Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Hotel bureau

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej....

Går og overvejer at opstarte bureau med hotelværelser og i den forbindelse ville jeg spørge om der er nogen der kender standard kommisionen på værelser - er der en standard ? Hvad er den ? eller hvad er der af aftaler ?

På forhånd tak :-)

/ Kristian

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 10:06

Kommission på hotelværelser plejer at være imellem 10-15%. Her tænker jeg på de store selvstændige portaler som f.eks Booking.com og Hotels.com. Smile Ved ikke om det hjælper dig 

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:35

CVK:

Hej....

Går og overvejer at opstarte bureau med hotelværelser og i den forbindelse ville jeg spørge om der er nogen der kender standard kommisionen på værelser - er der en standard ? Hvad er den ? eller hvad er der af aftaler ?

På forhånd tak :-)

/ Kristian

Har kendskab til branchen.
Vil fraråde dig at starte op. De fleste større Hotelkæder ligger i retsager med f.eks. booking.com og mange af de andre.
Mange af dem ønsker at droppe at bruge dem da de mister for meget omsætning og mange gange taber penge på det.
Mange har allerede droppet samarbejdet!
Har hørt de ligger i retsager fordi koncepter som f.eks. booking.com og de andre online aktører stadigvæk har anført mange af de store kæder og hoteller på deres sites selvom de ikke er med mere! Det vil sige det får booking.com og de andre til at se ud som om de er større og har flere hoteller end de har!
Kort og godt Gammel data som ikke slettes bevidst på deres sites. 
Det vil sige at de reelt mangler en masse penge da de taber en masse ordre da mange større kæder i Europa har skippet samarbejdet med disse aktører.

Bare vær ops på dette! Alt er ikke så rosenrødt som det ser ud til. 

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:31

Hej Kristian,

Det kan variere i fra aktør til aktør, men oftest ligger det mellem 15 - 20 % på de klassiske salgskanaler som booking.com, hotels.com m.v. Derudover vil det afhænge om det er ren værelsesansvisning eller hvorvidt det er inkl. F&B.

Salgskanaler såsom take offer, sweet deal, Spot deal, Groupons o.lign. tager mellem 20 - 30 % i provision.

m.v.h. Søren Westergaard

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:25

Hej Kristian

I forbindelse med at du vil starte et hotel bureau, har du så fundet et domænenavn osv.?

Jeg har pt. for travlt til at komme videre med mit koncept omkring ophold, hvor det måske kunne være en mulighed for dig at overtage hjemmesiden, domænenavn osv. Siden hedder www.Påhotel.dk - Har det interesse?

På-hotel.dk Hoteller, kroer, feriecentre, campingpladser og vandrerhjem - Annonce o,-

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)