Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket software bruger i til at skrive E-bøger?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 272
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne være lækkert hvis der var et stykke software hvor det var nemt at designe og implementere billeder og video. 

Hvad bruger i ? 

Word? 

Abobe in-design? 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 23:35

LaTeX kan være svaret.
Givet, så tager det lidt tid at sætte sig ind i og er derfor ikke helt så brugervenligt som word eller In-design, men det kan håndtere store datamængder uden at brokke sig.

Bruger det selv i studiemæssig sammenhæng, og det er, når først man lærer det at kende, væsentlig smartere end Word og der er ingen figurer eller tekststykker der hopper rundt som de lyster. Heller ej nogen formateringsfejl, hvor der køres forskellige fonte og linjeafstande.
Formateringen bliver endda endnu nemmere og mere overskuelig, når først et skabelon er sat op (eller fundet en passende skabelon, der som oftest ligger gratis tilgængeligt på nettet). Herefter kan man importere de enkelte kapitler til sin preample og derved kompilere den færdige PDF/andet format.

Hertil kan MikTex anbefales med editoren Texmaker, eller hvis det skal ligne Word - editoren fra TexnicCenter.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 23:36

Hej,

Hvis du tænker på e-bøger til iOS maskiner, vil jeg varmt anbefale iBooks Author, det kræver dog en mac. Det er super enkelt og smart at anvende og gæt engang det er gratis :) Det kan nemt implementere billeder og video.

Her er et link: https://itunes.apple.com/dk/app/ibooks-author/id490152466?mt=12

Held og lykke med det! Håber det kunne bruges

Mathias 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 18
Fra  www.spotmi.dk Skrevet kl. 22:20

Hej Mark, 

LaTeX, som Casper foreslår, giver et rigtig lækkert resultat, men det kræver lidt tilvænning at bruge programmet. Jeg har dog kun brugt det til opgaveskrivning, så jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er egnet til dit formål. Til gengæld kender jeg til redaktioner, der benytter InDesign til både papirudgaven og den elektroniske udgivelse. Journalisthøjskolen opfordrer desuden deres elever til at benytte InDesign eller iBooks Author, når de skal lave magasiner eller lignende. Hvis jeg var dig, ville jeg nok give mig i kast med InDesign til at starte med - og dermed også holde mig laaaaangt væk fra Word, der kan være rigtig tung at danse med ;-)

Dbh Kathrine

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)