Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg når jeg kan se andre bruger mit navn i Adwords ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Som i overskriften - Hvad skal jeg gøre når andre bruger mit navn i en Adwords reklame, det er ikke linkbuildingpakke.dk jeg mener, men et andet navn ?

Det er nemlig ikke første gang jeg støder på det når jeg optimere nogle hjemmesider, i deres navn til siden - at deres navn bruges flittigt af andre i Reklamerne på Google.

Og.... Hvad er reglerne og kan folk med bestemte navne få retten til at folk ikke kan reklamere på Adwords ?

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:47
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 15:03

Hvad mener du når du siger de bruger dit navn?

Står der decideret i annoncen "dit firmanavn" blahblah? eller mener du bare at annoncerne kommer op når man søger på dit firmanavn? For det kan der være mange grunde til.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej Tom,

Jeg gik i gang med at skrive et svar, men det blev mere og mere omfattende. Så nu har jeg skrevet et længere blogindlæg om, hvad man kan gøre, når nogen annoncerer på dit navn i Adwords. (og hvad loven & Googles regler siger).

Og hvis du vil springe over juristeriet og hoppe direkte til mine fire punkter med "hvad skal jeg gøre", så klik her.

Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 28
Fra  no such agency Skrevet kl. 18:03

Læs Franks blogindlæg - Det' godt Wink

Når du så går igang med at research lidt mere, så skal du bla. sikre dig hvilke typer match metoder dine konkurrenter har benyttet sig af i deres annoncer. 

Hvis dit firmanavn er 100% unikt - Så har du en sag. 

Men hvis dit firmanavn er generisk (ala "seo chefen aps"), så kan det godt være en smule mere kringlet, for SEO er ikke en beskyttet varemærke betegnelse og annoncørerne kan givetvis annoncere på søgeordet seo med broadmatch... 

Hej hej. 

Arbejder pt. med EPICO-IT, hvor vi hjælper virksomheder med at finde de rette it-kompetencer

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 18:21

nosuchagency:
Læs Franks blogindlæg - Det' godt Wink

Jeg er helt enig.

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 18:27

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 20:16

Super svar i kommer med alle sammen tak for det Big Smile

Og en vidunderlig god artikel fra dig Frank som altid. Er glad for at du valgte at skrive den og ikke endte med at lave det i svaret her Wink

God weekend til alle.

Vh

TomN

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 20:45

nosuchagency:

Når du så går igang med at research lidt mere, så skal du bla. sikre dig hvilke typer match metoder dine konkurrenter har benyttet sig af i deres annoncer. 

Hvis dit firmanavn er 100% unikt - Så har du en sag. 

Men hvis dit firmanavn er generisk (ala "seo chefen aps"), så kan det godt være en smule mere kringlet, for SEO er ikke en beskyttet varemærke betegnelse og annoncørerne kan givetvis annoncere på søgeordet seo med broadmatch... 

Med Googles broad match kan man godt risikere, at Google i sin visdom viser annoncer for unikke varemærker, selvom man ikke har været i nærheden af at skrive andres varemærker. Hvis du f.eks. har søgeordet "støvsuger", kan du godt risikere, at der bliver vist annoncer på ordet "Nilfisk" osv.

(Eksemplet teoretisk, men jeg har set eksempler fra kunder på præcis dette).

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 20:46

TomN:

Super svar i kommer med alle sammen tak for det Big Smile

Og en vidunderlig god artikel fra dig Frank som altid. Er glad for at du valgte at skrive den og ikke endte med at lave det i svaret her Wink

Tak. Glæder mig, at den kunne bruges. Den ville have været komplet uoverskuelig som indlæg herinde. Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)