Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores bankkonto afspejler ikke vores succes…

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

MMOdense:

Først og fremmest vil jeg sige tak for alle jeres gode råd og kommentarer!

Min plan var og er stadigvæk, at pille et par projekter ud til analyse, hvor jeg vil se på hvilke udgifter der har været i form af eksterne leverandører samt hvor mange timer vi har brugt på projektet. Jeg tænker dog at den helt rigtige analyse også skal indeholde en procentdel af vores faste omkostninger så som husleje, telefonregninger, abonnementer på grafisk materiale etc. etc.

Vi har helt klart et problem med dårlige betalere, men det er noget vi ikke rigtig kan rykke ved. I forvejen har vi valgt lave en aftale med en inkasso virksomhed, så vi ikke selv skal bruge tid og kræfter på at inddrive vores penge. Det er desværre som om at tendensen er blevet til, at man først tager en rykkerskrivelse seriøst når der står en direkte konsekvens hvis man fortsat ikke betaler sin regning. Det er noget rigtig øv, især når man selv er så pligtopfyldende altid at betale egne regninger til tiden. Det gør det så ikke nemmere at bankerne ikke er villige til at give en kassekredit til en mindre virksomhed som vores, hvis nogen kan anbefale en bank hører jeg meget gerne fra jer. Virksomheden er fra 2006 og har sjældent været i minus på bankkontoen.

Jeg vil helt klart gå ind og kigge på hhv. Toggl og Basecamp, og hvis jeg ikke selv føler jeg selv kan magte opgaven vil jeg tillade mig at vende tilbage til de af jer som så venligt har tilbudt jeres hjælp.

Vi snakker tit om at ”si” nogle af vores kunder fra, da de reelt set nærmere giver udgifter end indtægter, men har dog altid den tanke i baghovedet, at kunden jo kunne ske at lande en stor opgave hos os i nærmeste fremtid, som det er sket med flere af vores andre kunder. Men i bund og grund er det vel bare fordi man ikke ved hvordan man skal få det sagt til en ”gammel” loyal kunde, og det er nok et af de punkter vi skal stramme op på.

Igen tusinde tak for jeres bidrag, jeg kan bruge noget fra jer alle til den videre proces, som forhåbentligt munder ud i et større overblik over vores forretning J

Maria

Et par råd mere, efter jeg har læst dit indlæg her.
1) Med mindre det er en stor ting man skal købe, så som en bil eller et hus, så køb kontant. Stift aldrig gæld ellers. Heller ikke noget med en kassekredit til driften. Læs bogen "Den rigeste mand i Babylon" og du vil forstå bedre.
2) Du er ikke nogen bank for dine kunder. Så fakturer mindst 1. gang pr måned.
3) Og giv dem max 8 dage til at betale. Nogen vil pive, men så må de bare pive. Giver du 30 dage, tager de 45 dage. Så giv dem 8 dage, så har du sikkert pengene inden 14 dage.
4) Er det en ny kunde, så kræv min 30% inden i går i gang med opgaven. Enhver kunde der ikke forstår dette har ikke empati for sin leverandør, og vil med stor sikkerhed give problemer senere vedr. betaling.
5) Kunder læser stort set aldrig forretningsaftaler og projektbeskrivelser igennem som jeg sender til dem. Og det kan nemt give en øv oplevelse for dem senere i forløbet. Så jeg prøver altid at stille kryds-spørgsmål til mine kunder for at finde ud af hvad de har læst og forstået.
6) Når en opgave er færdig og kunden har sagt GO. Så skal du have den sidste faktura klar og sende den med mail med det samme, eller senest så de har den med posten næste dag. Dette gør at kunden er i godt humør når de modtager fakturen og er i den stemning som projektet nu har. Får de fakturen om 14 dage er de et helt andet sted i deres liv, og fakturen får bare lov at ligge.
Jeg lyder måske hård over for mine kunder. Men jeg elsker mine kunder og de ved jeg er der 24/7/365 for dem. Gennem mange år som selvstændig har jeg lært følgende. Kunder er på mange måder som børn, de skal have klar besked om hvad jeg kræver af dem. Min erfaring er at kunderne altid siger "ok fint", og så er det på den måde fremover.
:-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

MMOdense:
Vi har helt klart et problem med dårlige betalere, men det er noget vi ikke rigtig kan rykke ved. I forvejen har vi valgt lave en aftale med en inkasso virksomhed, så vi ikke selv skal bruge tid og kræfter på at inddrive vores penge. Det er desværre som om at tendensen er blevet til, at man først tager en rykkerskrivelse seriøst når der står en direkte konsekvens hvis man fortsat ikke betaler sin regning. Det er noget rigtig øv, især når man selv er så pligtopfyldende altid at betale egne regninger til tiden. Det gør det så ikke nemmere at bankerne ikke er villige til at give en kassekredit til en mindre virksomhed som vores, hvis nogen kan anbefale en bank hører jeg meget gerne fra jer. Virksomheden er fra 2006 og har sjældent været i minus på bankkontoen.

Hej Maria,

nu ved jeg ikke hvor stor din virksomhed er. Men hvis den er af rimelig størrelse så vil du have mulighed for at belåne dine debitorer.

Der findes faktisk factoringselskaber, som tager en lavere rente for denne belåning end du ville skulle betale på en kassekredit. Hagen ved dette er dog at de typisk vil tage nogle gebyrer, så man skal sørge at virkeligt foretage nogle gennemarbejdede kalkuler.

Fordelen er også, at du vil kunne aftale at de står for inddrivelsen af dit udestående. Den store fordel er at du derved er fri for at skulle diskutere betaling med dine kunder og kan koncentrere dig om det mere konstruktive.

Stig

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 23:04

Prøv evt. at tage en snak med Omniveta.

Så er dine kredit-problemer i hvert fald løst.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)