigere end lokale udbydere...
.
Afslutningsvis bør man som handlende også undersøge det marked man vil ind på, for at se hvilke betalingsmetoder som bruges i pågældende land...
Hvis man nu f.eks. kigger på United Kingdom, så ville det her være fordelagtigt at tilbyde Visa, Master og PayPal.... Årsagen til sidstnævnte er at PayPals markedsandel i UK er på 35%-40% og hvis man vælger ikke at tilbyde denne betalings mulighed så fravælger man automatisk en stor del at kundefladen.
Ok, jeg er med, man bruger bare en dansk betalingsudbyder, og tilbyder udenlandske kreditkort igennem disse. Det er god hjælp, i begge kommer med. Min tvivl er forsvundet. Tak for det.
Paypal er ærlige nok, ellers havde de heller ikke over 100 mill. brugere. Jeg bruger dem rigtigt meget, og de har aldrig misset 1 udbetaling. Tilgengæld har jeg prøvet at overskride deres retningslinjer, så de sendte pengene retur til alle kunderne :-)
Iøvrigt er der en god butik her til $18 pr. md. du både kan bruge overfor danmark og England (og hvor du ellers har lyst).